سونی از دو گوشی اکسپریا C5‌ Ultra و M5 رونمایی کرد

 چندی پیش شایعاتی مبنی بر معرفی دو گوشی میان رده سونی با نام‌های اکسپریا M5 و اکسپریا C5 به گوش می‌رسید و تصاویری نیز از این دو دستگاه به بیرون درز کرده بود که به خصوص طراحی اکسپریا C5، بسیار جذاب و خاص بود. حال سونی موبایل، لحظاتی پیش این دو گوشی را به صورت رسمی معرفی کرد. در ادامه، بیانیه رسمی این کمپانی در ارتباط با دو محصول تازه‌اش را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

سونی موبایل امروز با معرفی Xperia C5 Ultra و Xperia M5 از دو تلفن هوشمند جدید افزوده شده به طیف دستگاه‌های خارق‌العاده‌اش، رونمایی کرد. این محصولات که پیشرفت‌هایی در دوربین، طراحی، باتری و عملکرد را ارائه می‌کنند، توانایی Sony در راهبری بازار تلفن‌های هوشمند را تقویت می‌کنند.

تونی مک‌نالتی، معاون مدیریت کسب‌وکار محصولات رده مقرون‌به‌صرفه در Sony Mobile Communications گفت: «ما از ارایه دو محصول جدید که پیشرفت‌های Sony در فناوری دوربین را برجسته می‌کنند، خرسندیم.» وی افزود: «ما درک می‌کنیم که قابلیت‌های دوربین برای کاربران تلفن‌های هوشمند مهم‌ هستند برای همین اطمینان حاصل کردیم که درخشش دوربین فعلی Sony بار دیگر در Xperia C5 Ultra و Xperia M5 بدون چشم‌پوشی از سایر قابلیت‌ها در طراحی و عملکرد، فزونی یابد.»

Xperia C5 Ultra

تلفن هوشمند PROselfie کاملا جدید با دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و نمایشگر نوآورانه تقریبا بدون حاشیهٔ ۶ اینچی Full HD

xperia-c5-ultra.

Sony Mobile با عرضه Xperia C3 پیشتاز برآورده ساختن نیازهای نسل دیجیتال با ارایه PROselfie بوده است. Xperia C5 Ultra نخستین دستگاه در صنعت تلفن‌های هوشمند است که از دوربین دوقلوی ۱۳ مگاپیکسلی پشت و جلو بهره می‌گیرد و تصاویر شگفت‌‌آوری با وضوح بالا ارایه می‌کند. چه در حال عکس‌برداری از منظره‌ای خارق‌العاده باشید یا سلفی گرفتن با دوستان، عکس‌هایتان همیشه با کیفیت فوق‌العاده واضح ثبت می‌شوند.

هر دو دوربین از فناوری های متعلق به Sony بهره می برند. فناوری‌هایی چون حسگر پیشتاز Exmor RS و HDR برای عکس و ویدیو و حالت از‌پیش تنظیم‌شده تشخیص صحنه خودکار که به‌منظور ارایه بهترین نتایج در هر بار، تنظیمات را به‌طور خودکار تجزیه‌وتحلیل و تنظیم می‌کند.

عکس‌های سلفی هم با وجود Selfie Flash جدید Sony ارتقا یافته‌اند. این فلاش که دوربین جلو را تحت پوشش قرار می‌دهد، برای حصول اطمینان از اینکه همهٔ زیبایی‌های تصویر شما ثبت می‌شود، بخش‌های بیشتری از قاب تصویر را روشن می‌کند.

لنز زاویه‌عریض ۲۲ میلی‌متری این دستگاه بدین معناست که می‌توانید چیزهای بیشتری را در قاب تصویر بگنجانید. با مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌های قابل دانلود دوربین سلفی، خلاقیت خود را رها کنید.

Xperia C5 Ultra با نمایشگر بزرگش که برای خلق نمایشگری تقریبا بدون حاشیه با لبه‌های بسیار نازک، تکمیل شده‌است، تجربه مشاهده با کیفیت بالا را ارایه می‌کند. این نمایشگر بزرگ ۶ اینچی Full HD با قابلیت IPS مجهز به Mobile BRAVIA® Engine 2، فناوری تلویزیون Sony، است که شما را قادر می‌سازد تا از عکس‌ها و ویدیوهایتان با ظریف‌ترین جزئیات لذت ببرید. قابلیت استفاده یک‌دستی هم برای کمک به شما برای استفاده آسان از دستگاه در دسترس است که گزینه‌هایی هم برای کاربران راست‌دست و هم چپ‌دست دارد.

xperia-c5-ultra

Xperia C5 Ultra با فریم آلومینیومی و سه رنگ مشکی، سفید و سبز نعنایی ملایم طراحی ممتازی را ارایه می‌کند و در عین حال به شما اجازه می‌دهد سبک شخصی خودتان را جلوه‌گر سازید. این تلفن هوشمند، شیک و برازنده بوده و به‌هنگام در دست گرفتن حس راحتی دارد و به همان اندازه که زیباست حس خوبی هم دارد.

به لطف پردازشگر ۶۴ بیتی هشت‌هسته‌ای ۱٫۷ گیگاهرتزی، ۲ گیگابایت رم و پشتیبانی از شبکه‌های نسل چهارم برای تجربه کاربری سریع، عملکرد این دستگاه تضمین شده است. با اطمینان تا دو روز ماندگاری باتری و تا ۷ ساعت و ۴۷ دقیقه بازپخش ویدیو، دیگر لازم نیست نگران تمام شدن باتری در لحظه‌های مهم باشید.  علاوه بر این حالت Ultra STAMINA برای حصول اطمینان از اینکه باتری با مؤثرترین شکل ممکن مورد استفاده قرار می‌گیرد، مصرف باتری را بیش از پیش بهینه می‌نماید.

 

Xperia M5

درخشش دوربین Sony درون کالبد طراحی ممتاز و ضدآب

xperia-m5-gold

پس از موفقیت Xperia M4 Aqua در بالا بردن استانداردها و انتظارات و تعریف «فوق میان‌رده» با پیشتازی‌اش در دوربین، Xperia M5 دوربین پشتی ۲۱٫۵ مگاپیکسلی دارد که به شما اجازه می‌دهد لحظات خارق‌العاده را همانند یک حرفه‌ای به تصویر بکشید. هنگامی که نمی‌توانید به اندازه کافی به سوژه نزدیک شوید، بزرگ‌نمایی تصویر واضح ۵ برابر به شما اجازه می‌دهد بدون از دست دادن کیفیت به سوژه نزدیک شوید.

Xperia M5 با توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K و عملکرد دوربین‌های دیجیتال جمع‌وجور را ارایه می‌کند. نتیجه آن تصاویر واضح، شفاف و روشن در هر بار تصویربرداری است.

درخشش دوربین Sony در همین‌جا پایان نمی‌یابد. Xperia M5 به «دوربین سلفی» قدرتمند ۱۳ مگاپیکسلی مجهز است که آن هم دارای فوکوس خودکار و ضبط ویدیو با کیفیت HD است. بنابراین می‌توانید سلفی‌های نابی برای به اشتراک‌گذاشتن با دوستان و اعضای خانواده بگیرید.

علاوه بر این، مجموعه برنامه‌های دوربین شامل چهره در تصویر، ماسک واقعیت‌افزوده و Style portrait، سلفی‌هایتان را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهند.

به لطف نمایشگر واضح، روشن و زنده ۵ اینچی Full HD سرگرمی‌های دلخواهتان به‌معنای واقعی جان می‌گیرند. Mobile BRAVIA® Engine 2 وضوح و کنتراست ارتقاءیافته‌ای را برای تجربه تماشای همه‌جانبه به شما ارائه می‌کند و IPS از امکان تماشا از هر زاویه‌ و هر گوشه‌ای با رنگ‌های دقیق اطمینان می‌دهد.

Xperia M5 که همانند دستگاه‌های پرچم‌دار ما بی‌همتاست، ضدآب بوده و در برابر گردوغبار نفوذناپذیر است و همچنین برای افزایش راحتی و شارژ آسان به درگاه USB بدون درپوش مجهز شده است. بنابراین می‌توانید از آن، هم در روزهای بارانی وهم در روزهای آفتابی در هر کجا که باشید، استفاده کنید.

xperia-m5

Xperia M5 برای داشتن ظاهری زیبا و بی‌نقص در تمامی جهات، از طراحی متمایز Sony با سبک OmniBalance با پرداخت ممتاز و شیک شیشه‌ای در هر دو طرف، بهره می‌گیرد. این تلفن هوشمند همچنین به‌منظور محافظت در برابر ضربه برای دوام طراحی شده و دارای گوشه‌هایی از جنس فولاد ضدزنگ است.

Xperia M5 یک باتری بزرگ ۲۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در خود جای داده است که تا دو روز شارژ نگه‌می‌دارد. بنابراین دیگر نگران شارژکردن هر روز تلفن‌تان نباشید. پردازشگر تاثیرگذار ۶۴ بیتی ۲ گیگاهرتزی هشت‌هسته‌ای MediaTek Helio X10 با ۳ گیگابایت رم برای بهینه‌کردن ماندگاری باتری‌تان عملکرد و سرعت شگفت‌آوری را ارائه می‌کند. علاوه بر این، برای دانلود سریع محتوای صوتی و تصویری اتصال فوق‌سریع 4G امکان‌پذیر شده است.

هم Xperia C5 Ultra و هم Xperia M5 امکان افزایش حافظه تا ۲۰۰ گیگابایت با کارت‌های USD را داشته و در دو مدل تک‌سیم‌کارته و دوسیم‌کارته عرضه می‌شوند. Xperia C5 Ultra و Xperia M5 از نیمه اوت (حدود دو هفته دیگر) در بازارهای منتخب در دسترس خواهند بود.

 

 

 

34 در مورد “سونی از دو گوشی اکسپریا C5‌ Ultra و M5 رونمایی کرد”

  1. سلام.
    یه راهنمایی و کمک هم از شما وهم از تموم دوستانی که با دو گوشی سونی m۵ و c۵ و هواوی shotxکارکردن میخام.
    کیفیت دوربین واسم مهمه برای همین کیفیت. دوربین کدوم مدل واقن بهتره کسایی که باهر سه گزینه کار کردن یا دیدن بگن.
    بعده دوربین کلن کدوم گوشی بهتریه؟از لحاظ برنامه موزیک بازی تاحدودی شبیه همه و مشکلی ازین بابت ندارم.دوربینو بگین اول هردوش جلو و عقب.بدش باطریو کیفیت صفحه؟راستی z۳رو تو لیست بیارم بنظرتون ؟ممنون….لطفا از روی تعصب به برند خاصی پاسخ هدیه.از همه ممنون.

  2. از هر دو اسمارتفون خوشم اومد! اینا که واسشون میان رده معنایی نداره خودشون یه پا پرچمدارن!
    سونی فهمیده که عرضه یه پرچمدار اونم موقعی که سلطان اسمارتفون ها یعنی نوت5 و ایفون6اس معرفی میشن اصلا کار عاقلانه ای نیست! پس سعی کرده که با عرضه میان رده هایی پرچمدارنما اول بازار میان رده ها رو تسخیر کنه بعدش که مدتی از معرفی و فروش دو اسمارتفون پرچمدار (نوت و ایفون) گذشت با عرضه یه پرچمدار فروش نسبتا خوبی رو تجربه کنه!استراتژی جالبیه! از این کار سونی واقعا خوشم اومد!
    اما راجب به این دو اسمارت فون :
    1.سی5 اولترا، یکی از بهترین میان رده هایی هست که توی بازاره!طراحی خیلی زیباش منم به سمت خودش کشونده(من سامسونگیو!!)
    سونی روی سی5 بیشتر روی دو دوربین 13 مگاپیکسلش مانور میده(هر چند که اولین اسمارت فون با دو دوربین سلفی و اصلی دیزایر ای بود) امیدوارم اینبار سونی دوربین سلفی خوبی رو روی سی5 پیاده کرده باشه( نه مثل سی3 که واقعا سلفیش جلوی دیزایر 816 هیچی نبود!کیفیت جدا و داشتن فلش واسه دوربین جلو هم جدا!!!)
    قیمتش بین 1 تا 1.100 باشه یکی از گزینه های خرید منه!
    اگه سی5 یه اسمارتفون نسبتا میان رده باشه باور نمیکنم که ام5 رو سونی به اسم میان رده وارد بازار کرده باشه!امکانات بسیار عالی و دوربین فوق العاده 21.5 مگاپیکسل که بدون ذره ای بیرون زده گی روی گوشی خودنمایی میکنه همه باعث شدن که من واقعا به میان رده بودن این اسمارتفون شک کنم!
    به نظرم این دو اسمارتفون یه نوع ازمایش برای سونی محسوب میشن!اگه سونی از این طریق فروش بالایی رو تجربه کنه که هیچ اما اگه بازم همین وضعیت ضرر سونی ادامه پیدا کنه یعنی اینکه مردم کلا سونی موبایل رو نمیخوان(که البته درصد این احتمال بسیار کمه)
    در اخر این دو میان رده پرچمدار نما برگ برنده ی سونی تو این رقابت بزرگ محسوب میشن!
    درسته طرفدار سامسونگم!!!ولی وقتی سونی کارش رو خوب انجام داده باید دست از لجبازی برداشت و اعتراف کرد!
    ممنون.

  3. 2 تا گوشی خیلی خوب رو معرفی کرده سونی ، اگه قیمت های خوب و رقابتی بذاره براشون واقعا از پر فروش ترین های بازار میشن
    دم سونی گرم

  4. بیایم یکم دست از تعصب برداریم.با کمی کمتر از این پول می تونید s5یا s4بگیرید که خیلی هم خوب هستن.البته آفرین بر سونی.

      1. باشه تو اینجوری فکر کن وقتی که دوربین خود زد 3 پلاس نویز و رنگ قیر طبیعی رو نسبت به اس 6 داره میانرده جای خود دارد

  5. همین ام 5 که میانرده سونیه دوربین اس 6 و جی 4 رو با خاک یکسان میکنه دیگه میاندرده های سامسونگ که جای خود دارد.

      1. زد 3 پلاس تو مقایسه همین سایت با سنسور ضعیف تر جی 4 و اس 6 رو شکست داد این گوشی که دیگه بهترین سنسور سونی رو داره در ضمن متعصب شمایید که همیشه از سامسونگ و برندای دیگه طرفداری بیخود میکنید.

      2. آقا محمد سنسور imx230 سونی بهترین سنسور جهان هست و رو دستش نیست. اگه این دوربین همه گوشیها حتی z3+ رو هم شکست نده جای تعجبه. imx230 دیگه آخرت سنسوره

  6. اگر قیمت مناسبی داشته باشن هیچ رقیبی براشون پیدا نمیشه … اما با توجه به مشخصات M5 که نسبتا در حد +Z3 هستش قیمتش هم بخواد همون قدر باشه که دیگه میان رده نمیشه 😐

  7. عالین هر دوشون ممکنه مشخصات کاملشون گذاشته بشه مثل نسبت صفحه نمایش ب بدنه و تعداد پیکسل بر اینچ و همچین چیزایی

  8. سونی تو این چند سال اخیر قیمت گذاری خوبی رو محصولاتش نداشته و از این جهت ضربه خورده.امیدوارم محصولات جدیدش قیمت معقولانه ای داشته باشن.

  9. سهیل اسکندری

    انگار سونی داره یک کارایی می کنه. C5 Ultra که خیلی نظر من را به خودش جلب کرد و M5 هم میانه بسیار شایسته ای هست. طراحی زیبا Xperia Z3 در محصولات سال 2015 سونی به خصوص M5 و C5 Ultra به اوج خودش رسیده است. رقیب اصلی و سر سخت M5 و یا حتی C5 Ultra را می توان Galaxy A8 سامسونگ دانست. چرا که قابلیت ها و ویژگی های این میانه پرچم دار سامسونگ از این دو گوشی یک سر و گردن بالا تر است. به خصوص که بدنه فلزی دارد و ضخامت آن در حدود 5.9 میلی متر است. حسگر اثر انگشت دارد و صفحه نمایش آن به لطف پنل super AMOLED رنگ های زنده و غلیظ تری به نمایش می گذارد و کنتراست بالا تری دارد. البته حاشیه صفحه نمایش A8 نیز از M5 خیلی کمتر و از C5 Ultra در حدود 0.04 میلی متر زیاد تر است. اما در مقابل کوشی های جدید سونی باتری بهتری دارند و ضد آب و گرد و غبار هستند. با این اوصاف GALAXY A8 کره ای ها در جنگ میان رده ها دست بالا را خواهد داشت. البته این گوشی به نوعی رده بالا است.

  10. سامیار راد

    ای کاش c5 ultra ، فلزی بود و ضخامتش از 6.5 mm کمتر بود ، می خریدم!
    ولی A8 سامسونگ رو می گیرم ، صفحش FHD هست ولی SUPER AMOLED هست که خیلی رنگ ها رو بهتر ن شون می ده . دوربین آون دقیقا مثل S6 EDGE هست یعنی 16 با دیافراگم F1.9 که از 13 خیلی بهتره، ضخامت 5.9 فوق فوق باریک و بدنه عالی فلزی و حاشیه خیلی خیلی کمش هم دل من رو برده و باتریش! !! فقط این فلش و کیفیت سلفیش بهتره که من اهل سلفی گرفتن نیستم. و اگر هم بخواهم بگیرم ، خودم یک C4 سونی دارم. و حاشیه اش هم نسبتا کمتر از A8 هست .

    1. سعید اسکندری

      راستی ، A8 حسگر اثر انگشت هم داره که خیلی باحاله ، امکانات و قابلیت ها و تاچ ویز سامسونگ و والپیپر های A8 هم که دلرباست. حر اقل دلم را به ضد آب بودن C5 ULTRA خوش می کردم. والا

  11. سعید اسکندری

    همگی دعا کنید من در مسابقات نیمه نهایی و نهایی جهانی حد نصاب نمره (پاسخ به 135 سوال درست در 8 دقیقه ) برسم و به هند بروم. ممنون

  12. یک گوشی و یک فبلت که قاتل میان رده ها هستن امروز از سونی معرفی شدن که مشخصه پرچمدار دارن
    ,m4وc4 بازار میان رده هارو به چالش کشیدن اما m5 و C5 با این مشخصات بازار میان رده هارو به اشوب کشیدن
    درسته من منتظر Z5 هستم اما این دومیان رده هرکسی رو مجذوب خودش میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH