تصویری از نمای داخلی آیفون 6S‌ منتشر شد

یک شرکت تعمیرات چینی، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی Weibo، عکس‌هایی از آی‌فون 6s لو داده که گفته می‌شود مرتبط با پنل فورس‌تاچ این مدل است. از روی تصاویر می‌توان این گونه برداشت کرد که مطابق سنت دیرینه اپل، ظاهر آی‌فون 6s تغییری نخواهد کرد، اما داخل آن پذیرای دو ویژگی جدید است که انتظار می‌رود مربوط به ویژگی جنجالی فورس‌تاچ باشد.
Front-of-iPhone-6s-display-unitطبق تصاویر، ظاهرا اپل می‌خواهد پیچ‌های آیفون را کنار گذاشته و از میخ پرچ برای اتصال قطعات آی‌فون به همدیگر استفاده کند. برشی مستطیل شکل واقع در بالی صفحه نمایش دیده می‌شود که با باز کردن پشت آی‌فون دیده می‌شود.
Arrow-shows-new-rectangular-cutout-with-component-insideApple-iPhone-6s-display-unit-shows-changes-possibly-made-for-Force-Touchآیا این تغییرات ایجاد شده، به خاطر سنگین‌تر بودن نیروی انگشتان فرد برای استفاده از فورس‌تاچ خواهد بود؟ احتمالا همینطور است! چون ما دلیل دیگری برای این تغییرات نمی‌بینیم. اما واقعا مگر قرار است نیروی یک انگشت چقدر باشد؟!
فورس‌تاچ ویژگی جالبی است. این ویژگی به گوشی اجازه می‌دهد که بین فشارهای مختلف لمسی، تفاوت قایل شده و با هر میزان فشار، دستور خاصی را اجرا کند. مثلا با یک بار تب کردن روی صفحه، می‌توان یک فیلم را پخش کرد و با لمسی محکم‌تر، می‌توان حجم صدای کلیپ را تغییر داد. در سیستم‌عامل‌های دیگر، شما با افزایش زمان لمس، می‌توانید دستورات مختلفی به گوشی بدهید، مثلا در اندروید با نگه داشتن انگشت روی یک آهنگ، می‌توان از لیست ظاهر شده، به گزینه‌های بیشتری دسترسی داشت. اما در فورس تاچ، به جای زمان، این میزان فشار است که تعیین کننده پاسخ گوشی است. این ویژگی در حال حاضر در تاچ‌پد مک‌بوک‌ جدید اپل و صفحه ساعت هوشمند این کمپانی به کار رفته‌ است.
اپل به تازگی از کمپانی‎‌های سازنده قطعاتش خواسته که شروع به تولید انبوه صفحاتی با قابلیت فورس تاچ کنند، در حالی که اپل در ماه آینده، باید طی مراسمی باشکوه از آی‌فون هایش رونمایی کند. عده‌ای معتقدند که روز 11 سپتامبر برای این کار انتخاب خواهد شد، اما سایرین معتقدند که این رویداد بزرگ رسانه‌ای، در روز 18 سپتامبر انجام خواهد شد. من نیز معتقدم که اپل روز 18 سپتامبر را انتخاب خواهد کرد، چرا که از سال 2001، روز 11 سپتامبر، در آمریکا روز چندان خوبی برای کارهای بزرگ و هیجان انگیز نیست. گرچه از اپل بعید نیست برای سنت شکنی دقیقا در روز 11 سپتامبر این کار را انجام دهد!
علاوه بر تکنولوژی فورس‌تاچ، آی‌فون‌های جدید اپل دارای بدنه‌ای مستحکم و ساخته شده از آلومینیم 7000 هستند، تا امسالبا خم شدن مثل پاشنه کفش (!) موجبات خنده و شادی کمپانی‌های رقیب را فراهم نکنند! ظاهرا اپل قرار است امسال بالاخره قفل و دوربین‌های 8 مگاپیکسلی خود را که از زمان آی‌فون 4s روی آی‌فون هستند، شکسته و دوربین آی‌فون 6s را ارتقا دهد. گرچه همیشه گفته‌ام و باز هم می‌گویم که مگاپیکسل، همه چیز نیست، اما دیگر این همه وفاداری به جملات قصار بنده نیز خوب نیست! به همین خاطر انتظار می‌رود آی‌فون‌های جدید اپل دارای دوربین‌هایی 12 مگاپیکسلی باشند. رم آی‌فون‌های جدید نیز قرار است از 1 گیگابایت به 2 گیگابایت ارتقا پیدا کند و در کنار پردازنده جدید و مخوف اپل، کابوسی دوباره را برای پرچمداران اندرویدی رقم بزند! باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل چه می‌کند. آیا مانند سال گذشته رکورد می‌زند یا نه؟

7 در مورد “تصویری از نمای داخلی آیفون 6S‌ منتشر شد”

  1. سهیل اسکندری

    لطفا دعا کنید من به مسابقات جهانی ucmas هندوستان راه پیدا کنم. 135 تا درست در سطح Elementary B یا Inter A بزنم. خواهش. خواهش. خواهش. دعا کنید آرزوم برآورده شه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH