مرورگر Edge از افزونه‌های کروم پشتیبانی خواهد کرد!

مایکروسافت اخیرا نسخه نهایی ویندوز 10 را با یک مرورگر کاملا جدید عرضه کرد اما متاسفانه فعلا این مرورگر که اج نامیده می‌شود فاقد قابلیت پشتیبانی از افزونه‌های مختلف است.

البته مایکروسافت اعلام کرده است که این مرورگر به زودی قابلیت پشتیبانی از افزونه‌های را نیز در خود خواهد دید. مدیر برنامه مرورگر اج با نام Drew DeBruyne اخیرا در گفتگو با The Verge اطلاعات مختصری را در خصوص اینکه مرورگر مذکور چگونه این قابلیت‌ها را پشتیبانی خواهد کرد، اعلام کرده است.

microsoft-wants-google-chrome-extensions-to-work-on-edge-with-zero-work-to-do-488282-3

همان طور که در ابتدا مایکروسافت اعلام کرده بود و البته در آن زمان نام پروژه مرورگر مایکروسافت اسپارتان نامیده می‌شد قرار بر این بوده است تا اج با افزونه‌های کروم کار کند و البته توسعه دهندگان نیز در این مدت چند افزونه کوچک را برای اتصال به این مرورگر تولید کرده‌اند.

البته این موضوع چالش‌های زیادی را به پا خواهد کرد که برای مثال متقاعد کردن توسعه دهندگان برای ارایه افزونه خود برای مرورگر اج کار نسبتا سختی است. بنابراین غول فناوری ساکن ردموند در حال کار بر روی چیز‌هایی است که کمی متفاوت هستند.

DeBruyne اعلام کرده که مایکروسافت تصمیم دارد تا کاربران بتوانند از افزونه‌های مرورگر کروم بدون نیاز به هیچ تغییری استفاده کنند که این قابلیت می‌تواند هم برای توسعه دهندگان و هم برای کاربران ویژگی جالبی باشد. در این حالت نیازی نیست تا کاری را انجام دهید و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا اساسا بتوانیم از APIهای کروم در مرورگر خود استفاده کنیم.

افزونه‌ها در فروشگاه مایکروسافت ارایه خواهند شد!

با ورود ویندوز 10 مایکروسافت سعی کرده است تا تمام موارد مورد نیاز را در فروشگاه نرم افزاری خود ارایه دهد که این موارد شامل اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، موسیقی‌ها و برنامه‌های تلویزیونی می‌شود و البته این فروشگاه در دسترس کاربران ویندوز 10 در سایر دستگاه‌ها نیز قرار دارد که افراد می‌توانند از طریق کامپیوتر، اسمارت فون، تبلت و لپ‌تاپ خود نیز به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

پس با این اوصاف حضور افزونه‌ها نیز در این فروشگاه نرم افزاری مورد انتظار خواهد بود و DeBruyne نیز این موضوع را تایید کرده است. این بدان معناست که در زمان پشتیبانی اج از افزونه‌ها در اواخر سال جاری میلادی، شما قادر خواهید بود تا فروشگاه نرم افزاری را اجرا کنید و بعد از انتخاب افزونه مورد نظر، آن را به مرورگر خود بیافزایید. انتظار می‌رود که این قابلیت در به‌روز رسانی بعدی ویندوز 10 وارد اج شود.

نظر شما در خصوص مرورگر اج چیست؟

1 در مورد “مرورگر Edge از افزونه‌های کروم پشتیبانی خواهد کرد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH