فناوری کنترل حرکت چشم باعث می‌شود که افراد فلج بتوانند با دنیای بیرون ارتباط داشته باشند!

افرادی که دارای اختلالات سندرمی هستند به طور ناراحت کننده‌ای ارتباطاتشان با دنیای بیرون قطع می‌شود و این نوع بیماری باعث می‌شود که فلج شوند و در نتیجه نتوانند حرکت کنند و یا حرف بزنند و در بیشتر مواقع آن‌ها تنها قادر هستند تا چشمان خود را حرکت دهند. خوشبختانه تکنولوژی در این زمینه نیز وارد عمل شده است و اکنون محققان آمریکایی سندیگو سیستمی را توسعه داده‌اند که می‌تواند حرکت چشم کاربر را تحت کنترل داشته باشد تا افراد از طریق آن بتوانند با دنیای بیرون ارتباط داشته باشند.

locked-in-syndrome-ap-photo

در طرح اولیه EyeHome شما می‌توانید در رابط کاربری یک گوشی حرکت کنید و با نگاه کردن، یک پیامک را بنویسید و یا به شبکه‌های اجتماعی بروید. از سایر قابلیت‌های این سیستم می‌توان به هِجی (اسپل) کردن کتاب‌های الکترونیکی اشاره کرد و کاربران می‌توانند از طریق آن به صدا‌های آلات موسیقی نیز دسترسی داشته باشند.

البته باید بدین نکته اشاره کرد که طرح مذکور در حال حاضر تنها در مرحله آزمایش و طرح اولیه قرار دارد و بدون شک ورود چنین محصولی به بازار و در دسترس قرار گرفتن آن، تحول بزرگی در زندگی چنین بیمارانی ایجاد خواهد کرد. گفتنی است که محققان UCSD اخیرا 300 هزار دلار کمک مالی دریافت کرده‌اند تا هرچه بهتر بتوانند در این جهت گام بردارند. طرح اولیه این محصول بسیار جالب است و بیماران بی حرکت از طریق آن می‌توانند در انجام برخی از کار‌های خود مستقل شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH