فبلت نکسوس هواوی از نمایشگر AMOLED سامسونگ استفاده می‌کند

huawei_ascendp8_rumor_mydrivers-970-80

برطبق گزارشی تازه از کره‌جنوبی، سامسونگ دیسپلی در تلاش است تا به مشتریان خود تنوع ببخشد. بسیاری از پنل‌های AMOLED که این شرکت تولید می‌کند، در خود محصولات سامسونگ استفاده می‌شود. بنابراین سرنوشت سامسونگ دیسپلی، به‌شدت با عملکرد سامسونگ در بازار موبایل گره خورده است.

به‌تازگی گفته شده است که  سامسونگ دیسپلی این محدودیت را در هم می‌شکند؛ از این رو، تصمیم گرفته تا نمونه‌هایی از نمایشگرهای AMOLED خود را برای هوآوی ارسال نماید. پیش‌بینی شده که تعداد بیشتری از آن‌ها در ماه‌های آینده فرستاده خواهد شد. توجه داشته باشید که سامسونگ، برای نمایشگرهای آمولد خود از نام تجاری سوپرآمولد استفاده کرده است اما این پانل‌ها، هم‌چنان از لحاظ فنی، آمولد محسوب می‌شوند.

اگرچه قبلا شرکت‌های چینی دیگری نظیر Oppo و Vivo از پانل‌های سامسونگ دیسپلی در محصولات خود استفاده کرده‌ بودند ولی همکاری با هوآوی برای سامسونگ، از چند جهت حائز اهمیت است؛ به‌عنوان دلیل اول، هوآوی اکنون چهارمین سازنده‌ بزرگ گوشی‌هوشمند در جهان محسوب می‌شود و این کمپانی توانسته در بازار کشور مادری خود یعنی چین، به‌فروش قابل توجه‌ای دست یابد. هم‌چنین فروش محصولات هوآوی فقط به چین محدود نشده و بسیاری از محصولات این کمپانی هم‌اکنون در بازارهای غربی نظیر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حتی آمریکا به‌فروش می‌رسد. به‌عنوان دلیل دوم، اگر شایعات درست باشند، هواوی مایل است تا در فبلت نکسوس گوگل از نمایشگرهای AMOLED سامسونگ استفاده نماید.

همان‌طوری که پیش‌تر شینده بودیم، شایعه شده است که گوگل تصمیم‌ دارد تا دو گوشی هوشمند جدید نکسوس را امسال، روانه بازار نماید. یکی از این‌ دو، فبلت ساخت هواوی و دیگری نسخه به‌روزشده نکسوس 5 در سال 2013 بوده که قرار است توسط ال‌جی تولید شود. چندماه پیش، شایعه‌ای منتشر شد که ادعا می‌کرد، فبلت ساخت هوآوی از یک نمایشگر 5.7 اینچی AMOLED با ابعاد 1440 در 2560 پیکسل استفاده خواهد کرد.

اگر فبلت ساخت هوآوی صحت داشته باشد، احتمالا این محصول در اواخر سال میلادی همراه با نسخه M سیستم‌عامل اندروید گوگل عرضه خواهد شد. بنابراین، اکنون زمان مناسبی است که این کمپانی تولید انبوه فبلت آینده نکسوس گوگل را آغاز نماید. نظر شما چیست؟ آیا حاضرید برای خرید فبلت نکسوس هوآوی، هزینه‌ نمایید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH