16 مجسمه فوق‌العاده از سرتاسر جهان را در اینجا ببینید

مجسمه‌ها همیشه حس و حال خاص خود را داشتند و در این بین حامل فرهنگ هر کشور و منطقه‌ای نیز هستند که گاها چند سالی بابت ساخت آن‌ها کار انجام شده است. اکنون در این مقاله از آی‌تی‌رسان تصمیم داریم تا با مجسمه‌های عجیب و جالب جهان آشنا شویم و البته از شرق تا غرب سفر کنیم. پس همراه ما باشید.

مجسمه نجات بخش مسیح

enormous statues (5)

این مجسمه در شهر ریو دو ژانیرو کشور برزیل قرار گرفته است که بیش از 2000 فوت بالاتر از سطح شهر قرار دارد و از اغلب جا‌های شهر می‌توان آن را دید و این مجسمه نیز دید کاملی به شهر دارد. این مجسمه حدود 100 فوت ارتفاع دارد که هیبت خاصی را به آن بخشیده است و البته یکی از هفت عجایب جدید جهان است.

مجسمه بودا Laykyun Sekkya

enormous statues (14)

مجسمه بزرگ بودا که 380 فوت ارتفاع دارد در بالاترین نقطه Po Kaung Hills قرار گرفته است و دومین جایگاه را در بین بلندترین سازه جهان دارد و در زیر آن نیز مجسمه دیگری قرار گرفته است که Monywa Buddha نامیده می‌شود که آن نیز بزرگ‌ترین بودای خمیده در جهان است.

مجسمه Mao Zedong

this-statue-perched-in-chinas-hunan-province-depicts-chairman-mao-zedong-at-the-age-of-32-the-work-is-said-to-have-cost-as-much-as-35-million-to-build

این مجسمه که در استان Hunan کشور چین واقع شده است آقای Mao Zedong را در سن 32 سالگی به تصویر می‌کشد و گفته می‌شود که برای ساخت آن حدود 35 میلیون دلار هزینه شده است.

مجسمه بزرگ بودا Leshan

enormous statues (2)

این مجسمه غول پیکر 232 فوت ارتفاع دارد که در دامنه کوه Xijuo Peak قرار گرفته است که سه رودخانه چین به این مکان مشرف می‌شوند که در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

خدا محبوب هندی‌ها

enormous statues (11)

این مجسمه دوست داشتنی در استان Chachoengsao تایلند قرار گرفته است و حدود 52 فوت ارتفاع و 78 فوت طول دارد که با رنگ قرمز صورتی خود زیبایی خاص را به خود بخشیده است.

بودا Chaukhtatgyi

enormous statues (3)

این مجسمه یکی از بزرگترین بودا‌های موجود است که در Yangon کشور میانمار قرار گرفته است. این مجسمه یک ساختار هنری است که از لباسی طلایی ساخته شده و در این لباس نیز از الماس بهره برده‌اند.

مجسمه شناگر

enormous statues (1)

این مجسمه جالب که در کنار رودخانه Thames لندن در انگستان ساخته شده شناگری را نشان می‌دهد که درون چمن‌ها در حال شنا است و این سازه طولی 46 فوتی و عرضی 10 فوتی دارد.

امپراتور‌ها

enormous statues (10)

مجسمه‌ای که در تصویر بالا می‌بینید مربوط به امپراتور Yan و Huang است که در استان Henan قرار گرفته و ارتفاعی در حدود 347 فوت دارد.

مجسمه میهن

enormous statues (8)

این سازه ارتفاعی در حدود 203 فوت دارد که در زمان چیرگی اتحادیه شوروی بر آلمان نازی ساخته شد و به لطف ارتفاع بلندش از هر جای شهر کیِف در اوکراین قابل مشاهده است.

مجسمه Decebalus

enormous statues (13)

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید شاهد یک سنگ تراشی جالب در شهر Orsova از رومانی هستیم که تصویر امپراتور Decebalus را نشان می‌دهد که آخرین پادشاه Dacia بود که در کنار این مجسمه عظیم رودخانه دانوب نیز عبور می‌کند و ارتفاع این سنگ تراشه 131 فوت است و البته بلندترین مجسمه سنگی در اروپا محسوب می‌شود.

خداوند Murugan

enormous statues (12)

این مجسمه خداوند Murugan در شهر Selangor از مالزی قرار گرفته است که از 250 تُن فولاد ساخته شده و البته در ساخت آن از 79 گالن رنگ طلایی نیز استفاده شده است. این سازه 137 فوت ارتفاع دارد که بلندترین سازه از خدایان هندو به‌حساب می‌آید.

مسیح

enormous statues (4)

این مجسمه جالب در شهر Swiebodzin از لهستان قرار گرفته که توسط کمک‌های مالی شهروندان آن ساخته شده است و ازتفاعی 10 فوتی دارد.

Marilyn Monreo

enormous statues (15)

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید هنرمندان چینی طی دو سال تلاش توانستند سازه‌ای به طول 24 فوت را بساند که Marilyn Monreo را در یکی از صحنه‌های مشهور The Seven Year Itch نشان می‌دهد.

Merlion of Sentosa

enormous statues (7)

این مجسمه در جزیره Sentosa از سنگاپور قرار گرفته است و 121 فوت ارتفاع دارد که یکی از اسطوره‌های آن را که شیر است نشان می‌دهد و اکنون تبدیل به نمادی برای این شهر شده است که نام آن نیز از یک کلمه مالایی گرفته شده که به معنای “شهر شیر” است.

مجسمه آزادی

enormous statues (9)

این مجسمه معروف در جزیره Harbor از نیویورک قرار گرفته است که 51 فوت ارتفاع دارد (از مشعل) که توسط فرانسوی‌ها ساخته شده است که سازه‌ای فولادی به حساب می‌آید و البته این سازه در آمریکا ساخته نشده است.

Guan Yin

enormous statues (6)

این مجسمه جالب در Hainan از چین قرار گرفته است که سه صورت دارد که یک صورت آن به سرزمین‌های درون مرزی و دو صورت دیگر آن به دریای جنوب چین نگاه می‌کند و البته این سازه ارتفاعی 354 فوتی دارد.

3 در مورد “16 مجسمه فوق‌العاده از سرتاسر جهان را در اینجا ببینید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH