با نازک‌ترین تبلت‌های بازار آشنا شوید!

امروز کمپانی سامسونگ نازک‌ترین تبلت‌های جهان را با نام گلکسی تب S2 معرفی کرد که محصولاتی بسیار قدرتمند هستند و می‌توانند رقابت سختی با بالارده‌های بازار داشته باشند. این دو تبلت ضخامتی در حدود 5.6 میلی‌متر دارند و در نسخه 8 اینچی وزنی در حدود 265 گرم و در نسخه بزرگ‌تر شاهد وزنی در حدود 389 گرم هستیم. از سایر قابلیت‌های این دو محصول می‌توان در کنار شاسی فلزی، به صفحه نمایش خارق العاده آن نیز اشاره کرد که می‌توانند وضوح تصویر 2K را ارایه دهند.

285469_SM-T715_Black_black_Dynamic_Online_S-840x560

اکنون در این مقاله تصمیم داریم تا با رقیبان این دو تبلت جدید از لحاظ ضخامت آشنا شویم. در حال حاضر کمپانی‌های زیادی هستند که بر روی ضخامت دستگاه‌های جدید خود مانور زیادی می‌دهند و در این میان نام اپل و سامسونگ بیشتر از همه می‌درخشد. همراه ما باشید تا با نازک‌ترین تبلت‌های فعلی جهان آشنا شویم.

سامسونگ گلکسی تب S2 (نسخه 8 و 9.7 اینچی)

00_SM-T815_back_white_Standard_Online_S1-840x560

هر دو نسخه از سری تب S2 کمپانی سامسونگ دارای ضخامتی 5.6 میلی متری هستند و اجزا آن‌ها نیز بر روی یک شاسی فلزی قرار گرفته است. از ویژگی‌های نسخه 8.0 اینچی این محصول می‌توان به نمایشگر بسیار خوب آن اشاره کرد که می‌تواند وضوح تصویر 2048 در 1536 پیکسل را ارایه دهد و همانند نامش یک صفحه نمایش 8.0 اینچی را بر روی این دستگاه شاهد هستیم و نسخه 9.7 اینچی نیز یک نمایشگر با ابعاد 9.7 اینچ دارد و وضوح تصویر مشابهی را ارایه می‌دهد. هر دو مدل توسط یک پردازنده هشت هسته‌ای تقویت می‌شوند که چهار هسته آن فرکانس 1.9 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر فرکانس 1.3 گیگاهرتز را ارایه می‌دهد. این دو تبلت 3 گیگابایت حافظه رم و 32/64 گیگابایت حافظه داخلی دارند و امکان افزایش حافظه دستگاه تا 128 گیگابایت توسط کاربر وجود دارد.

Dell Venue 8 7000 Series

dell-venue-8-7000-series

Dell Venue 8 در زمان خود نازک‌ترین تبلت جهان بود و ضخامتی در حدود 6 میلی‌متر داشت که رقیبی قدرتمند می‌طلبید. (امروز سامسونگ وارد رقابت با آن شد) این محصول نیز یک شاسی فلزی دارد و طراحی دستگاه نیز بسیار مدرن و البته کمی متفاوت‌تر از تبلت‌های معمول است. این دستگاه نیز می‌تواند وضوح تصویر 2K را بر روی نمایشگر 8.4 اینچی OLED خود به نمایش بگذارد و از سری پردازنده‌های چهار هسته‌ای Moorfield از Atom استفاده می‌کند. یکی از قابلیت‌های اصلی این دستگاه نیز به دوربین آن باز می‌گردد که با وجود اینکه یک دوربین 8 مگاپیکسلی را بر روی آن شاهد هستیم اما قادر است تا تصاویر بسیار خوبی را با عمق عالی ذخیره کند و میزان عمق تصاویر در این محصول به حدی زیاد است که شاید بتواند با دستگاه‌هایی که دو دوربین جهت ثبت بهتر عمق تصویر دارند (نظیر اچ‌تی‌سی وان M8) رقابت کند.

اپل آی‌پد ایر 2

AIR 2

بدون شک اپل در طراحی آی‌پد‌ها و اغلب محصولات خود کم نمی‌گذارد (البته دوربین بیرون زده آی‌فون 6 را فراموش نکرده‌ایم) و این طراحی خوب را در سری آی‌پد ایر این کمپانی نیز شاهد بودیم. اپل در زمان معرفی آی‌پد ایر 2 اعلام کرد که توانسته ضخامت نسخه جدید را 18 درصد نسبت به نسخه قبلی کاهش دهد و اکنون این محصول ضخامتی در حدود 6.1 میلی‌متر دارد که وزنی 444 گرمی را تشکیل می‌دهد. این محصول نیز یکی از قدرتمند‌ترین‌های بازار است و کاربر به دلیل طراحی خوب دستگاه می‌تواند به راحتی از آن استفاده کند و لذت ببرد. علاوه بر این به دلیل همین طراحی خوب امکان حمل کردن تبلت نیز ساده‌تر شده است.

سونی اکسپریا Z4 تبلت

XPERIA-Z4-TABLET

 

اگرچه شاید تبلت جدید کمپانی سونی همانند سه تبلتی که در بالا معرفی کردیم بدنه فلزی نداشته باشد اما قابلیت‌هایی دارد که آن‌ را تبدیل به یکی از بهترین‌های بازار می‌کند. اکسپریا Z4 تبلت ضخامتی در حدود 6.1 میلی‌متر دارد و قابلیت دوست داشتنی آن نیز امکان مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است که این دستگاه از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند. البته این تمام ماجرا نیست، بر روی اکسپریا Z4 تبلت شاهد یک نمایشگر 10.1 اینچی با وضوح تصویر QHD هستیم و دستگاه از یک پردازنده 64 بیتی و هشت هسته‌ای استفاده می‌کند. بر روی اکسپریا Z4 تبلت یک حافظه داخلی 32 گیگابایتی قرار دارد و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در بخش پشتی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در بخش جلویی این دستگاه قرار گرفته است که در کنار تمام این قابلیت‌ها تبلت جدید سونی قادر است تا از شبکه LTE نیز پشتیبانی کند.

این تبلت دوست داشتنی از یک باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که قادر است تا 17 ساعت ویدیو پخش کند. البته باید بدین نکته نیز توجه کرد که مصرف نمایشگر سونی بهینه شده است و دستیابی به چنین عددی کار سختی برای اکسپریا Z4 تبلت نیست.

سونی اکسپریا Z3 تبلت کامپکت

TechOne3_Sony-Xperia-Z3-Tablet-Compact-800x500_c

دوباره سونی؟ بله! کمپانی ژاپنی سونی قبل از معرفی گلکسی تب S2 مقام‌دار یکی از نازک‌ترین تبلت‌های بازار توسط اکسپریا Z4 تبلت بود و البته قبل از آن نیز یک تبلت باریک اندام دیگر را با نام اکسپریا Z3 تبلت کامپکت معرفی و عرضه کرده بود. این تبلت ضخامتی در حدود 6.4 میلی‌متر دارد و وزن آن نیز 270 گرم است. البته این وزن پایین دلیل در سایز دستگاه دارد و همانند نامش کامپکت و کوچک اندام است که بر روی آن یک نمایشگر 8 اینچی را شاهد هستیم. این محصول نیز از اصلی‌ترین قابلیت سونی یعنی ضد آب بودن بهره می‌برد و شاهد حضور استاندارد IP65/68 بر روی این محصول هستیم که اکسپریا Z3 تبلت کامپکت با کمک آن می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب شنا کند.

همان طور که مطالعه کردید با نازک‌ترین تبلت‌های بازار آشنا شدیم. (البته گلکسی تب S2 فعلا عرضه نشده است)‌ شما کدام یک را شایسته خود می‌دانید؟ تجمل (سیب گاززده اپل) یا کارایی؟

8 در مورد “با نازک‌ترین تبلت‌های بازار آشنا شوید!”

  1. بهترین گذینه برای شما z3 plus و lg g4 هست اگه می تونین صبر کنین xperia z5 معرفی بشه بعد یکیشو تهیه کنین وگرنه بهترین گذینه z3 plus هست

  2. علی سهرابی

    سلام اقای میرزا پور یک گوشی می خواستم با امکانات زیر لطفا معرفی کنید
    دوربین عالی
    بدون لگ
    جنس بدنه عالی
    صفحه نمایش بالای 5
    وب گردی
    اجرای تمام بازی ها
    باتری قوی
    زیاد داغ نکردن
    صفحه نمایش عالی
    امکاناتی که گوشی های دیگر ندارد چه نرم افزاری چه سخت افزاری مثال : اسکرین وید یو حسگر اثر انگشت
    اسپیکرو ……
    لطفا بر اساس 6 پرچمدار طبقه بندی کنید
    حتما پرچمدار

      1. سامیار راد

        چرا نمی تونی جواب بدی حرف الکی می زنی ، دوست عزیز من گلکسی S6 edge رو بهت پیشنهاد می کنم. اما اگر قیمت برات مهم نیست منتظر G4 PRO , NOTE 5 , S6 EDGE PLUS و البته 6S+ باش…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH