تغییر ساختار کمپانی گوگل: Alphabet از راه می‌رسد!

گوگل یکی از بزرگترین کمپانی‌های جهان است، که گرچه ارزشش به اندازه اپل نیست، اما از روزی که تاسیس شده، همواره جز پرارزش‌ترین و البته محبوب‌ترین کمپانی‌ها در دنیای تکنولوژی بوده است. دیروز عصر، گوگل تغییرات ساختاری عمده‌ای را به خود دید. حالا کمپانی گوگل در تصاحب یک کمپانی داد و ستد عمومی به نام Alphabet با مدیرعاملی لری پیج است. سرگئی برین، یار همیشگی گرمابه و گلستان لری پیج نیز ریاست این شرکت هولدینگ را بر عهده خواهد داشت. اریک اشمیت به عنوان مدیر اجرایی و سوندار پیچای هندی هم به عنوان مدیرعامل گوگل انتخاب شدند. پیشرفت سوندار پیچای در چند ساله اخیر واقعا تحسین برانگیز است.
گوگل از حالا به بعد، گزارش‌های مالی مختلفی را ارایه خواهد کرد. تجارتی که تحت نام کمپانی گوگل صورت می‌پذیرد، شامل بخش‌هایی همچون جستجو، تبلیغات، نقشه‌ها، برنامه‌ها، یوتیوب و تجارت سیستم عامل اندروید است. بخش‌های دیگری همچون Nest، Fiber، سرمایه‌های گوگل، سرمایه‌گذاری‌های گوگل و بخش گوگل ایکس، زین پس جز مسئولیت‌های گوگل نخواهند بود.
lpسهام کمپانی گوگل نیز به صورت یک به یک و بدون رشد یا افت، به الفبت منتقل می‌گردد. یعنی اگر کسی 1000 سهم در گوگل داشته‌است، از امروز، 1000 سهم در الفبت دارد. این سهام، تاکنون تحت عنوان نام GOOG یا GOOGL در بازار بورس معتبر بود و به خریداران عرضه می‌شد. لری پیج، مدیرعامل الفبت در سخنانی که با خوشحالی و شوق می‌زد اعلام کرد:

“کمپانی ما یعنی گوگل، امروزه واقعا خوب عمل می‌کند، اما ما با خودمان فکر کردیم که می‌توانیم آن را شفاف‌تر و بهتر کنیم. پس ما شرکتی جدید با نام الفبت را تاسیس کردیم تا بار برخی مسئولیت‌ها را از دوش گوگل بردارد. من از این که به عنوان مدیر عامل در الفبت مشغول کار خواهم بود بسیار خوشحالم، البته با کمک دوست و همراه توانایم سرگئی برین به عنوان رییس کل شرکت!”
سرمایه گذاران فعلا از شرایط خرسندند، چرا که ارزش سهام مورد نظرشان پس از گذشت تنها چند ساعت، 5% رشد داشته و به بالای 32 دلار برای هر سهم رسیده است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH