آیا اپل در نسل جدید محصولاتش مشکل خم شدن را حل کرده‌ است؟!

فاجعه آی‌فون 6 پلاس را یادتان هست؟ مگر می‌شود یادتان نباشد؟! در چندین ویدیو دیدیم که گوشی 3.5 میلیونی اپل مثل حلبی خم می‌شد! راستی شما هم مثل من قبول دارید که حتی در اپل هم پارتی‌بازی موج می‌زند؟ افتضاح جانی آیو در طراحی آی‌فون 6 پلاس و خم شدنش از طرف تیم کوک برایش هیچ اخطاری به همراه نداشت. اما اسکات فورستال بیچاره پس از خراب کردن سرویس نقشه اپل، برای همیشه با لگد از کوپرتینو بیرون انداخته شد.
پارسال با خم شدن آی‌فون 6 پلاس، بسیاری از شرکت‌ها بر اپل خرده گرفتند و او را مسخره کردند. حال ظاهرا اپل از ماجرا آی‌فون 6 پلاس عبرت گرفته و آی‌فون‌های جدیدش را محکم‌تر ساخته است. دوست عزیزی قاب‌های آی‌فون 6s و 6s پلاس را گیر آورده و بر روی آن‌ها آزمایشات دقیقی انجام داده است.
screen shot 2015-08-10 at 11.51.48 amتصاویر زیر را با هم می‌بینیم.
اولین تصویر مربوط به فاجعه خم شدن راحت آی‌فون 6 پلاس است.screen shot 2015-08-10 at 11.52.21 am

دومین تصویر، نمای بهتری به ما می‌دهد. حالا می‌توان با نگاهی دقیق فهمید که نقطه ضعف بدنه آی‌فون 6 پلاس، دقیقا در محلی زیر دکمه کاهش صدای آن قرار دارد.8d1c98ee8fa71cd324bd9a4e69cc5a9d

در عکس زیر، برای مشخص شدن میزان تغییرات بدنه آی‌فون 6S پلاس نسبت به 6 پلاس، این دو بدنه در کنار هم قرار گرفته‌اند. با چشم هم می‌توان فهمید که ضخامت فلز بدنه آی‌فون 6S پلاس، اندکی بیشتر از برادر بزرگترش است.screen shot 2015-08-10 at 12.42.47 pm

اما نمی‌توان همواره به چشم‌ها اعتماد کرد. پس با دستگاه‌های الکترونیکی و کاملا دقیق، ضخامت فلز بدنه هر دو آی‌فون را با دقت 0.01 میلیمتر سنجیده و مقایسه کرده ‌است. ضخامت آی‌فون 6 پلاس 1.14 میلیمتر و ضخامت آی‌فون 6s پلاس 1.9 میلیمتر است که افزایش ضخامت چشمگیر 66 درصدی را نشان می‌دهد.screen shot 2015-08-10 at 12.43.58 pmscreen shot 2015-08-10 at 12.44.13 pm

باز هم اپل هنر مهندسی خود را به رخ رقبا می‌کشد. با وجود افزایش ضخامت، وزن این قاب از 27 گرم به 25 گرم کاهش یافته‌ است که کاهشی 7 درصدی را نشان می‌دهد. این واقعا عالی است!screen shot 2015-08-10 at 12.54.05 pmscreen shot 2015-08-10 at 12.54.19 pm

راستی قرار است که این دوستان، به زودی یک ویدیو از تست خم شدن آی‌فون 6S پلاس منتشر کنند. منتظرشان می‌مانیم. گرچه مطمئنم که اپل خودش قبلا بارها و بارها این قاب‌ها را آزمایش کرده و دیگر به سادگی سال قبل خم نمی‌شوند.

5 در مورد “آیا اپل در نسل جدید محصولاتش مشکل خم شدن را حل کرده‌ است؟!”

  1. اولا که مشکل خم شدن در سری اولیه ی آیفون 6plus بود و در سری های بعدی برطرف شد چندین ویدیو هم هست در این رابطه که با افزودن یکسری فلز در قسمت بالای کلید ولوم این مشکل بهبود یافته
    دوما طراحی اپل به هیچ وجه افتضاح نیست لطفا جانب دارانه حرف نزنید! افتضاح اون چسب زخم و اون پلاستیک بازیافتیه نه آلمینیوم خالص که بسیاری از مردم اون رو یکی از زیباترین گوشی های دنیا می دونن
    سوما که چند خط اول مقاله کاملا گرایشات ضد اپلی این سایت رو نشون میده! چنان به شرکت حمله کردن که هیچ سایتی حتی جانبدار ترین اونها هم راج به اپل اینطور حرف نمی زنن! تو بخش دیگه ای از سایت تحت عنوان چه گوشی ای نخریم هم در سال 2013 و هم در سال 2014 آیفون ها تو لیست بودن! برای اولین بار که دیدم از تعجب شاخ درآوردم که چطور ممکنه چنین چیزی! یه مثال میزنم در این رابطه:دوست بنده آیفون 5s و بنده xperia z ultra به طور همزمان خریدیم. اون موقع تفاوت قیمت چندانی نداشتند نهایتا در حد 200 هزار تومان
    بعد از یکسال آمدیم و گوشی هارو مقایسه کردیم
    سرعت گوشی بنده که به جرات میگم حداقل نصف شده! قیمتش هم نصف شده و کاملا علاقه خودم رو نسبت به این گوشی از دست دادم! درحالی که آیفون 5s دوستم هنوز به عنوان پرچمدار فروش میره و کوچکترین کاهش سرعت و عملکرد نداشته در ضمن قیمتش هم اصلا پایین نیامده! هرروز به خودم لعن و نفرین می فرستم چرا حرف سایت های ایرانی رو گوش کردم و اپل نخریدم! واقعا این شرکت عالیه! از عالی هم فاصله داره! خواهشا ذهن مردم رو منحرف نکنید! اگه کسی 3 میلیون پول اپل میده، 4 سال یه گوشی در حد پرچمدار در دستش هست که به هیچ وجه خسته نمیشه از این گوشی!
    یه مورد دیگه هم ذکر کنم اینکه :خم شدن اپل حتی اگه برطرف هم نشه در استفاده عادی کاربر هیچ خللی ایجاد نمی کنه پس لطفا گیر الکی ندین! کاربر وقتی رضایت کامل داره کسی حق نداره اظهار نظر اضافه بکنه چون این کاربر هست که اهمیت داره!

  2. اپل حدود 70 میلیون آیفون 6 پلاس فروخته. آقای ترکی من از شما میپرسم؛
    چند 6 پلاس خم شده؟ چند مورد در ایران مشاهده شده؟ در آمریکا چطور؟ آیا شما موردی رو با چشم خودتون مشاهده کردین؟

    70 میلیون عدد خیلی بزرگیه. حتی اگه 50 میلیون یا حتی بخاطر شما این آمار رو 20 میلیون فرض کنیم:

    به گفته شما فاجعه رخ داده و فرض کنیم 500 هزار آیفون در جهان خم شدن (الکی مثلا !)

    این یعنی 2.5 درصد از کل آیفون 6 پلاس های فروخته شده در جهان!
    یعنی در هر 100 مورد فروش فقط 2 تای اونها خم شدن.من در بد بینانه ترین حالت محاسبه کردم. منتظر پاسخ شما در مورد عبارت “فاجعه” هستم.

    1. دوست عزیز. براتون مثال میزنم. النگوهای طلا هم راحت خم میشن
      من از شما می پرسم: چند النگو خم کردید؟ چند تا النگوی خم شده دیدید؟ هیچی! پس النگوها همه محکمن؟ نه. آخه دلیل نداره همه خانما النگوهاشون رو خم کنن
      دلیلی هم نداره همه مردم گوشی‌هاشونو خم کنن. اما توی تستی که از آی‌فون 6 پلاس توی یوتیوب هست، راحت خم میشه. همه آی‌فون ها از یک جنس اند. یکی خم میشه، بقیه هم میشن. یکی از فولاد نیست و دیگری از نایلون! اگه می بینید موارد خم شدن زیادی گزارش نشده، برا اینه که بقیه مردم حسابی مواظبن فشار بهش نیاد که خم نشه!
      شما معتقدید برای پذیرش نظریه خم شدن آی‌فون 6 پلاس، هر 70 میلیون تاش باید خم میشدن؟ این حرف کاملا غلطیه. از من برای کلمه “افتضاح” توضیح خواستید؟ چشم! افتضاح یعنی 949 دلار پول گوشی 128 گیگ بدی و با یه فشار تبدیل بشه به پاشنه کفش!
      خود اپل این افتضاح رو پذیرفت و مقاومت بدنه رو برد بالا، اون وقت شما طرفداران عزیزش هنوز مخالفت می کنید! من ندارم 3.5 میلیون بدم آی‌فون 6پلاس و خمش کنم. شما برام بخرید و بیارید، براتون طوری خمش می‌کنم که دیگه درست نشه دوست عزیز.

      1. من با عدد و ریاضیات ازتون سوال پرسیدم ولی شما از روی نظرات شخصی که هیچ روشی برای اثباتشون وجود نداره پاسخ دادید. با گفته های شما قانع نشدم.

        هر ماده ای در فشاری مشخص تغییر شکل میده. هیچ پدیده ای در طبیعت وجود نداره که شکلش ثابت بمونه. میله آهنی هم در یک فشار مشخص با دست خم میشه. نمیدونم از کدوم تست صحبت میکنید چون تست هایی که من دیدم آیفون 6 پلاس در مقایسه با خیلی از گوشی های دیگه مقاومت بالاتری داشته. میلیون ها نفر در جهان آیفون خریدن ولی جز چند نفر بدون نام و نشان در چین و روسیه هیچ کس دیگه ای ادعای خم شدن آیفون رو نکرده. برام قابل درک نیست که تمام دارندگان آیفون اونقدر دقیق از گوشی مراقبت کردن که هیچ کس براش مشکلی پیش نیومده. بالاخره باید از بین این میلیون ها حداقل 100 مورد به اپل برگشت داده میشد یا تقاضای استفاده از خدمات گارانتی میکردن.

        من نگفتم که همه چند میلیون آیفون باید خم میشدن ولی برای اثبات یک موضوع باید از نظر آماری مورد قابل استنادی وجود داشته باشه.

        هیچ کس در استفاده ی عادی و طبیعی از آیفون دچار مشکل خم شدن نشده. مگه اینکه به قصد خم کردن بهش فشار وارد کرده باشه که طبیعتا چنین افرادی یا برای لذت و سرگرمی چنین کاری میکنن و یا مشکلات دیگه ای دارن.

        خود شما هم یه گوشی ضد آب به من بده تا کاری کنم با نفوذ آب برای همیشه خاموش بشه ولی این موضوع اصلا ثابت نمیکنه که این وسیله در برابر آب مقاوم نیست.

  3. ٣/۵میلیون چه خبره.قیمت نسخه١٢٨گیگ را نوشتین.قیمت۶پلاس از٢/۵شروع میشه یعنى شما یک میلیون گذاشتید روش.تازه وقتى پارسال اپل در ها را به روى خبر نگاران باز کرد تا تست هاى آیفون۶ را ببینند آیفون ۶پلاس مقاومت بیشترى نشون داد.فیلم ها هم هست یه سرچ بزنید میبینید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH