نمایشگرهای فول اچ‌دی برای تلفن‌های همراه

هنگامی‌که یک سازنده وارد دنیای گوشی‌های اندرویدی می‌شود، رقابت امری اجتناب ناپذیر است. این رقابت در مشخصات گوشی‌های اندرویدی بسیار سریع پیش می‌رود و هر سازنده تلاش دارد تا امکانات بیشتر گوشی خود را به رخ رقبا بکشد!

ظاهرا اعلام اینکه اچ‌تی‌سی با گوشی Butterfly J قصد دارد تا یک مدل با نمایشگر ۵ اینچی و وضوح تصویر فول اچ‌دی را تولید کند، سرآغاز یک بازی جدید در بین سازندگان خواهد بود.

طبق اخبار به گوش رسیده، سامسونگ و ال‌جی از نخستین سازندگانی هستند که چشمان شما را با نمایشگرهای فول اچ‌دی گوشی‌های خود مبهوت خواهند کرد. این مدل‌های جدید قرار است تا در نیمه نخست سال ۲۰۱۳ وارد بازار شوند و شاید دیگر واژه گوشی هوشمند برازنده این دستگاه‌ها نباشد و بایستی نام سوپر فون را بر روی آن‌ها نهاد! جایی که سامسونگ تمرکز ویژه‌ای بر روی نمایشگرهای true AMOLED خود داشته و ال‌جی امیدش بر روی فناوری IPS LCD است.

با ورود این نمایشگرها، سپس بایستی منتظر پردازنده‌های قدرتمندتر نیز بود تا بتوانند بهترین تصویر را بر روی تمام پیکسل‌ها اجرا کنند. اما سئوالی در این بین مطرح است: آیا واقعا به چنین قدرتی نیاز است؟ آیا چشمان ما می‌تواند تفاوت خاصی را بین نمایشگر اچ‌دی و فول اچ‌دی تشخیص دهد؟!

شاید مهم‌تر از عامل کیفیت و برتری، این رقابت بین سازندگان است که سبب ساز ارایه تکنولوژی‌های جدید برای این گجت‌های کوچک و دوست داشتنی می‌شود.

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

همچنین می‌توانید نخستین شماره از مجله الکترونیکی آی‌تی‌رسان را به طور مستقیم و رایگان از لینک زیر دریافت کنید.

 [download id=”15″]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH