هوآوی به عنوان سومین تولید کننده بزرگ اسمارت فون، مایکروسافت را پشت سر گذاشت!

زمانی که مایکروسافت کمپانی نوکیا و بازمانده‌های آن را خریداری کرد، در انتظار یک ارث و میراث بزرگ بود و شاید خیال‌های زیادی را در سر می‌پروارند؛ اما این کسب و کار خیالی عظیم، از زمان شروع و عرضه رو به افول گذاشت. طبق گزارش اعلام شده از سوی Strategy Analytics مایکروسافت هنوز نتوانسته است آن چیزی که می‌خواست را به دست بیاورد.

huawei-2015-07-31-01

در سوی مقابل، کمپانی چینی هوآوی، هم اکنون به عنوان سومین تولید کننده بزرگ اسمارت فون در جهان شناخته می‌شود. این کمپانی با تولید و فروش حدود 30.6 میلیون دستگاه اسمارت فون، نزدیک به 50 درصد بیشتر از سال گذشته پیشرفت داشته است.

این کمپانی در زمینه فروش تنها 7 درصد از کمپانی صاحب نام اپل عقب‌تر است و این میزان نسبت به سامسونگ در حدود 20.5 درصد است. مایکروسافت پس از فروش حدود 27.8 میلیون دستگاه در جایگاه چهارم قرار دارد. تقریبا نیمی از اسمارت فون های این تولید شده کمپانی (از حدود 50.3 میلیون دستگاه) در سال گذشته به فروش رسیده است.

این منبع خبری، در خصوص اسمارت فون‌ها بیان کرده است که اپل نسبت به سال گذشته با فروش 47.5 میلیون دستگاه، در حدود 35 درصد رشد سهام داشته است. البته باید این موضوع را بیان کرد که سامسونگ هنوز فروش بسیار بالاتری نسبت به اپل دارد و با فروش 71.9 میلیون دستگاه، آن‌هم از مدل‌هایی ارزان گرفته تا گران قیمت سودش ثابت مانده اما اپل در حال افزایش سود خود در این زمینه است.

smartphone-sales-2015-07-31-01

با این اوصاف، همان‌طور که پیش از این گفتیم، هوآوی توانسته است با یک فروش رویایی به رتبه سوم این لیست نقل مکان کند و رقیبش شیائومی همچنان در رتبه چهارم باقی بماند. مایکروسافت که همچنان جایگاهی در این لیست ندارد، امید دارد تا با معرفی ویندوز 10 و عرضه آن بر روی اسمارت فون‌ها، بتواند در این لیست جذاب جایگاهی پیدا کند.

3 در مورد “هوآوی به عنوان سومین تولید کننده بزرگ اسمارت فون، مایکروسافت را پشت سر گذاشت!”

  1. سهیل اسکندری

    سامسونگ داری با این فروش بی همتا و بی نظیر و بی بدیل به کجا کشیده می شی؟؟؟؟؟ هر سال میشی اول. اول . اول. دوم که معنایی نداری برایت. ولی یکی مونه به آخر شدن آرزوی سونی هست. فروشش به کنار همیشه آخر بوده در تمام تست ها

  2. بحث سامسونگ به کنار واسه خودش غولیه ولی هواوی واقعا چه میکنه!!!!!
    انگار واقعا میخواد بازار اپل رو دستش بگیره! با این وجود از این به بعد باید اسم هواوی رو هم کنار بزرگان قرار بدیم!
    این وسط کار برای سونی و اچ تی سی بسیار سخت تر از گذشته خواهد شد و شاید بهتر باشه که یه فکری برای رقابت با این غول چینی بکنن!
    ممنون.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH