زمین در حال شکستن رکورد گرما!

در سال ۲۰۱۴ رکورد گرم‌ترین سال ثبت شد. گویا امسال هم قرار است رکورد گرما شکسته شود. تاکنون ما فقط نیمی از سال ۲۰۱۵ را پشت سر گذاشتیم و اگر اوضاع همین‌طور پیش رود زمین بازهم در حال شکستن رکورد گرما است. اگر دما همچنان بالا رود، ۲۰۱۵ به‌جای ۲۰۱۴ به‌عنوان گرم‌ترین سال ثبت خواهد شد، متاسفانه معضلی که تغییرات آب و هوایی نامیده می‌شود همچنان در حال ادامه است. اطلاعات به‌دست آمده از اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA)، ناسا، و سازمان هواشناسی ژاپن، هم این موضوع را تأیید می‌کنند. همه آن‌ها به ماه ژوئن اشاره می‌کنند که، فوق‌العاده گرم ثبت‌شده است.
EarthThumbWarmestJuneبا توجه به گذارش NOAA، نیمه اول سال جاری رکورد گرم‌ترین نیمه سال را داشته، به این معنی که در مقایسه با نیمه اول سال ۲۰۱۴ رکورد گرما را شکسته است. علاوه بر این، ماه گذشته چهارمین ماه گرم بود که به‌شدت بر روی میانگین ماهانه تاثیر گذاشت.
در دهه گذشته زمین همواره در حال گرم شدن بوده و تاکنون هیچ نشانه‌ای از کاهش این روند دیده نشده است. این رخداد تا حدی به خاطر چرخه ال‌نینو است.
البته در این مورد هم چرخه ال‌نینو، به افزایش درجه حرارت کمک کرده است و این چرخه به‌احتمال زیاد در سال ۲۰۱۵ به‌پایان خواهد رسید و سال ۲۰۱۴ به‌عنوان رکورددار گرم‌ترین سال باقی خواهد ماند.
Screen-Shot-2015-07-20-at-7.26.14-PM
ال‌نینو یا ال‌نینیو (به اسپانیایی: El Niño) یکی از چرخه‌های مشهور آب و هوایی جهان است که هر ۲ تا ۷ سال یک‌بار باعث ایجاد ناهنجاری‌های بزرگی در آب‌وهوای سراسر کره زمین می‌شود؛ ازجمله این ناهنجاری‌ها می‌توان به سیلاب‌های ناگهانی، خشک‌سالی، قحطی و اپیدمی اشاره کرد.
آمارهای دیگر هم قابل‌توجه هستند، از ماه سوم سال جاری تاکنون زمین همواره در حال شکستن رکورد درجه حرارت خود است. مه و مارس هر دو نیز این تمایز را حفظ کرده‌اند.
رکورد گرما بیش‌تر در مناطق غربی از ایالات‌متحده، مرکزی و غربی آفریقا، آسیای مرکزی، مناطق جنوبی، آمریکا و مناطقی در جنوب شرقی آسیا ثبت‌شده است. برخی مناطق مانند شمال پاکستان و غرب گرینلند دمای پایین‌تر از حد متوسط داشته‌اند.

3 در مورد “زمین در حال شکستن رکورد گرما!”

  1. اگر مشکل گرمایش زمین را همین حالا رفع نکنیم انسانها سیاره زمین را هم با خودشان نابود خواهند کرد و این قضیه می تواند تا کمتر از یک قرن اتفاق بیفتد. باید برای جهان کاری کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH