میزان جمعیت جهان در سال‌های آینده به چه شکلی خواهد بود؟

بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه سازمان ملل منتشر کرده است، کشور هند در سال 2022 با سبقت گرفتن از چین، پرجمعیت‌ترین کشور جهان می‌شود که این اتفاق چند سال زودتر از زمان پیش‌بینی‌ها اتفاق خواهد افتاد.

این گزارش همچنین اعلام کرده است که میزان جمعیت جهان در سال 2030 حدود 7.3 میلیارد نفر و در سال 2050 حدود 9.7 میلیارد نفر خواهد بود و در سال 2100 نیز 11.2 میلیارد نفر ساکن زمین خواهند بود. پیش بینی میزان جمعیت در آینده راه کاری است که از طریق آن دولت‌ها می‌توانند تصمیمات لازم را برای مقابله با افزایش دمای زمین و گرسنگی انجام دهند تا با افزایش جمعیت نیز بتوان این موضوعات را تحت کنترل داشت.

IndiaCrowd

John Wilmoth مدیر بخش جمعیت در سازمان ملل اعلام کرده است که اگرچه در حال حاضر افزایش جمعیت تهدیدی ندارد اما در آینده بدون شک در مناطق فقیر نشین، چالش‌های بسیاری را بر می‌انگیزد که از این میان می‌توان به نگرانی در خصوص گرسنگی، آموزش، سلامت و… اشاره کرد.

در بیش از نیمی از کشور‌های جهان در حال حاضر گازهای گلخانه‌ای در حال افزایش هستند که در این میان می‌توان به آسیا و آفریقا اشاره کرد که در این بین نیز تنها 9 کشور از مناطق مذکور، حدودی نیمی از افزایش جمعیت را تا سال 2050 خواهند داشت که این کشور‌ها شامل هند، نیجریه، پاکستان، کنگو، اتیوپی، تانزانیا، آمریکا، اندونزی و غنا می‌شود.

گفته می‌شود که نیجریه در سال 2050 با عبور از آمریکا، پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا خواهد بود که در طبقه بندی جهانی نیز سومین کشور پرجمعیتی است که بعد از هند و چین قرار می‌گیرد. البته گفتنی‌ست که در پیش‌بینی‌ها، آفریقا بیشترین آمار رشد جمعیت را در جهان خواهد داشت.

اما در مقابل، انتظار می‌رود که حدود 50 کشور جهان در طول سال‌های آینده نیز جمعیتی کنترل شده داشته باشد و رشد زیادی را در آن‌ها شاهد نباشیم که این موضوع در اروپا هرچه بیشتر به چشم می‌خورد و در حال حاضر در چنین کشور‌هایی نرخ باروری کند شده است.

علاوه بر این میزان جمعیت، سازمان ملل گزارش داده است که در سال 2050 تعداد افراد بالای 60 سال دو برابر تعدادی فعلی خواهد بود، که گفته می‌شود در این زمینه نیز اروپایی‌ها صدر نشین خواهند بود که انتظار می‌رود بیش از 34 درصد مردم اروپا در سال 2050 بیش از 60 سال سن داشته باشند.

1 در مورد “میزان جمعیت جهان در سال‌های آینده به چه شکلی خواهد بود؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH