سه در چهار! (مقایسه سه تبلت چهار هسته‌ای)

اگر گفتید ابتدای هر مقاله چه می‌گویند؟ مقدمه! اما من خیلی بی‌مقدمه می‌خواهم بروم سراغ مطلب جنجالی خودمان که همان مقایسه سه تبلت قدرتمند حال حاضر دنیاست که به شخصه فکر نمی‌کنم تا به حال در کنار یکدیگر مقایسه شده باشند. اگر شما هم مانند من به دنیای تبلت‌ها علاقه دارید، حتما این مقاله را تا به انتها دنبال کنید که مقایسه هیجان انگیزی را برایتان ترتیب داده‌ایم.

بازیگرها که هستند؟
برای این مقایسه کلی گشتیم تا سه دستگاه متناسب پیدا کردیم، متناسب به این معنا که از لحاظ قدرت، ظاهر و ادعا تقریبا در یک سطح قرار داشتند و هنگامی‌که برای وزن کشی بر روی باسکول آی‌تی رسان قرار گرفتند، داوران آن‌ها را برای رقابت در یک وزن گذاشتند. البته تبلتی چون نکسوس ۷ گوگل هم خودش را می‌خواست به این مسابقه برساند اما به دلیل ریز بودن جثه و قدرت کمترش، تصمیم گرفتیم تا از این کارزار کنارش بگذاریم و به سراغ سه قهرمان دیگر خودمان برویم. فقط در این بین جای تبلت جدید سونی خالی ماند که با ورودش می‌توانست گرمای مسابقه را دو چندان کند، اما هرچه منتظر ماندیم ویزایش نرسید و مجبور شدیم با سه غول دیگر دنیای تبلت‌ها این کارزار را شروع کنیم، پس این شما و سه تبلت چهار هسته‌ای سامسونگ گلکسی نوت 10.1، ایسوس ترنسفورمر اینفینیتی و هواوی مدیا پد 10!

کمی مبارزان را بیشتر بشناسید

در ابتدا از مبارزان دعوت کردیم تا بر روی صندلی داغ ما بنشینند تا از نزدیک با آن‌ها بیشتر آشنا شویم.

تبلت نخست: Samsung Galaxy Note 10.1

ظاهرا سامسونگ خیلی از گوشی گلکسی نوت خود رضایت داشته که حال تلاش کرده تا یک تبلت 10.1 اینچی را با این نام عرضه کند. نوت10.1 تنها مبارز ما بود که نمایشگر اچ‌دی داشت اما تجهیز به قلمی با نام S-Pen و امکانات رنگارنگ نرم‌افزاری که سامسونگ با توجه به تجربه ارزشمندش در بازار تلفن همراه و به خصوص اندروید در دل آن گنجانده، سبب شده تا این مدل چهار هسته‌ای یکی از بهترین‌های بازار باشد.

تبلت دوم: Asus Transformer Infinity 700

امکانات و توانایی‌های این تبلت همچون اسمش طول و دراز است! اگر مجله الکترونیکی آی‌تی رسان را مطالعه کرده باشید، یک بررسی کامل از این محصول جدید و توانای ایسوس برای شما در آن آورده‌ایم. ظاهرا ایسوس پس از شاهکاری که به همراه گوگل و تحت عنوان نکسوس ۷ تولید کرد، به قدری به خود اطمینان دارد که تمرکز زیادی بر تولید تبلت‌ها گذاشته و چندی پیش با معرفی پد فون ۲ به خوبی این موضوع را اثبات کرد. اینفینیتی با تجهیز به یک نمایشگر فول اچ‌دی، پردازنده قدرتمند ۴ هسته‌ای و بدنه مستحکم فلزی، از مدل‌هایی است که نمی‌توان به سادگی از کنارش عبور کرد.

تبلت سوم: Huawei MediaPad 10 FHD

شاید برخی با خود بگویند تبلت هواوی در این میان چکار می‌کند؟ اما اگر کمی با مشخصات این دستگاه آشنا شوید، به احتمال زیاد سوال خود را پس خواهید گرفت! نام هواوی شاید بیشتر از آنکه در دنیای تلفن همراه و تبلت شناخته شده باشد، در صنعت مخابراتی مطرح است اما ظاهرا هواوی به دنبال تکرار موفقیت‌های خود در بازار موبایل و تبلت نیز است. MediaPad 10 با امکانات بالای خود، نشان خواهد داد که این برند مطرح چینی تا چه حد در مواجهه با رقبای قدرتمند خود موفق خواهد بود.

قوانین مبارزه
داورهای ما برای آنکه این نبرد به صورت پایاپای و استفاده از حداکثر توانایی مبارزان برگزار شود، ده مرحله گوناگون را انتخاب کردند و برای هر بخش ۱۰ امتیاز نیز در نظر گرفتند تا ببینیم کدام مبارز امتیاز بالاتری را کسب خواهد کرد. از آنجایی هم که ما با تبلت‌ها بسیار صمیمی هستیم، آن‌ها را با نام‌های سامسونگ، ایسوس و هواوی صدا می‌کنیم! پس با آی‌تی رسان و ۱۰ مرحله مبارزه جذاب و نفس‌گیر همراه باشید.

راند اول: طراحی
باید قبول کرد که تبلت‌ها در ظاهر کلی خودشان، شباهت بیشتری در مقایسه با گوشی‌های موبایل به یکدیگر دارند و همین امر کمی قضاوت را دشوار می‌کند. به همین خاطر و برای آنکه بشود قضاوت درستی در بین ظاهر تبلت‌ها داشت، به هر سه مدل گفتم که بهترین تیپ خودشان را بزنند و سپس همگی را در دست گرفتم و به سراغ چند نفر با شرایط سنی، جنسی و سلیقه‌ای متفاوت آمدم و از آن‌ها خواستم تنها به ظاهر تبلت امتیاز بدهند. یعنی به امکانات، وزن، جنس بدنه و… کاری نداشته باشند و فقط بگویند از نظر ظاهر و طراحی کدام را می‌پسندند. در این بین رقابت بیشتر بین ایسوس و سامسونگ در جریان بود و کسی چندان روی خوشی به ظاهر ساده هواوی نشان نمی‌داد، اما یک نفر که خودش تبلت هم داشت، به جای‌گیری مناسب کلیدها در هواوی اشاره کرد که از دو تبلت دیگر بهتر است (به دلیل قرار گیری در سمت چپ)، خلاصه پس از کلی پرس و جو به این نتیجه رسیدیم که سامسونگ به خاطر طراحی گرد و خوش دست و بدنه‌ای که از دست لیز نمی‌خورد، حایز امتیاز ۹ می‌شود. ایسوس به دلیل باریکی، حاشیه دور نمایشگر پهن و سادگی همراه با شیکی نیز به عدد ۹ می‌رسد و هواوی با عدد ۷ در انتهای صف می‌ایستد! البته این تنها مرحله نخست مبارزه ما است، پس سفت بنشینید که بخش‌های مهم بعدی در راه هستند!

جمع امتیازات در پایان راند اول
ایسوس: 9
سامسونگ: 9
هواوی: 7

راند دوم: جنس و وزن بدنه
از آنجایی که ابعاد تبلت‌ها بسیار نزدیک به هم هستند، به سراغ وزن آن‌ها رفتیم، زیرا مسئله وزن در این محصولات بسیار مهم است و به خصوص در استفاده‌های طولانی مدت، وزن کمتر برتری خودش را نشان می‌دهد. تبلت سامسونگ با ۶۰۰ گرم، لقب سنگین وزن‌ترین را به خود گرفت و جالب اینجاست که در بدنه آن بیشترین استفاده از پلاستیک (در مقایسه با رقبا صورت گرفته)، پس از سامسونگ ایسوس با اختلاف تنها ۲ گرمی می‌ایستد. اما اگر توجه کوتاهی به بدنه فلزی با آلومینیوم پرداخت شده و بسیار شکیل آن داشته باشید، همین وزن را هم بسیار رژیمی خواهید دانست. لقب مگس وزن را هم تبلت هواوی با عدد ۵۸۰ گرم از آن خود ساخت. سطح پشتی مدیا پد هم از آلومینیوم یک دست و شکیلی ساخته شده که علیرغم سادگی نمی‌توان ایراد خاصی بر آن گرفت. پس با این حساب، داوران ما به محصول هواوی عدد ۹، ایسوس ۹ و سامسونگ ۷ را اعطا کردند.

جمع امتیازات در پایان راند دوم
ایسوس: 18
سامسونگ: 16
هواوی: 16

راند سوم: نمایشگر
خوشبختانه ابعاد همه نمایشگرها ۱۰ اینچی است و مشکل خاصی در مقایسه آن‌ها نداریم. البته مدل‌های ایسوس و سامسونگ 0.1 اینچ بزرگ‌تر هستند که در عمل چندان مشخص نیست. فناوری‌های ساخت اما کمی تفاوت دارند. برای سامسونگ از فناوری PLS TFT، در هواوی از IPS LCD و در ایسوس از +Super IPS استفاده شده است. اما موردی که کمی اوضاع را برای سامسونگ سخت‌تر می‌کند، استفاده از وضوح تصویر Full HD در دو محصول دیگر است. حال برای آنکه نخواهیم از روی تئوری قضاوت کنیم، بر روی هر سه مبارز تصاویر یکسانی ریختیم، سپس نور آن‌ها را در بالاترین حد قرار داده و از مهمان ویژه‌ای به نام Canon 550D دعوت کردیم که از چهره خندان آن‌ها مشغول عکاسی شود تا بلکه در کنار یکدیگر، داوران بتوانند قضاوت بهتری انجام دهند.
۴ تصویر را بر روی تبلت‌ها ریختیم و از روبه‌رو و زاویه کناری عکاسی کردیم، در حالت رو به رو کیفیت عکس‌ها، رنگ‌ها و حتی جزئیات بسیار شبیه به یکدیگر بودند و واقعا نمی‌شد یکی را برتر از سایرین دانست، اما در زاویه کنار چطور؟ در اینجا یکی از تبلت‌ها کاملا برتر عمل کرد و دو مبارز دیگر دچار رنگ پریدگی شدند (احتمالا از ترس!). حالا حدس بزنید کدام تبلت از همه بهتر عمل کرده بود؟ ایسوس؟ سامسونگ؟ خیر! تبلت هواوی که در همان ابتدا گفتیم آن را دست کم نگیرید بهترین عملکرد را داشت. در تصاویر زیر درستی این ادعا مشهود است. ایسوس در بالا، هواوی در وسط و سامسونگ در پایین قرار دارند.

البته بایستی در کل کیفیت تصاویر هر سه مدل را بسیار خوب توصیف کرد اما برای زاویه دید بهتر، ما نمره هواوی را ۱۰ دادیم و به ایسوس نمره ۹ (به خاطر نمایشگر فول اچ‌دی) و به سامسونگ ۸ اعطا شد.

جمع امتیازات در پایان راند سوم
ایسوس: 27
سامسونگ: 24
هواوی: 26

راند چهارم: اثر انگشت!
شاید با خود بگویید عجب راند مسخره‌ای! آخر اثر انگشت هم شد محلی برای مبارزه؟ اما در پاسخ می‌گوییم اتفاقا یکی از نکات مهم در استفاده تبلت‌ها همین مورد است، جایی که اثر لک و کثیفی انگشتان شما سبب می‌شود تا همیشه دستمال به دست، مشغول تمیز کردن نمایشگر بزرگ خود باشید.
برای مبارزه برابر، در ابتدا نمایشگر همه سه تبلت را کاملا تمیز کردیم و در سه مرحله با انشگتان خود برای آن‌ها یادگاری گذاشتیم. با نگاه کردن به نمایشگرها، سامسونگ در همان لحظه نخست حذف شد! استعداد بسیار بالا در جذب اثر انگشت، آن هم نه فقط بر روی نمایشگر بلکه حتی بر روی بدنه (به دلیل پلاستیکی بودن) نشان داد که دستمال صاحبان سامسونگ همیشه باید در جیبشان باشد! رقابت بین هواوی و ایسوس در این بین بسیار تنگاتنگ بود، اما سرانجام داوران رای به برتری ایسوس اما با اختلاف بسیار کم دادند. ایسوس با بهره‌گیری از فناوری Olephobic Coating به خوبی در مقابل لک و کثیفی مقاومت می‌کند، اگرچه عملکرد هواوی هم در این زمینه خوب است.
سرانجام در این بخش ایسوس امتیاز ۱۰، هواوی ۹ و سامسونگ ۷ را دریافت کردند.

جمع امتیازات در پایان راند چهارم
ایسوس: 37
سامسونگ: 31
هواوی: 35

راند پنجم: مالتی مدیا
به طور حتم بسیاری علاقه دارند تا بر روی تبلت خودشان به تماشای فیلم و کلیپ بنشینند و چه چیزی بهتر از یک نمایشگر فول اچ‌دی با اسپیکرهای توانمند؟ حال منظور ما کدام مدل بود؟ اجازه دهید در عمل و رینگ مبارزه بدانیم کدام یک! در این مرحله یک کلیپ نزدیک به چهار دقیقه‌ای با کیفیت 1080p را انتخاب کردیم و بر روی هر سه مبارز ریختیم و در یک حرکت انتحاری نور نمایشگر و صدای اسپیکر را نیز تا انتها افزایش دادیم. در چندین مرحله از بررسی، شامل مشاهده تکی تبلت‌ها و همچنین مقایسه گروهی آن‌ها، داوران به نتایجی دست یافتند. هر سه مبارز کیفیت پخش بسیار خوب و روانی دارند و از نظر کیفیت پخش رنگ‌ها تفاوت آن چنانی ندارند (با اینکه مدل سامسونگ HD هم بود). اما در پخش صدا تفاوت‌ها آشکار است. دو اسپیکر هواوی در پشت تعبیه شده، برای سامسونگ در جلو و تک بلندگوی ایسوس نیز در عقب قرار دارد. در این بین ایسوس نسبت به دو مدل دیگر صدای ضعیف‌تری داشت، به نحوی که حتی در آخرین حد صدا، گاهی احساس می‌کردید که همچنان به ولوم بیشتری نیاز دارید، اما دریغ از صدا! هواوی و سامسونگ اسپیکرهای توانایی داشتند و نکته جالب تعبیه اسپیکرهای هواوی در پشت است که علیرغم این موضوع همچنان کیفیت و بلندی آن قابل تقدیر است. تقریبا می‌توان در حالت برابر، بلندگوهای هواوی را کمی برتر دانست، اگرچه به شخصه محل تعبیه بلندگوهای سامسونگ را بیشتر می‌پسندم زیرا برای استفاده تک نفره مناسب‌تر است. در پایان این مرحله امتیازات این چنین تقسیم شدند: هواوی ۱۰ امتیاز، سامسونگ ۹ امتیاز و ایسوس ۷ امتیاز.

جمع امتیازات در پایان راند پنجم
ایسوس: ۴۴
سامسونگ: ۴۰
هواوی: ۴۵

راند ششم: اینترفیس
قبول دارید که تا اینجای کار، هواوی نقش شگفتی آفرین را داشته است؟ مدلی که در پایان پنج راند مبارزه ما در مقام نخست و بالاتر از دو رقیب قدر و مطرح خویش ایستاده اما در ادامه، مبارزه چگونه پیش خواهد رفت؟
هر سه تبلت از اندروید بستنی حصیری استفاده می‌کنند و بدین خاطر کار داوران در مقایسه اینترفیس (رابط کاربری) آن‌ها ساده‌تر بود. در اینجا قصد نداریم که رابط هر مدل را به تفصیل شرح دهیم، زیرا هم وقت گیر است و هم ما حوصله نداریم! (چه رک!) اما با چند ساعتی که با هر مبارز سر و کله زدیم، به وضوح دیدیم که سامسونگ در این بخش یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبا می‌ایستد، در واقع پوسته تاچ ویز به قدری امکانات و سهولت را به صورت پیش فرض در اختیار کاربر قرار می‌دهد، که به جز دیده تحسین هیچ کار دیگری را نمی‌توان انجام داد. هواوی اما بر خلاف نوبت‌های قبلی، کمی ما را سورپرایز (فعل معکوس!) نمود! به خصوص اینکه هر چی گشتیم خبری از کلید وارد شدن به صفحه اپلیکیشن‌ها نیافتیم! باور می‌کنید؟! ظاهرا مجبورید که تمام برنامه‌های خود را در صفحات اصلی بریزید، جایی که دستگاه اجازه داشتن بیشتر از ۶ صفحه را هم به شما نمی‌دهد. خب شاید بگویید ما می‌خواهیم بیشتر از ۶ صفحه برنامه داشته باشیم (که البته با توجه به جای‌گیری تعداد زیاد آیکون در هر صفحه خیلی کم پیش می‌آید) و حال چکار کنیم؟ ما هم شانه‌های خود را بالا می‌اندازیم و می‌گوییم از خود هواوی بپرسید! ایسوس هم در این مرحله بینابین قرار دارد، نه زیبایی و کاربر پسندی سامسونگ و نه عملکرد عجیب و غریب هواوی!
پس رای داوران اینگونه صادر شد: سامسونگ ۱۰، ایسوس ۸ و هواوی ۶

جمع امتیازات در پایان راند ششم
ایسوس: 52
سامسونگ: 5۰
هواوی: 51

راند هفتم: سخت افزار
مسابقه به مراحل نفس گیری رسیده و هر سه مبارز شانه به شانه یکدیگر و با اختلاف اندک به پیش می‌آیند و حال به بخشی می‌رسیم که بسیاری منتظرش بودند یعنی مقایسه سخت‌افزاری. البته اگر از روی کاغذ بخواهیم قضاوت کنیم، بایستی عملکرد ایسوس بهتر باشد اما این بدان معنا نیست که در عمل نیز اینگونه باشد. ایسوس از چیپست تگرا ۳ با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی برای هر هسته استفاده می‌کند. سامسونگ هم از Exynos 4412‌ با فرکانس 1.4 گیگاهرتز بهره ‌می‌گیرد. در مورد هواوی روایات بسیار بود و هر سایتی برای خودش یک مشخصاتی را درج کرده بود! به همین خاطر وارد سایت اصلی خود هواوی شدیم و اطلاعات دقیق را از آنجا به دست آوردیم و متوجه شدیم این تبلت از چهار هسته Cortex A9 با حداکثر فرکانس 1.4 گیگاهرتز بهره می‌برد. البته بر خلاف برتری فرکانس ایسوس، در حافظه جانبی سامسونگ و هواوی با ۲ گیگابایت در مقابل ۱ گیگابایت ایسوس، برتری محسوسی دارند.
اجازه بدهید وارد آزمون‌های طاقت فرسای خود شویم تا ببینیم کدام مبارز عملکرد بهتری دارد.

اول از همه بنچمارک پی برای محاسبه عدد پی را برگزیدیم که عدد کمتر نشان از برتر بودن دارد. نمودار زیر به خوبی نشان می‌دهد کدام مبارز بهترین عملکرد را دارد.

پس از این مرحله به آزمون دوست داشتنی quadrant professional می‌رسیم که در چهار مرحله مختلف مبارزان را به چالش می‌کشد. نمودارها به خوبی گویای این عملکرد هستند که البته در اینجا عدد بیشتر نشان از قدرت بالاتر دارد.

آزمون سوم را با برنامه اسمارت بنچ آغاز کردیم که عملکرد واحد گرافیکی و پردازنده را با یکدیگر می‌سنجد.

آخرین مرحله نبرد را به برنامه AnTuTu اختصاص دادیم که با انجام یک سری آزمون‌های مختلف بر روی تمام قسمت‌های تبلت، امتیازی را اعطا می‌کند.

اگر به نتایج مبارزات نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که نمی‌توان دستگاهی را به طور مطلق برتر قلمداد کرد، در برخی جاها همچون بنچمارک پی و AnTuTu ایسوس اول است، در قسمتی چون ورودی-خروجی سامسونگ مقام نخست را کسب می‌کند و در عنوانی چون حافظه هواوی در رتبه برتر می‌ایستد. اما با توجه به جمیع جهات و امتیازات به دست آمده، داوران ما رتبه نخست را به ایسوس دادند که امتیاز ۱۰ است، پس از آن هم سامسونگ با ۹ و هواوی با ۸ امتیاز قرار گرفتند.

جمع امتیازات در پایان راند هفتم
ایسوس: 62
سامسونگ: 59
هواوی: 59

راند هشتم: دوربین
اگر به عدد مگاپیکسل دوربین مبارزان بخواهیم توجه کنیم، هواوی و ایسوس از عدد ۸ و سامسونگ از ۵ مگاپیکسل استفاده می‌کنند. پس حداقل در ارقام سامسونگ عقب‌تر از دو رقیب دیگرش است. البته برای آنکه هیچ حرف و حدیثی نباشد، تبلت‌ها را بغل کردیم و رفتیم در چندین حالت مختلف با آن‌ها مشغول عکاسی شدیم تا ببینیم که در میدان عمل چه می‌کنند.

در تصویر نخست به سراغ امتحان نحوه فوکوس و نشان دادن طبیعی رنگ رفتیم. هر سه مبارز برای فوکوس عملکرد مناسبی دارند، اما در نشان دادن رنگ چطور؟ می‌توان گفت عکسی که ایسوس گرفته دارای رنگ‌های گرمتری بوده و زیباتر به نظر می‌رسد اما اشباع زیاد رنگ سبب شده تا از حقیقت فاصله بگیرد، در مقابل هواوی تصویری که ارایه داده، بسیار به حقیقت نزدیک است و می‌توان گفت هر آن چیزی که بوده را نشان داده است. سامسونگ هم یک سفیدی بیش از حد در تصویرش دیده می‌شود، اما این سفیدی به میزانی نیست که آن را آزار دهنده بدانیم.

ایسوس
هواوی
سامسونگ

در امتحان دوم تصمیم گرفتیم تا میزان بالانس نوری را بسنجیم، به همین خاطر عکس را با پس زمینه روشن گرفتیم. بهترین تعادل را در این بین ایسوس برقرار کرده و سامسونگ علیرغم توازن خوب، کمی نویز در عکس گرفته شده آن به چشم می‌خورد اما هواوی بر خلاف بخش قبلی چندان موفق عمل نکرده است و نتوانسته توازن مناسبی میان روشنایی زیاد پشت و آبجکت‌های جلویی برقرار کند و همین امر سبب روشنی بیش از اندازه در پشت و پر رنگ شدن آبجکت‌ها شده است.

ایسوس
هواوی
سامسونگ

در تصویر سوم یک منظره کاملا عادی در روشنایی روز را انتخاب کردیم، جایی که آسمان نیز دیده می‌شد و برگ‌های درخت در سایه قرار می‌گرفت. ایسوس همچنان اصرار بر اشباعی رنگ‌ها دارد، سامسونگ با آنکه کیفیت خوبی در نشان دادن تصاویر دارد، اما همان پرده سفید بر روی تصاویر را به میزان کمی کشیده و هواوی رنگ‌ها را به خوبی نشان می‌دهد، اگرچه کمی در تفکیک میان روشنایی و تیرگی اغراق دارد!

ایسوس
هواوی
سامسونگ

در تصویر آخر، تمام لامپ‌ها را در هنگام شب خاموش کردیم و در دل تاریکی به سراغ عکاسی رفتیم تا ببینیم که تک فلاش LED چکار می‌کند. در این بخش می‌توان تبلت هواوی را با اقتدار برنده اعلام کرد! تصویر حتی بهتر از آن چیزی بود که انتظارش را داشتیم، فوکوس عالی و پر سرعت، نویز پایین و روشنایی یکنواخت، نشان داد که هواوی حرف‌های زیادی در تاریکی دارد! ایسوس با آنکه کیفیت رنگ مناسبی داشت، اما از عدم تشخیص در فوکوس مناسب رنج می‌برد و در کناره‌های تصویر نیز نویز زیاد از حدی مشاهده می‌شد. برای سامسونگ شرایط کمی عجیب بود، با آنکه عملکرد فوکوس و کیفیت رنگ مناسب بود اما یک هاله مشکی دور تمام عکس‌ها به وجود می‌آمد که ناشی از اختلاف زمانی نادرست (البته بسیار کم) در هنگام بسته شدن شاتر و روشن شدن فلاش است.

ایسوس
هواوی
سامسونگ

در پایان این مرحله نمی‌توان گفت که مبارزان بدون نقص عمل کردند اما داوران رای به امتیاز ۹ برای هواوی، ۸ به ایسوس و ۷ برای سامسونگ دادند.

جمع امتیازات در پایان راند هشتم
ایسوس: 70
سامسونگ: 66
هواوی: 68

راند نهم: باتری
بی‌تردید باتری یکی از بخش‌های بسیار مهم در تبلت‌ها است که میزان زنده ماندن آن‌ها را در مبارزات طاقت فرسا معین می‌کند. به همین خاطر داوران تصمیم گرفتند این قسمت را جدی بگیرند و به نرم‌افزارها و حدس و گمان اکتفا نکنند. برای تبلت ایسوس که عدد مشخصی در اینترنت پیدا نکردیم، اما سامسونگ از یک باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپری و هواوی از یک نمونه ۶۶۰۰ میلی‌آمپری استفاده می‌کند.
برای آنکه شرایط برای این مبارزه نفس‌گیر یکسان باشد، تبلت‌ها را تا خرخره شارژ کردیم! سپس نور نمایشگر را تا انتها افزایش داده و تنظیم کردیم که هیچ‌گاه نمایشگر آن‌ها خاموش نشود. سپس برای آنکه به مبارزان خیلی هم خوش نگذرد! ابتدا ده دقیقه کلیپ فول اچ‌دی با بیشترین حجم صدا را به صورت هم‌زمان پخش کردیم (سر درد گرفتم!) و در ادامه چندین برنامه گرافیکی را نیز در شرایط برابر بر روی آن‌ها اجرا نمودیم. تمام این مراحل در طی یک ساعت صورت پذیرفت و سپس به سراغ مبارزان رفتیم تا ببینیم چقدر از نفس آ‌ن‌ها در این شرایط سخت باقی مانده است.
نتایج بسیار نزدیک به هم بود، سامسونگ ۸۵، ایسوس ۸۶ و هواوی ۸۷ درصد از توانشان باقی مانده بود و این یعنی تبلت هواوی با اختلاف کمی در صدر ایستاد. به همین خاطر نمره ۱۰ به آن تعلق گرفت. ایسوس با ۹ و سامسونگ با ۸ امتیاز در رتبه‌های بعدی ایستادند، اگرچه بایستی اذعان کرد که فاصله بسیار کم است.

جمع امتیازات در پایان راند نهم
ایسوس: 79
سامسونگ: 74
هواوی: 78

راند دهم: امکانات
اگر بخواهیم امکانات ارتباطی را برای این بخش ملاک قرار دهیم، به نقطه روشنی نخواهیم رسید زیرا همگی از امکانات بسیار کاملی بهره می‌برند، برای همین کمی بیشتر دقیق شدیم. هواوی و ایسوس از بلوتوث نسخه ۳ استفاده می‌کردند در صورتی‌که سامسونگ مجهز به نسخه چهارم بود. ظرفیت حافظه برای ایسوس دو مدل ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی، در سامسونگ ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی و در هواوی ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی بود. هر سه مدل نیز از کارت حافظه تا ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کردند. در تبلت‌هایی که ما داشتیم، هواوی و ایسوس با صفحه کلیدهای فلزی و بسیار زیبایی همراه بودند و از آنجایی‌که سامسونگ تنهایی به مبارزه آمده بود، نتوانستیم که داک‌ها را به مقایسه بگذاریم، فقط به منظور خالی نبودن عریضه، یک عکس یادگاری با آن‌ها انداختیم! البته به دلیل آنکه سامسونگ مجردی به این مبارزه آمده بود، در این عکس شرکتش ندادیم!

تقریبا امکانات دیگر سه تبلت شباهت بسیاری به هم دارند اما در این بین، برگ برنده اصلی را سامسونگ و در دقایق پایانی رو کرد! قلم S Pen چیزی است که در دو مبارز دیگر دیده نمی‌شود و به واسطه امکانات خوبی که بر روی آن تعبیه شده و در دل تبلت جای گرفته، سامسونگ را یک پله بالاتر از دو مبارز دیگر نشاند. هر سه مبارز قابلیت استفاده از سیم‌کارت را نیز دارند که در نمونه‌های مورد بررسی، تبلت سامسونگ و هواوی چنین امکانی را داشتند اما ایسوس نمونه وای‌فای بود.
با احتساب این شرایط، داوران نمره ۱۰ را برای سامسونگ در نظر گرفتند و به دو مبارز دیگر نمره ۸ دادند.

جمع امتیازات در پایان راند دهم
ایسوس: 87
سامسونگ: 84
هواوی: 86

قصه ما به سر رسید…!
امیدواریم این ۱۰ مرحله مبارزه نفس‌گیر و پایاپای شما را هم مانند ما به هیجان آورده باشد. امتیازات پایانی نشان داد که اختلاف مبارزان به حدی نیست که بتوان یک تبلت را با اقتدار در صدر قرار داد و از دیگری به عنوان یک بازنده یاد کرد، ولی امتیاز داوران ایسوس را به مدال طلا رساند، تبلتی که به واسطه توانایی بالای سازنده و استفاده از تجربیاتی که تا پیش از ساخت Infinity به دست آورده، با یک تلفیق مناسب بین کارایی و طراحی، توانسته تا تبلت بسیار خوبی را وارد بازار کند.
مقام دوم هم با اختلاف کمی نصیب هواوی شد، برندی که شاید هنوز بسیاری با آن نا آشنا باشند و در ابتدای این مقایسه به راحتی آن را بازنده فرض می‌کردند. ولی امتیاز بسیار خوب این تبلت و همچنین برتر بودن در بسیاری از راندهای مبارزه، به خوبی این امر را ثابت کرد که هواوی با قدرت وارد بازار تبلت‌ها شده است و به راحتی دست از سر رقبای بزرگی چون ایسوس و سامسونگ بر نخواهد داشت.
سامسونگ نیز با اندک اختلافی به رتبه سوم رسید، رتبه‌ای که نمی‌توان آن را نشانه ضعیف بودن دانست زیرا اختلاف کمتر از آن است که بخواهیم خرده زیادی به نوت 10.1 بگیریم. سامسونگ در طول سالیان اخیر ثابت کرده که با استمرار فعالیت‌ها و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف حوزه آی‌تی، همیشه قله را نشانه گرفته و سعی دارد تا با ابتکارات زیاد و محصولات متنوع، به این هدف هم نایل شود.
در پایان امیدواریم که این نبرد توانسته باشد تا اطلاعات خوبی را برای شما فراهم آورده و راهنمای خوبی در خریدتان باشد. برای آنکه ثابت هم کنیم این مبارزه به خوشی و سلامت به اتمام رسیده، تصویر تبلت‌ها در حالی‌که مشغول گل دادن به یکدیگر بودن را برایتان به عنوان حسن ختام این مقاله گذاشتیم!

[polldaddy poll=6630369]

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

همچنین می‌توانید نخستین شماره از مجله الکترونیکی آی‌تی‌رسان را به طور مستقیم و رایگان از لینک زیر دریافت کنید.

 [download id=”15″]

325 در مورد “سه در چهار! (مقایسه سه تبلت چهار هسته‌ای)”

  1. سلام خیلی ممنون میشم اگه جواب بدین
    من بین هواوی ایپد 10 و ایسوس گیر کردم چون تقریبا شبیه هم اند
    برای من بازی-فیلم-بلوتوث -دوربین – نرم افزار – سخت افزار ومهم تر از همه اینترنت است
    کدوم رو بخرم؟
    بازم ممنون

    1. پیمان گل‌کار

      با اینکه مدل ایسوس را نگفتید! اما تبلت هواوی به دلیل وضوح تصویر بالاتر نمایشگر برای اینترنت گزینه خیلی بهتری است
      برای دریافت یک پاسخ دقیق و عالی، پیشنهاد می‌کنم حتما سری به انجمن بزنید

  2. آیا از تبلت HUAWEI MediaPad 10 FHD S10-101u میتوان به عنوان گوشی موبایل هم استفاده کرد؟
    اصولا با این تبلت امکان برقراری تماس هم وجود داره یا اینکه فقط از امکان اینترنت سیم کارتش استفاده میشه؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید!

      1. ممنونم جناب گل‌کار
        اما تو انجمن چیزی راجع این موضوع نوشته نشده
        من از این تبلت خریدم اما استفاده از امکان برقراری تماس برام خیلی مهمه
        چطور میشه این امکان رو در این تبلت راه اندازی کرد
        لطفا راهنمایی بفرمایید…

        1. پیمان گل‌کار

          در آنجا ثبت نام کنید و سپس سوالتون را در یک تاپی مجزا ایجاد نمایید. پاسخ‌های بسیار خوب و سریعی خواهید گرفت

  3. اقای گلکار آیا تبلت hyundai t7 گزینه خوبی برای خرید هست؟آیا برای بازی و وبگردی خوبه و میشه به این تبلت اعتماد کرد؟

    1. پیمان گل‌کار

      برند متفرقه‌ای هست و بالطبع چندان قابل اعتماد نیست
      لطفا سوالات مربوط به مشاوره را در انجمن و یا مقاله مربوط بپرسید

  4. اکبر رحیمی

    ببخشید یه سوال بیربط داشتم !! در تبلت هایی با برند هیوندای تبلتی هست با مدل tb1000 3g که در مشخصاتش اومده که 2gb حافظه ی داخلی داره و از اندروید 4 استفاده میکنه !!!! میخواستم ببینم اصلا چنین چیزی ممکنه ؟! یعنی خود اندروید بیشتر از این جا نمیگیره ؟!

    1. پیمان گل‌کار

      متوجه منظورتون نشدم اما چیز عجیبی در این گفته نیست!
      برای دریافت یک پاسخ دقیق و بهتر، توصیه می‌کنم حتما سری به انجمن بزنید

  5. آقای پیمان گل کارمن گلگسی نوت 10.1 دارم شما همه چیزو گفتید جز قلم فوق العاده نوت
    10.1اگه شما اینو میگفتید خیلی بهتر میشد چون به خاطر همین قلم این تبلت از تبلت های سرشناس دیگر بهتر است

    1. پیمان گل‌کار

      در بخش امکانات بهش اشاره شده عزیز و بخاطر همین موارد نمره کامل گرفته
      برای دریافت یک پاسخ دقیق و بهتر، توصیه می‌کنم حتما سری به انجمن بزنید

  6. قیمت asus tf700 چنده؟اصلا تو بازار هست؟
    برای مدیا پد اپدیت میاد؟این تبلت تو مرور اینترنت و اجرای بازیای سنگین مثل مدرن کمبت لگ داره؟
    الان سامسونگ ایران رو تحریم کرده و دیگه نمیشه با خو تبلت اپدیت کرد وباید برد بیرون که اپدیت کنند.با این کار میگن مدت شارژ شدنش به نصف روز میرسه.این درسته؟

  7. با سلام
    آقای گلکار یکی از آشناهامون یه تبلت 10 اینچ از چین آورده
    میخواستم ببینم چجوریه؟600 تومن ارزش داره؟
    به گفته خودش فیلم های فول اچ دی پخش میکنه!
    البته من خیلی نمیخوام ازش کار بکشم,بیشتر برای اینترنت و فیلم و موزیک و کتاب خوندن و کمی هم بازی!
    ممکنه خراب بشه یا اگه خراب بشه میشه تعمیرش کرد؟
    ببخشید یک خورده زیاد شد!

    1. پیمان گل‌کار

      در همین حد بگم اگر خراب شد (که آمار خرابی این تبلت‌ها بخصوص در بخش باتری زیاده) باید بندازینش دور!
      برای یک مشاوره خوب و دقیق، توصیه می‌کنم سری به انجمن بزنید

  8. سلام، ممنون از مطلب بسیار جالبتون. در مورد تلبت هواوی مدیا پد فول اچ دی10 چند سؤال داشتم:
    1- با رابط USB میتوان محتویات فلاش مموری را با این تبلت دید؟ اگر بله تا چه حجمی از فلاش مموری رو قبول می کنه؟
    2- ضمناً با روت کردن و استفاده از نرم افزار Paragon NTFS یا محصولات مشابه میتوان فلاش مموری های با فرمت NTFS ‌رو با کمک هواوی باز کرد؟
    3- سؤال دیگه اینکه قابلیت مکالمه تصویری با کمک نرم افزارهای اینترنتی Skype‌ و مشابه اون وجود داره؟
    4- سؤال آخر اینکه قابلیت مکالمه صوتی داره یا نه؟ با کمک نرم افزار چطور؟
    ممنون میشم پاسخ بدین.

  9. به نظر شما بین این سه تبلت زیر کدوم تبلت رو بخرم؟
    Samsung Galaxy Tab 2 10.1 P5100
    Asus Memo Pad Smart 10
    Huawei MediaPad 10 FHD
    بیشتر برای بازی میخوام

        1. پیمان گل‌کار

          برای بازی مدل سامسونگ کمی بهتر است (فقط کمی) اما از طرفی خیلی گران‌تر است!
          «برای دریافت یک پاسخ دقیق و بهتر، حتما به انجمن هم سری بزنید»

  10. سلام.جناب گل کار .من یه تبلت میخوام تا 1.5 تومن.اینکه بازی ساپورت کنه زیاد مهم نیس.اما پخش فیلم اچ دی خیلی مهمه و اینکه هنگ نکنه.هواوی خوبه؟شما چی پیشنهاد میکنید؟اینکه رم هواوی 1 هست توی کار کردن و پخش فیلم اذیت نمیکنه؟و اینکه هواوی آپدیت نرم افزاری نداره؟؟پشتیبانیش نرم افزاریش چطوره؟ببخشید.مرسی . یه دنیا ممنون

    1. پیمان گل‌کار

      تبلت‌های جدید سری مدیا پد رم ۲ گیگابایت دارند. حتما همین تبلت را بخرید که دور و بر 1.400 قیمت داره

      1. واقعا متشکر آقای گل کار.فقط این ساپورت نرم افزاری چیه که این هواوی نداره!چقدر مهمه؟مرسی واقعا

        1. محمد جهانی

          مثل سایتی که بازی داشته باشه و از طرف هواوی تایید شده باشه! مثلا اپل اپ استور داره که توش برنامه داره! سر بروزرسانی آندروید اذیت میشین اما اگه یه مدت وقت بزارین میتونین خودتون از بروزرسانی های دیگه استفاده کنید و خودتون گوشی رو دستی بروزرسانی کنید و منتظر نسخه هواوی نباشید!

        2. آهان فهیدم قضیه چیه.واقعا ممنون که وقت میزارین و جواب میدین.با عرض پوزش فقط یه سوال.اگه شما بودین گلکسی تب 2 رو انتخاب میکردین یا هواوی؟

        3. بین این سه تا کدومو انتخاب میکردین؟
          گلکسی نوت 5100 , 8 اینچی
          گلکسی تب2
          هواوی مدیا پد

        4. پیمان گل‌کار

          اگر پولش مهم نباشه نوت 8.0
          اگر مهم باشه مدیا پد
          «برای دریافت یک پاسخ دقیق و بهتر، حتما به انجمن هم سری بزنید»

  11. سلام ببخشید من میخام نت 10.1 بگیرم فقگ صفحه نمایش دلمو میرنه تو بررسی گفته که ویدیو های 1080 اجرا میکنه ولی با وضوح کمتر یعنی تفاوتش با فول اچ دی زیاده 2 تراکم پیکسل پایین چه جاهایی اریت میکنه مرسی gggggggggggggggggg

    1. پیمان گل‌کار

      تفاوت واقعا زیاد نیست اما بیشترین جایی که مشهود هست، در صفحات اینترنت و بخصوص جاهایی که دارید نوشته‌هایی ریز می‌خوانید!

  12. سلام آقای گل کار
    من میخام ۲.۵ هزینه کنم به نظر شما چه تبلتی بگیرم که همچیش ردیف باشه؟
    خیلی ممنون

  13. سلام
    ببخشید اقای گل کار من یه دانش آموز اول دبیرستانم که حدود دو میلیون پول دارم میخوام تبلت بخرم برای وب گردی فیلمدیدن و… میخوام ویندوز روش نصب بشه و پیام رسانی هم داشته باشه اصلاهمه چیز تموم باشه به نظر شما چی بخرم ؟ به نظرشما تبلت ایسوس خوبه یا گلکسی نت
    ممنون از سایت خوبتون

  14. خسته نباشید آقاى گل کار.یه سوال من یه تبلت ده اینچى میخوام نهایتا تا دو تومن هم میتونم هزینه کنم.البته مهم ترین چیزى که ازش میخوام اجراى روون بازى هاست والبته این که براى استفاده ى اینترنت بدون هنگ کردن و اذیت کردن خلاصه ى کلام پردازنده واسم مهمه.پیشنهاد شما چیه؟

  15. سلام.اقای گل کار نگفتید دید در محیط باز کدام تبلت بهتره؟بعد با نصب لانچر به روی هواوی میشه که براش منو درست کرد.یعنی با نصب لانچر appdrawer بوجود میاد؟ممنون

  16. سلام آقاى گل کار میشه یه مقایسه ى کلى کنید بین مدیا پد و ایکسپریا تبلت اس مخصوصا از لحاظ پردازنده و اجراى بازى ها و دوربینش.راستى یه سوال دیگه چرا تبلت اس با وجود اینکه نه ماهه عرضه شده تو ایران نیومده؟ممنون.

  17. با تشکر از آقای گلکار خواهشمندم نگاهی دقیق تر به یکی از این تبلت های جدیدی که با مارک های ainol و hyundai به کشور وارد شده بیندازید چون واقعا از لحاظ اسمی(مشخصات) خیلی چشمگیر هستند تا برسد به عمل که شما باید نظر بدید، برای مثال یک نمونه همین سایت تبلت شاپ هسن که اگر مراجعه نمایید خواهید دید تبلت هایی با پردازنده 4 هسته ای با قیمت بسیار مناسب وجود دارد. باز هم متشکر از وقتی که برای مردم میگذارید.

  18. خسته نباشید آقای گل کار.من واقعا بین نوت 10 و مدیا پد گیر کردم.من میخوام که فیلم ببینم و یه چندتاییی هم بازی بریزم.به نظرتون خرید کدومشون بهتره؟ممنون

    1. پیمان گل‌کار

      نوت ۱۰ الان قیمتش پایین اومده! اما برای فیلم دیدن با وجود وضوح تصویر بهتر مدیا پد، خرید اون منطقی‌تره

      »»»اگر به دنبال یک مشاوره خوب و دقیق هستید، پیشنهاد می‌کنم به انجمن آی‌تی‌رسان بپیوندید: http://forum.itresan.com«««

  19. yasharrrrrrrrrrrrrrrrr

    سلام اقای گل کار خسته نباشین
    تبلت SmartTouch Life باقیمت 299هزار (قیمت دیجی کالا)ارزش خرد داره یانه؟سیمکارت روش نصب میشه؟
    از نظر کلی سرعت صفحه نمایش …. چطور میباشد؟

  20. سلام میخواستم بدونم ای پد ١٠قابلیت تماس صوتی رو باسیم کارت رایتل داره وطریقه تماسش چطوریه ممنون

  21. سلام میدونم اینجا جاش نیست اما نمیدونم این سوالمو کجا مطرح کنم از آقای گلکار و دوستانی که اطلاع دارند خواهش میکنم کمکم کنن . من تبلت هواوی مدیا پد 10 دارم که کیفیت صفحه نمایشش و قدرتش عالیه چند روزی است که LG OPTIMUS 4X چشمم رو گرفته به نظر شما این ارزشش رو داره که تبلتم رو بفروشم و 4x بخرم و آیا صفحه نمایشش مثل تبلتم که full hd هست کیفیت داره ؟ ممنون میشم کمکم کنید .

    1. پیمان گل‌کار

      بستگی به کارایی شما داره. تبلت برای وبگردی، دیدن فیلم و حتی بازی، گزینه بهتری از یک گوشی است و تفاوت آن چنانی با خرید 4X احساس نخواهید کرد

  22. این تبلت سامسونگ از این دو تا بهتره بدون هر چیزی منظورم قلم و کیبرد و جنس بدنه ها رو میگم کیفت ساخت قطعات داخلی2

  23. با سلام و خسته نباشید…در محدوده 1600 خرید تبلت هواووی عاقلانه تره یا مینی ipod
    استفاده من بازی و وبگردی می باشد
    با تشکر…

    1. پیمان گل‌کار

      به شخصه تبلت هواوی را بیشتر می‌پسندم
      نمایشگر بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر
      سخت‌افزار قوی‌تر

  24. سلام وخسته نباشید.این درسته که در آینده یرای آپدیت به اندروید 5 رم دستگاه باید 2 باشه؟چون مدل هواوی داخل ایران رمش یک هست و دردسرساز میشه.

    1. پیمان گل‌کار

      چیزی به صورت رسمی اعلام نشده و البته امید هم نداشته باشید که این تبلت با رم ۴ گیگ هم به اندروید ۵ آپدیت بشه!!

  25. سلام آقای گل کار من چند وقته گیج شدم شما میگید هواوی مدل جدیدش که رم 2 گیگ داره نیومده ……بعد بعضی سایتا از جمله تبلت شاپ داره میفروشه به قیمت 1600000 حالا به نظر شما الکی میگن؟؟؟
    بعد یه سوال دیگه هم داشتم با 1600000 تبلت بهتری از هواوی پیدا میشه یا نه همینو بخرم؟؟؟ مدل جدیدش رمش شده 2 گیگ حافظه داخلی هم 16 گیگ …بقیه مشخصات هم که مثل قبلی هستش….

  26. با سلام و خسته نباشید

    بدون مقدمه من بین تبلت هواوی و فوجیتسو گیر کردم…

    نمیدونم کدمشنو بگیرم

    فوجیتسو استاندارد نظامی داره ولی‌ در عوض هواوی رام ۲ گیگ داره

    از طرفیم فوجیتسو احساس می‌کنم قیفاش بهتره و برندش معتبرتره…

    اگه راهنمای کنین ممنون میشم

    1. پیمان گل‌کار

      شما نمایشگر فول اچ‌دی هواوی رو هم فراموش نکنید!!
      هر دو تبلت خوب هستند و البته مدل‌های هواوی در ایران رم ۱ گیگابایتی دارند
      اگر بازی زیاد می‌کنید، فوجیتسو با توجه به چیپست تگرا ۳، می‌تونه گزینه بهتری باشه
      اگر فیلم زیاد می‌بینید، هواوی با توجه به نمایشگر بهتر گزینه مطلوب خواهد بود

      1. سلام مجدد

        چنتا از سایتهای معتبر فروش تبلت هواوی رو با رام ۲ گیگ آوردن واسه فروش

        من بیشتره استفدم از اینترنت هستش،یعنی‌ تو اینترنت میگردمو با برنامهی‌ اینترنتی کار می‌کنم

        نه بازی زیاد می‌کنم نه فیلم زیاد میبینم

        به نظرتون کدوم گزینه بهتره

        مجددا ممنونم از راهنمای و جواب دادن به سوالام

        1. پیمان گل‌کار

          پس خیلی رم براتون مهم نیست! حتی پردازنده! به نظر من هواوی بگیرید چون نمایشگرش در هر صورت با کیفیت‌تره

  27. سلام آقای گل کارخسته نباشید:
    من میخوام یه تبلت باقیمت1200000تومن بخرم .اولین معیارم دوربینش هست.چون میخواستم دوربین دیجیتال با همین قیمت بخرم ولی بهم پیشنهاد دادان تبلت بگیرم واز امکانات دیگش هم استفاده کنم ولی متاسفانه نه مارکی میشناسم ونه اطلاعات درستی دارم اگه شما کمکم کنیدممنون میشم…
    واقا دستمریزاد…

    1. پیمان گل‌کار

      به نظر من اگر عامل اصلی برای شما دوربین است، تبلت نخرید و همان دوربین را بگیرید! در واقع یک تبلت خیلی خوب، شاید به اندازه ۲۰ درصد دوربینی با این قیمت کیفیت و توانایی نداشته باشه. ضمن اینکه عکاسی با تبلت هم اصلا کار ساده و حتی جالبی نیست!

  28. کیامرث حسینی

    با سللام و تشکر فراوان بابت مقاله فوق العاده و کاملا منطقی و علمیتون .
    فقط یه انتقاد دارم و اون اینکه به نظرم در انتخاب تبلت و هر وسیله دیگری یکی از معیارهای خیلی مهم و تاثیر گذار قیمت هست یا بهتر بگم ارزش در برابر مبلغ پرداختی که متاسفانه در این مقاله هیچ اشاره ای به اون نشده ،
    باز هم ممنون بابت مطالب عالیتون و وقتی که میگذارین

    1. پیمان گل‌کار

      همان طوری که به برخی دیگر از دوستان نیز گفته شده بود، در هنگام نگارش این مقاله هنوز تبلت هواوی و سامسونگ به صورت رسمی وارد بازار نشده بودند!

  29. این تبلت سامسونگ از این دو تا بهتره بدون هر چیزی منظورم قلم و کیبرد و جنس بدنه ها رو میگم کیفت ساخت قطعات داخلی

  30. میگم اقا اجازه

    هه هه

    این تبلت سامسونگ از این دو تا بهتره بدون هر چیزی منظورم قلم و کیبرد و جنس بدنه ها رو میگم کیفت ساخت قطعات داخلی

  31. اقای گل کار آن پیدات کردم
    میگم باید چه کار کنم
    یعنی خوبه دیگه این سامسونگ چه چی میگه
    شما جیمیل یا فیس کتاب ندارید اگه دارید یک ایمیل به من بدهید تا اونجا دیدار داشته باشیم

  32. من میخواستم هواوی بگیرم بعد از جستوجو دیدم رم این تبلت توی ایران 1 است یعنی رم 2 وارد نشده این یعنی خیلی بد شد
    رفتم تبلت های دیگه رو دیدم دیدم این تبلت شامسونگ خیل خوبه رم 2 با سخت افزاری قوی
    داره و یکی از دلایل اینکه به سوی این تبلت رفتم قلمش بو که شما میگید نمیشه باهاش متن نوشت به منظور شما متن فارسی است من میخوام برای راحتی نوشتن توی ویدیو خودش که نوشتنش حرف نداره دروغه
    یا اینکه نه
    میشه باش خوب نوشت ایا از نظر سخت افزاری خیلی این هواوی بده یا که نه فرق چندانی نداره توی ازمون های که روی این تبلت انجام دادید ورودی خروجی و حافظه رو هم توضیح بدید یه چیزای میفهمم ولی نمیدونم درسته یا نه
    من رو راهنمای کنید در خرید این دو تبلت هر چیز در مورد این دو تبلت میدونید برام بگید شما که توی تهران هستی دوست و رفیق گرفتند شما دیدید میخوام بدونم کدم بهتره قلم یادت نره
    ممنون بازم ممنون

    1. پیمان گل‌کار

      دوست عزیز با قلم می‌شه نوشت و خیلی از کارهای دیگر کرد اما آن سرعتی که بر فر برای نوشتن سریع و نوت برداری لازم هست را نداره. اما برای بر فرض طراحی و یا نوشتن عادی مورد مناسبی هست
      اگر بگردید می‌شه هواوی با ۲ گیگ رم را هم گیر آورد که البته گران تر هست و واقعا بسیاری از افراد به آن اصلا نیازی ندارند
      تبلت هواوی در کل گزینه خوبی است و این مورد را هم فراموش نکنید که نمایشگر آن فول اچ‌دی است

      1. داداش عزیز بابای مارو در آوردی بس که گفتی نمایشگرش فول اچ دی هست تو نرم افزارش و رابط کاربری و سخت افزارش رو که نگاه کنی می فهمی تبلت هاوایی به درد لا جرز هم نمی خوره.
        حالا باز بگو نمایش گرش فول اچ دی هست
        فول
        فول اچدی بسه بابا

  33. سلام.آقای گل کار من نمیدونم تبلت هواوی خوبه یا نه؟خیلی ها میگن که بازی های HD رو اجرا نمیکنه.آیا این درست است؟حقیقت دارد؟چون من می خوام یکی اینطوری بگیرم.ولی تو دو راهی موندم.

    1. پیمان گل‌کار

      بازی‌های اچ‌دی رو که اجرا می‌کنه اما بخاطر برخی مشکلات در هماهنگی دیتا، بعضی کاربران با مشکل مواجه می‌شوند

  34. سلام آقای گل کار
    من می خوام گلکسی نوت 10 بخرم . بیشتر هم واسه ی دانشگاه و جزوه نویسی و بازی هم می خوامش .
    ولی بعضیا می گن که قلمش سرعت خوبی نداره و نمی شه باهاش به سرعت نوشت . نظر شما که باهاش کار کردین چیه ؟ به دردم می خوره یا بیخودی پول زیادی ندم و بیخیال قلم بشم و برم یه تبلت معمولی بگیرم .
    پیشاپیش به خاطر راهنماییتون تشکر می کنم .

    1. پیمان گل‌کار

      این قلم رو نمی‌شه برای جزوه نویسی و حرکات سریعی چون قلم خودکار استفاده کرد چون احتمال خطا داره!
      تبلت خوبی هست اما می‌تونید مدلی چون ایسوس اینفینیتی و یا همین هواوی مدیا پد را هم مد نظر قرار بدین چون در قدرت تفاوت چندانی ندارند

  35. و یک موضوع دیگه : اگر ممکنه از امکانات داخلی هواوی مثل GPS -3G-GPRS-امکان مکالمه -قطب نما – وضعیت سیستم عامل و آپدیت آن و از این قبیل یه مشخصات ارائه بفرمایید.(دارم متقاعد میشم هواوی بخرم ولی اینها برام مهم شده).باز هم ممنون

    1. پیمان گل‌کار

      مدیا پد در کل تبلت خوبی هست و برای آشنایی با جزییات بهتر است خودتان با آن کار کنید

  36. سلام آقای گل کار عزیز.
    ضمن تشکر فراوان از مقایسه عالی و کامل من بین سامسونگ و هواوی مردد هستم می خواستم با توجه به عرایض بنده یه پیشنهاد به من بفرمایید برای من بازی مهم نیست سرعت و عدم هنگ کردن مهمه فلش خور بودن (حتی با رابط) مهمه در صورت خراب شدن امکان تعمیر آسان و سریع خیلی مهمه اگر هم با توجه به موارد بالا و قیمت در حدود 1.5 پیشنهاد دیگه ای غیر از این دو دارید ممنون و شرمنده میشم. مرسی مرسی.

  37. با سلام دوباره
    این دو نظر من جواب بدید باز هم ممنون هرد رو بزارید باشه
    این مال 2012 است این تبلت 2013 اومد نه
    ولی شما برید این ویدیو رو ببینید بعد نظر شما رو میخوام بدونم به نظرات من جواب بدید مثل همیشه ولی به همش جواب بدید ممنون ارزوی اینکه
    خدا هرچی که خواستی به شما بدهد که خالصانه جواب همه رو میدید

  38. با سلام من داشتم جستوجو میگردم توی فضای مجازی یک هو چشمم خورد به یک سایت
    سایت چاره
    دیدم توی سایت فروش این سایت یک تبلت هواوی گذاشته دیدم رم این تبلت 2 این رو چند بار از مدیرت سایت با نامه پرسیدم جواب نداد که این 2 یا 1 رم
    شما میدونی این 2 وارد شده یا همین جور نوشته برا تبلیغ و فروش وقتی میخریم 1 نباشه برام پی گیری میکنید
    ممنون میشم این سایت دیجی کالا یک رتبه بند برای بهترین تبلت های 2012 گذاشته هیچ حرفی در مورد این هواوی نبود این راسته جای نداره
    این رتبه بندی رو شما قبول دارید یا …..

  39. مقایسه و تحلیل جالبی بود. از زحمتی که برای تهیه این مطلب کشیده اید تشکر می کنم. تا به حال هیچ مشورتی در این حد نتوانسته بود در تصمیم گیری برای خرید کمکم کند.

  40. سلام
    آقای گل کار میخواستم تشکر کنم از زحمتی که برا این مقایسه کشیدین
    و اینکه یه سوال داشتم از خدمتتون که برا خودم خیلی مهمه و ممنون میشم اگه جواب بدین.
    سوالم اینکه من میخواستم هواوی مدیا پد بگیرم ولی وقتی نظرات دوستانی که هواوی مدیا پد دارن رو خوندم تو دو راهی گیر کردم چون اکثر دوستان میگفتن بازی های HD رو باز نمیکنه و صفحه سیاه میاره و منم بیشتر به خاطر گیم میخواستم نظر شما چیه ؟ ممنون میشم اگه جواب سوالم رو بدین

  41. با سلام ضمن سپاس از مقایسه خوبتون
    جای مهمترین فاکتور در مقایستون خالیه. و اون چیزی نیست بجز قیمت.
    فاکتوری که کیملا همه نتایج قبلی رو دگر گون میکنه. نمایسنده شایسته چینی حتی اگه با اختلاف آخر میشد ، باز هم برنده این نبرد بود . چرا که اختلاف فاحشی با اون 2 برند گردن کلفت داره.

    1. پیمان گل‌کار

      زمان نوشتن این بررسی، هنوز تبلت هواوی و سامسونگ به صورت رسمی وارد بازار نشده بودند

  42. من تازه امروز با سایتتون آشنا شدم.تابحال هیچ سایتی با این حجم اطلاعات ندیده بودم.اعتراف میکنم که بی نظیر هستید.هم سایت هم کارشناساش.واقعا سردرد گرفتم از حجم اطلاعات. دیگه دارم به این نتیجه میرسم که واسه خرید تبلت با خود پیمان گلکار قرار بذارم 2 تایی بریم،

  43. با سلام
    خدمت دوستان عرض کنم که تبلت های چینی(از اونجایی که خودمم یکیشو دارم) ممکنه از لحاظ قدرت سخت افزاری مشابه با برندهای معروف باشن و حتی یه سر و گردن هم بالاتر!
    اما متاسفانه باید قید ساپورت نرم افزاری رو کاملن بزنید و بعد برین دنبال همچین دستگاه هایی و در ضمن عموما داریای مشکلات عجیب و غریب هم میشن که بازم برمیگرده به همون نحوه استفاده نامطلوب نرم افزار از سخت افزارهای عمدتا قدرتمند..

    خلاصه کنم هزینه اضافی که احیانا تصور میکنین دارین بالای برند خاصی میدین، بدین آقا نوش جونشون، حقشونه خــــــــــــو..
    اینطوری مجبور نیستین هر یکی دو هفته هم فکتوری ریست کنین و چندین ماه هم بعد از نسخه جدید صبر کنین واسه شما هم رام بیاد بیرون آخرشم هیچی!
    خلاصه من از گلکسی مینی که دارم بیشتر راضی هستم تا تبلت چهار هسته ای و صفحه رتینام 😉

  44. ایا محصولات هاوایی نماینگی معتبر در ایران دارد و در شهرستان از کجا باید نماینگی ان را پیدا کنم؟ایا خدمات پس از فروش داره؟

  45. عجیبه خیلی ها از هو آ وی بد گفتن نمیدونم چرا من که بازی most wanted 2 و بازی asphalt 7 و همین طور بازی ریمن رو به راحتی روش اجرا کردم نمیدونم چرا بعضی ها نمیتونن بازی روش اجرا کنن مطمعن هستید دیتا رو درست دانلود میکنید یا نه ؟ این تبلت دیتای tegra 3 نیاز دارد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH