برترین و لوکس‌ترین فرودگاه‌های جهان را بشناسید + عکس

حتما تا کنون با هواپیما به مسافرت رفته‌اید. فرودگاه خوب همیشه در یاد گردشگران می‌ماند. حال در سرتاسر دنیا، فرودگاه‌هایی هستند که با بهره‌گیری از جدیدترین امکانات سعی می‌کنند تا خاطره خوبی را برای گردشگران و مسافران بر جای گذارند. نوآوری‌ها و جاذبه‌های فرودگاهی، باعث می‌شود تا این مکان از حالت یک ترمینال مسافربری ساده خارج شده و مسافران را ساعت‌ها درون خود نگه دارد. جذابیت‌های ظاهری، غذاخوری‌های زیبا و مکان‌های خرید لوکس جز این ویژگی‌ها محسوب می‌شود.

لیست پیش رو، مربوط به برترین‌های حوزه فرودگاهی در سال 2014 است. شاید این لیست به شما کمک کند تا هنگام سفر بعدی و رزرو بلیط هواپیمای خود، با فرودگاه‌های برتر دنیا آشنا شده و انتخاب آن‌ها را از دست ندهید.

  • فرودگاه بین المللی Changi کشور سنگاپور

برای سه سال متوالی، فرودگاه بین المللی Changi توانست در حوزه فرودگاه‌های برتر دنیا، مقام اول را کسب کند. این فرودگاه یکی از 15 فرودگاه شلوغ دنیاست، طرح به کار برده شده برای فرودگاه Changi یک طرح کاملا بصری است.

wbairports0715-changi-airport

اکثر افرادی که وارد این فرودگاه می‌شوند، سعی می‌کنند تا چیزی را از دست ندهند. ایستگاه‌های شارژ همراه با فضاهای ماساژ رایگان باعث می‌شود تا مردم با خاطره‌ای خوب این فرودگاه را ترک نمایند. همچنین این فرودگاه از فضاهایی چون استخر، پنج باغ مجزا سرتاسر فضای آن، آبشار و گل‌های آفتاب گردان و ارکیده بهره می‌برد. همچنین برای افرادی که مایل باشند، این مکان دارای سالن سینما و رستوران‌های بزرگ و لوکس نیز هست. اگر از سفر خود خسته شده‌اید، با بهره گیری از مکان‌هایی که برای خواب و استراحت آماده شده است، می‌توانید کمی بیارامید! ترمینال جدید این فرودگاه در سال 2017 افتتاح خواهد شد.

  • فرودگاه بین المللی هنگ کنگ در کشور چین

اگر تمامی فرودگاه‌ها، از وسایلی چون شبیه سازهای ورزشی، زمین‌های بزرگ و زیبای گلف و سینماهای IMAX برخوردار باشند، همه مسافران پس از ورود به آنجا چند ساعت اول سفرشان را در همین مکان سر خواهند کرد.

wbairports0715-hong-kong

در سالن مرکزی این فرودگاه می‌توانید در زمان انتظار برای پرواز، به راحتی خوش بگذرانید. ساک همراه خود را در همان ابتدا به ریل پیش بینی شده بسپارید و دیگر نگران آن نباشید که کجا می‌رود و چه می‌شود. تا قبل از پرواز می‌توانید از رستوران‌های شیک بهره ببرید. همچنین اتاق‌های آب گرم و در کنار آن حمام‌های شیر برای راحتی شما آماده خدمت رسانی هستند.

  • فرودگاه بین المللی Amsterdam AirPort Schiphol در کشور هلند

فرودگاه قدیمی کشور هلند، دارای رکوردهای زیادی است که برخی از آنان در رده اولین‌ها قرار می‌گیرد. موزه امپراتوری آمستردام تنها موزه‌ای است که در یک فرودگاه بنا شده و مسافران بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانند نقاشی اساتیدی همچون استین و رمبراند را تماشا کنند و لذت ببرند.

wbairports0715-amsterdam-schiphol

همچنین این فرودگاه شامل کتابخانه‌ای‌ست که در آن از 29 زبان دنیا کتاب وجود دارد. آیا این ویژگی‌ها برای برتر بودن یک فرودگاه کافی نیست؟ همچنین هتل 5 ستاره هیلتون نیز تا پایان سال جاری در این فضا افتتاح خواهد شد. این فرودگاه دارای فضاهایی بسیار زیبا و دل‌نشین است که مسافران می‌توانند از سکوت آنجا استفاده کرده و به آرامش برسند.

  • فرودگاه بین المللی زوریخ در کشور سوییس

سوییس را که می‌شناسید؟ یکی از بهترین و امن‌ترین کشورهای اروپایی و البته گران‌ترین کشور اتحادیه اروپا!

فرودگاه زوریخ در دو کلمه خلاصه می‌شود، راحتی و آرامش؛ چیزی که به ندرت می‌توان به یک فرودگاه بین المللی نسبت داد. تاریخ سوییس نشان می‌دهد که می‌تواند این اتفاق را رقم بزند. همین موضوع باعث شد تا این فرودگاه در لیست ما قرار گیرد.

wbairports0715-zurich-airport

سیستم چک شدن سلف سرویس با استفاده از 3 زبان مختلف، ارتباط مستقیم فرودگاه با مترو، بهره‌گیری از فناوری‌های هوشمند برای ارتباط با نهادهای امنیتی همگی از قابلیت‌های خاص این فرودگاه است. فرودگاه زوریخ در سال 2011 با صرف بودجه‌ای معادل 200 میلیون دلار تکمیل و بازسازی شد.

  • فرودگاه بین المللی مونیخ در کشور آلمان

از دومین فرودگاه شلوغ آلمان چه انتظاری دارید؟ مسافرانی که با تاخیر پرواز مواجه می‌شوند، می‌توانند کمی در فضای فرودگاه خوش بگذرانند. بهره‌گیری از کافی شاپ‌های جذاب، موسیقی زنده همراه با فضایی زیبا در کنار درختان بلوط خستگی آنان را از تن خارج می‌کند.

wbairports0715-munich

استراحت در محیط‌های مخصوص، اتاق‌های خواب با بهره‌گیری از امکانات مربوط به محصولات اپل و پورت‌های USB، بیدار شدن همراه با یک فنجان قوه رایگان و روزنامه از دیگر امکانات این فرودگاه است که از ترکیب استیل و شیشه ساخته شده است و در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین فضاهای آلمان است. همچنین پیش از پایان سال جاری میلادی، ترمینال شماره دو این فرودگاه نیز تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

4 در مورد “برترین و لوکس‌ترین فرودگاه‌های جهان را بشناسید + عکس”

  1. امکاناتی که فرودگاه‌های اونا دارن ما توی هتل‌های 5 ستاره نداریم! ماساژ رایگان! موزه نقاشی
    من حاضرم برم تا سنگاپور و هلند، عشق و حال و گردشم رو تو فرودگاه بکنم و از همون فرودگاه دوباره برگردم!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH