سهم اپل از بازار تبلت‌ها به کمتر از 25 درصد رسیده است!

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده توسط IDC در خصوص میزان فروش جهانی تبلت‌ها، می‌توان پی برد که اپل کاهش فروش زیادی را با نام آی‌پد شاهد بوده است و توانسته تنها 10.9 میلیون آی‌پد در سه ماهه دوم سال 2015 به فروش رساند؛ این درحالی‌ست که آی‌پد یکی از پرفروش‌های بازار است. علاوه بر این، گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که سهم اپل در بازار تبلت‌ها به کمتر از 25 درصد کاهش یافته است و در مقابل رقبای ضعیف‌تری نظیر لنوو، هواوی و ال‌جی شرایط بهتری را تجربه می‌کنند.

idc_tablet_trend_2q15-800x417

سامسونگ نیز همچنان دومین سازنده بزرگ تبلت در جهان است که 7.6 میلیون تبلت را در سه ماهه دوم سال جاری تولید کرده است که میزان سهم آن از بازار 17 درصد بوده و این میزان هر سال حدود 12 درصد کاهش می‌یابد. در جایگاه‌های بعدی نیز به ترتیب کمپانی‌های لنوو، هواوی و ال‌جی قرار گرفته‌اند تا لیست 5 کمپانی برتر تولید کننده تبلت تکمیل شود. این کمپانی‌ها نیز به ترتیب 2.5 میلیون، 1.6 میلیون و 1.6 میلیون دستگاه تبلت در سه ماهه دوم سال جاری به فروش رسانده‌اند.

IDC-Q215-Tablets

سهم سایر کمپانی‌ها در بازار نیز 45.6 درصد است که نسبت به سال گذشته که 46.7 درصد بود، کمی کاهش داشته است. حدود شش دوره سه ماهه است که آی‌پد‌های کمپانی اپل کاهش فروش را تجربه می‌کنند و دلیل آن نیز ایجاد رکود در بازار تبلت‌هاست. البته این کمپانی تصمیم دارد تا دوباره اوضاع خود را بهتر کند و چنین کاری را نیز از طریق تولید محصولات جدید و البته جالب انجام خواهد داد که گفته می‌شود این کمپانی محصولاتی با نام‌های آی‌پد ایر 3، آی‌پد مینی 4 و یک تبلت بزرگ اندام با صفحه نمایش 12.9 اینچی که آی‌پد پرو نامیده خواهد شد، تولید خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH