محصول جدید سونی، تعریف جدیدی از یک پروژکتور جیبی است!

sony-laser-pico-1-800x420

پروژکتورهای کوچک و جیبی چیز جدیدی نیستند اما خیلی کم پیدا می‌شود یک پروژکتور جیبی کیفیت خوبی از تصویر را در اختیار کاربر قرار دهد. این دقیقا همان مشکلی است که سونی قصد دارد آن را با پروژکتور جیبی جدید خود با نام MPCL1 آن را رفع نماید. این گجت در ابعاد یک تلفن هوشمند طراحی شده است و به‌راحتی در جیب شما جا می‌شود؛ با این حال کیفیت تصویری که به کاربر ارایه می‌کند یک سر و گردن از رقیبان هم‌اندازه خود بهتر است که همه این‌ها به لطف تکنولوژی جدیدی است به نام “light amplification by stimulated emission of radiation” یا همان‌طور که همه صدایش می‌زنند؛ لیزر!

اکثر پروژکتورهای جیبی موجود از لامپ‌های LED و یا حتی لامپ‌های قدیمی‌تر DLP استفاده می‌کنند تا بتوانند تصاویر را بر روی هر سطحی نمایش دهند که البته باعث افت شدید کیفیت تصاویر در مقابل پروژکتورهای حرفه‌ای می‌شود. همچنین استفاده از باتری‌های کوچک با ظرفیت نگهداری شارژ پایین برای کوچک‌تر نگه‌داشتن ابعاد پروژکتورهای جیبی نیز یکی دیگر از مشکلات رقبای MPCL1 در بازار است که البته سونی در این محصول خود به‌خوبی هر یک از مشکلات گفته‌شده را رفع نموده است.

در کنار نگرانی از خاموش شدن ناگهانی پروژکتورهای جیبی در یک کنفرانس مهم، کاربر باید برای دست یافتن به بهترین کیفیت تصویر ممکن بارها دستگاه خود را عقب و جلو کند تا در فاصله لازم قرار گیرد و اگر پروژکتور کمی دورتر یا کمی نزدیک‌تر از فاصله تعیین شده نسبت به پرده قرار گیرد، خروجی آن یک تصویر تار و بی‌کیفیت خواهد بود. اما با پروژکتور جدید سونی این مشکل نیز هرگز رخ نخواهد داد. گجت را در هر جایی که دوست دارید قرار دهید و بقیه کارها را به سیستم فوکوس خودکار لیزری آن بسپارید. سونی ادعا می‌کند که MPCL1 می‌تواند تصاویری به بزرگی 40 اینچ را از فاصله 4 پایی و تصاویری 120 اینچی را از فاصله 12 پایی نسبت به پرده نمایش دهد.

sony-laser-pico-2-600x244

بیشترین رزولوشن ممکن 1920 در 720 است با اینکه کیفیت فول اچ‌دی در این پروژکتور در دسترس است اما کاربر می‌تواند به دلخواه کیفیت آن را بر روی رزولوشن اچ‌دی 800 در 480 تنظیم نماید. استفاده از فناوری لیزری نیز در پروژکتور جیبی سونی، مصرف انرژی آن را به‌شدت کاهش داده است و حالا می‌توانید ساعت‌ها بدون نگرانی از به اتمام رسیدن شارژ آن به تماشای فیلم بپردازید.

پروژکتور جیبی سونی، MPCL1، از ماه اکتبر در فروشگاه آمازون به فروش خواهد رسید. قیمت تعیین شده برای این گجت 350 دلار اعلام شده است.

6 در مورد “محصول جدید سونی، تعریف جدیدی از یک پروژکتور جیبی است!”

  1. خواهشا در رابطه با حاشیه های کار با دستگاه هم توضیح بدید،تا بقیه هم مثل من این اشتباه رو نکنند

  2. اقا من یکیشو خریدم،کیفیت بدنش خوبه،ولی کاراییش خوب نیست،چون خیلی سخت ودر بعضی موارد،اصلا نمیشه با وای فای بهش وصل شد.من خودم بایه روز دوندگی تو بازار تونستم کابلی رو پیدا کنم،که باهاش به این دستگاه وصل شدم،ولی چه وصل شدنی ،پدر ادم در میاد،درنتیجه،از خریدم،پشیمونم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH