5 قابلیت که دوست داریم در گلکسی Note 5 ببینیم!

این روزها مطالب زیادی پیرامون گلکسی نوت 5 منتشر شده است و هنوز معلوم نیست چه زمانی این دستگاه از سوی سامسونگ رونمایی شود، اما هر چه هست، باید به زودی منتظر معرفی آن باشیم. اکثر خبرهایی که در رابطه با گلکسی نوت 5 منتشر شده ، به مشخصات و ویژگی‌های این دستگاه پرداخته‌اند؛ اما ما در این مطلب قصد داریم تا به 5 ویژگی که دوست داریم در این نسل از سری نوت سامسونگ ببینم، بپردازیم، پس در ادامه با آی‌تی رسان همراه شوید.Screen-Shot-1394-04-29-at-09.06.43-w600استفاده ازترکیب فلز و شیشه
یکی از مواردی که باعث شده بود، گلکسی اس 6 به یک دستگاه بسیار با کیفیت تبدیل شود، همین موضوع بود؛ حال توقع داریم که سامسونگ، بار دیگر از این ترکیب در محصولش استفاده کند. (مخصوصاً به دلیل این‌که این دستگاه، می‌تواند حس خاصی را به کاربر منتقل کند و در پرچم‌داران کنونی نیز، این ترکیب موفقیت آمیز بوده است) خوشبختانه در رندرها و مشخصاتی که از گلکسی نوت 5 منتشر شده است، باید انتظار داشت که این موضوع به حقیقت بپیوندد.

Samsung-Galaxy-S5-batteryوجود درگاه کارت حافظه و باتری قابل تعویض یا ظرفیت بیشتر در هر دو بخش
سامسونگ با حذف کردن شیار میکرو‌ اس‌دی و باتری‌ قابل تعویض توسط کاربر، بسیاری از افراد را ناامید کرد و باعث شد برخی به سمت کهکشانی‌های سامسونگ نروند، به خصوص این‌که همین موضوع سبب تمایز گلکسی S5 از آیفون می‌شد.
متاسفانه طبق اطلاعات منتشر شده، در گلکسی نوت 5 نیز اوضاع به همین روال خواهد بود و اگر به دنبال نصب برنامه‌های زیاد هستید، باید نسخه‌ 64 گیگابایتی آن‌را خریداری کنید. البته، تنها این موضوع دغدغه‌ کاربران نیست و بسیاری به دنبال فضای ذخیره سازی ابری نیز هستند، پس امیدواریم که نوت 5، فضای ذخیره ابری مثل وان درایور را در اختیار کاربران قرار دهد.

دیگر چیزی که در S6 ندیدیم، باتری قابل تعویض بود و احتمال دیدن این موضوع در نوت 5 هم بسیار کم است، اما سامسونگ برای جلوگیری از نارضایتی کاربران قصد دارد تا یک باتری حجیم 4000 میلی‌آمپری را در این دستگاه قرار دهد. این موضوع سبب خواهد شد که نوت 5 در این زمینه دیگر مشکلی نداشته باشد، به خصوص با پشتیبانی از شارژر وایرلس که به نوت 5 جان خواهد بخشید.
در کل هر دوی این موارد را به احتمال زیاد نخواهیم دید، اما سامسونگ با تدابیری که اندیشیده، می‌تواند کاربر را در هر دو بخش راضی نگه دارد.

samsung-galaxy-s6-12دوربینی هم سطح با بدنه ولی بهتر از گذشته
محصولات سامسونگ، همیشه از نظر دوربین یکی از بهترین‌ها بوده‌اند. انتظار داریم، این گوشی نیز همچون نوت 4 و S6، از سنسوری 16 مگاپیکسلی بهره ببرد؛ اما آیا این موضوع خوب است؟ بله! چرا که نه؛ هر دو گوشی دارای دوربین‌های خوبی هستند، پس باید انتظار دوربینی با کیفیت را در نوت 5 نیز داشته باشیم، اما باید در بخش نرم‌افزار دوربین، اندکی بهبود حاصل شود. چرا که برخی رقبای سامسونگ، از عکس‌هایی با فرمت RAW + JPEG نیز پشتیبانی می‌کنند و سامسونگ باید این امکان را در پرچم‌دار جدیدش قرار دهد. همچنین، همچون ال‌جی، انتظار داریم، این کمپانی نیز قابلیت گرفتن عکس‌های دستی را به کاربر ارایه دهد. (این قابلیت برای دیدن عکس در دستگاه‌های مختلف و ویرایش آن، بسیار مفید است) با بهبود در بخش نرم‌افزاری، دوربین نوت 5 تقریبا بی‌نقص می‌شود و اگر محدوده دیافراگم آن نیز افزایش یابد، در شرایط نوری کم نیز عملکردی مطلوب بر جای خواهد گذاشت.

IMG_6857-820x420S-Pen از قبل هم بهتر شود
یکی از مزایای سری نوت سامسونگ، وجود قلم S-Pen است که امکانات گوناگونی را به کاربر ارایه می‌دهد. این قلم را می‌توان بی‌نقص‌ترین نمونه در حال حاضر دانست اما انتظار داریم، در نوت 5، S-Pen را قدرتمندتر و بهتر از همیشه ببینیم. بر فرض مثال این قلم باید از گذشته حساس‌تر باشد و به کاربر امکان تنظیم میزان حساسیتش را نیز بدهد تا بتوان کارها را دقیق‌تر و بهتر انجام داد. همچنین دوست داریم که این قلم امکان باز کردن سریع برخی از برنامه‌ها را به کاربر بدهد که این موضوع، قطعا با استقبال کاربران همراه خواهد شد.

New-TouchWiz_1تاچ‌ویز سریع‌تر و کاربردی‌تر شود

رابط کاربری سامسونگ، ملقب به تاچ‌ویز در پرچمدران جدید این کمپانی، یعنی S6 و S6 اج، دوست داشتنی شده است؛ برنامه‌های اضافی حذف، تم‌های جدید اضافه و عملکرد کلی رابط کاربری بهبود یافته است. تاچ‌ویز بهتر از این نیز می‌تواند بشود، بر فرض مثال، کمپانی کره‌ای سامسونگ می‌تواند برخی از موارد دیگر را هم حذف کند یا برخی از بخش‌ها را بازسازی نماید. همچنین، نباید فراموش کنیم که، سامسونگ باید، رنگ آبی که مدت‌ها است در برخی از بخش‌های رابط کاربری نمایان است، را پنهان نماید تا بر زیباسازی رابط کاربری‌ خود کمک کند. (در این بخش، سامسونگ می‌تواند شبیه سازی اندروید خالص را در تاچ‌ویز داشته باشد)

دیگر چیزی که می‌تواند خوشایند باشد، افزایش تم‌ها است. در حال حاضر کاربر تنها اجازه دارد از تم‌هایی که سامسونگ معرفی کرده، استفاده کند اما اگر فرد بتواند از تم‌های متنوع و پس‌زمینه‌های موجود در گوگل پلی بهره ببرد (همچون زن‌فون 2)، از نقص‌های تاچ‌ویز کاسته می‌شود. همچنین سامسونگ می‌تواند، همچون اچ‌تی‌سی، قطعه‌های متفاوت از تم‌های جداگانه به دست بیاورد.

این 5 قابلیتی بود که دوست داریم در نوت 5 ببینم. به نظر شما چه قابلیت دیگری باید به نوت 5 اضافه شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذاید.

1 در مورد “5 قابلیت که دوست داریم در گلکسی Note 5 ببینیم!”

  1. از برادران دلال هم انتظار و البته تقاضا داریم جوری روی گوشی بکشن که دیگه سودش برابر با قیمت واقعی گوشی نشه!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH