تلوبیون، تلویزیونی برای اندروید شما!

تلوبیون

تلویزیون را اگر بخواهیم کمی دشوارتر تلفظ کنیم، شاید به واژه تلوبیون برسیم. این واژه همان نامی است که توسعه دهندگان گروه سیمرا برای اپلیکیشن محبوب خود برگزیده‌اند. این اپلیکیشن در حد یک تلویزیون است که می‌تواند به صورت زنده شبکه‌‌های مختلف را پخش کند و همچنین کاربر قادر خواهد بود تا آرشیو‌ برنامه‌ها را نیز تماشا نماید.

telewebion

برای استفاده از این اپلیکیشن می‌بایست ابتدا فایل ۳.۷ مگابایتی آن را دانلود کنید و بر روی اسمارت‌فون اندرویدی خود نصب نمایید. بعد از اجرای برنامه نکاتی در خصوص آموزش استفاده از برنامه ارایه می‌شود که کاربردی هستند و از طریق آن‌ها هرچه بهتر قادر خواهید بود تا از تلوبیون استفاده کنید. بعد از سپری کردن نکات آموزشی (که تنها در اولین اجرا نمایش داده می‌شوند)‌ شما به بخش برگزیده‌ها منتقل خواهید شد که از طریق آن می‌توانید برخی از ویدیو‌های منتخب را مشاهده کنید. هر ویدیو شامل اطلاعاتی در خصوص نام، شرح مختصری از ویدیو، تاریخ پخش، ساعت پخش و مدت زمان آن ویدیو است که با لمس هر یک از آن‌ها می‌توانید وارد ویدیو شده و کلیپ مورد نظر خود را مشاهده کنید.

Screenshot_2015-07-21-12-51-19

با کشیدن انگشت خود از سمت راست به چپ، صفحه پخش زنده و آرشیو را مشاهده خواهید کرد که در آن آیکون ۲۹ شبکه ایرانی قرار داده شده است که در میان شبکه‌های ملی، شاهد برخی شبکه‌های استانی نیز هستیم.
با لمس کردن هر یک از شبکه‌ها، آیکون آن شبکه به دو قسمت پخش زنده و آرشیو تقسیم می‌شود که با لمس هر بخش می‌توانید به محتوای موجود در آن دسترسی داشته باشید.

Screenshot_2015-07-21-12-51-55

با انتخاب پخش زنده شبکه مورد نظر، برنامه‌ای که در آن لحظه در حال پخش است از طریق اینترنت برای شما نمایش داده خواهد شد و کاربران می‌توانند به تماشای شبکه مورد نظر خود بنشینند. اما همانند اغلب پخش‌های اینترنتی در این سرویس نیز شاهد چند ثانیه تاخیر در پخش هستیم و اگر تلویزیون نیز در مقابل شما باشد، مشاهده خواهید کرد که محتوای نمایش داده شده در تلویزیون چند ثانیه بعد در اپلیکیشن تلویبیون نشان داده می‌شود که شاید چندان هم این میزان تاخیر اهمیتی نداشته باشد.

Screenshot_2015-07-21-12-51-13

باید به این نکته توجه کرد که شما با اینترنت سیمکارت نیز قادر خواهید بود تا تلویزیون را به صورت زنده از طریق این برنامه تماشا کنید. ما برای تست این موضوع از طریق ۳G همراه اول وارد عمل شدیم و ویدیو‌ها با کیفیت مناسب و بدون هیچ گونه لگ نمایش داده می‌شدند. البته این موضوع در سایر بخش‌ها نیز به خوبی قابل مشاهده است و حتی در زمانی که آرشیو یک برنامه را مشاهده می‌کنید، قادر خواهید بود تا از طریق اینترنت سیمکارت خود وارد عمل شوید و با کیفیت مناسبی ویدیوی خود را مشاهده کنید.

Screenshot_2015-07-21-12-54-19

در خصوص بخش آرشیو نیز باید بگوییم که این اپلیکیشن بسیار خوب عمل می‌کند و می‌توان تمام برنامه‌های پخش شده از شبکه‌های مختلف را در زمان‌های گوناگون مشاهده کرد و چند نوع طبقه بندی را نیز در این بخش شاهد هستیم که می‌توان به آرشیو ساعتی،‌ آرشیو محتوایی و جدیدترین آرشیو‌ها اشاره کرد و از طریق آ‌ن کاربران قادر خواهند بود تا ویدیو‌های مورد نظر خود را هرچه سریع‌تر و راحت‌تر بیابند. البته برای پیدا کردن یک ویدیو می‌توانید از نوار جستجوی برنامه نیز وارد عمل شوید و نام فیلم یا برنامه مورد نظر خود را وارد کنید تا تلوبیون آن را در یک طبقه بندی به شما نمایش دهد و برای مثال با ورود به قسمت فیلم “دردسر‌های عظیم ۲” تمام قسمت‌های آن به صورت طبقه بندی شده قرار دارد و می‌توانید قسمت مورد نظر خود را مشاهده کنید. البته این برنامه امکان دانلود ویدیو‌ها را نیز دارد و از طریق آن کاربران می‌توانند در زمان دسترسی به اینترنت برنامه مورد نظر خود را دانلود کنند تا بتوانند در زمان‌هایی که دسترسی به اینترنت ندارند، آن ویدیو را مشاهده نمایند (البته برای دانلود ویدیو‌ها می‌بایست یک حساب کاربری در تلویبیون ایجاد کنید و از طریق آن پروفایل وارد عمل شوید که ایجاد یک حساب کاربری نیز کاملا رایگان است).

Screenshot_2015-07-21-12-53-59

موضوع دیگر در خصوص این برنامه قسمت فیلم‌های سینمایی و سریال است که از طریق آن می‌توانید فیلم‌هایی را که در گذشته پخش شده‌اند، مشاهده کرده و یا آن‌ها را برای استفاده‌های بعدی دانلود کنید که لیست بلند بالایی را در این بین شاهد هستیم و حتی کاربران می‌توانند برخی انیمیشن‌ها را نیز از طریق این بخش مشاهده کنند. گفتنی است که بخش فیلم و سریال به سه قسمت تقسیم شده که شامل فیلم سینمایی، سریال و کودکان و نوجوان است و در هر بخش ویدیو‌های مربوطه قرار گرفته‌اند.

Screenshot_2015-07-21-12-55-15

از قسمت “دانلود‌های من” نیز می‌توانید تمام ویدیو‌هایی را که تاکنون دانلود کرده‌اید را مشاهده کنید. نکته دوست داشتنی دیگر در خصوص این برنامه به عدم نمایش تبلیغات و رایگان بودن آن باز می‌گردد.

bazar-logo

62 در مورد “تلوبیون، تلویزیونی برای اندروید شما!”

  1. سلام ممنون از اپلیکیشن تلوبیون
    بعد ازاپدیت کردن گوشی ،پیغام دردسترس نبودن اینترنت هنگام بازکردن تلوبیون میدهد در حالیکه به اینترنت وصل بوده و یکبار هم برنامه را پاک کرده و دوباره ریختم لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید.

    1
    1
  2. اینو که گفته بودن کاملا رایگانه. الان یه فیلم تا دقیقه 20 نگاه کردم 170 مگ رفت، اصلا بدرد نمیخوره

    1. چقدر بی شعورند که جواب این کاربر رو نمیدهند آقایان کارشناس که مطلب کار کردن! برام جالب بود سوال نپرسیده من رو این کاربر چندبار پرسیده ولی جوابشو نمیدن بی مسولیت ها

      3
      1
      1. مجتبی مسکینی

        ما نه تلوبیون هستیم و نه ارتباطی با این سرویس داریم! صرفا یک مقاله برای معرفی اون کار کردیم که کاربران باهاش آشنا بشن و بتونن اینترنتی تلویزیون نگاه کنن! ضمن اینکه مقاله برای بیش از ۵ سال پیش هست!
        حجم مصرفی اینترنت به مسائل خیلی زیادی (نوع اینترنت، کیفیت پخش، زمان تماشا و…) بستگی داره و اصلا چیز ثابتی نیست که بشه در رابطه با اون نظر داد
        لحن صحبت هم نشانه شخصیت شماست

  3. من نمیتونم نرم افزار رو تو کامپیوتر دانلود کنم میشه کمک کنید. این نرم افزار در کامپیوترکار میکنه

  4. والا من که با وا فای خونه و سرعت خیلی بالا هم نتونستم ی فوتبال رو بدون لگ یا گیر کردن تماشا کنم.

    2
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH