۴۱ درصد از بازار تبلت‌ها در اختیار اندروید اما…!

ظاهرا سیاست‌های گوگل در بازار تبلت‌ها نیز به خوبی دارد جواب می‌دهد و سهم این سیستم عامل روز به روز در حال افزایش است. البته هیچ افزایشی در یک سو، با کاهش از سمتی دیگر امکان پذیر نخواهد بود، جایی که کاهش برای اپل است!

طبق پیش‌بینی که تحلیل گران بازار کرده‌اند، سهم اندروید در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲ به ۴۱ درصد خواهد رسید که در مقابل ۲۹ درصد سال گذشته، یک پیشرفت خیره کننده محسوب می‌شود. البته اگر نگاهی به تعداد محصولات تولیدی بیاندازیم شرایط باز بهتر است، جایی که با بیش از دو برابر رشد، تعداد تبلت‌های تولیدی از ۵ میلیون به ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار عدد رسیده است. البته تمایل بیشتر بازار به خرید این محصولات سبب شده تا سهم اندروید به بالای ۵۰ درصد نرسد و اپل همچنان با در اختیار داشتن ۵۶ درصد، رتبه نخست را در اختیار داشته باشد.

به طور حتم یکی از دلایل اصلی موفقیت اندروید، فروش بالای نکسوس ۷ است که به خاطر حمایت‌های خوب گوگل، کیفیت بالای محصول و مهم‌تر از همه، قیمت بسیار مناسب آن، توانست فروش شگفت انگیزی داشته باشد و ظاهرا گوگل همچنان بر ادامه این روند اصرار داشته و قصد توسعه آن را نیز دارد. این موارد همگی به زودی در سمینار ۲۹ اکتبر این شرکت مشخص خواهد شد.

اما چیزی که در این بین واضح است، تغییرات دوباره در این معادله خواهد بود، جایی که بازیگری جدید به این جمع اضافه خواهد شد و به طور حتم با سرمایه‌گذاری زیاد تلاش خواهد کرد تا سهم خوبی از فروش را نصیب خود سازد. مایکروسافت با تبلت سرفیس و پشتیبانی دیگر سازندگان، قصد دارد تا سهم ناچیز 0.1 درصدی‌اش را شاید ده‌ها برابر کند. همچنین اپل با معرفی آی‌پد مینی، قصد نفوذ به بخش دیگری از کاربران را دارد، جایی که گوگل با هوشیاری توانست به آنجا نفوذ کند و حال اپل نیز می‌خواهد با با ارایه یک تبلت کوچک و البته ارزان‌تر، این بخش را هدف قرار دهد، اما آیا گوگل به راحتی اجازه ماجراجوبی را خواهد داد؟! به غیر از آن گوگل نیز درصدد مقابله برآمده و در خبرها است که یک محصول جدید این کمپانی تبلتی ۱۰ اینچی خواهد بود، جایی که قلمرو اصلی iOS است، پس در واقع این یک نبردی دو طرفه است تا ببینیم سال دیگر، کدام یک توانسته سهم خود را در بازار افزایش دهد. شاید هیچکدام! بهتر است مایکروسافت را دست کم نگیرید!

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

همچنین می‌توانید نخستین شماره از مجله الکترونیکی آی‌تی‌رسان را به طور مستقیم و رایگان از لینک زیر دریافت کنید.

 [download id=”15″]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH