قابلیت Force Touch در آی‌فون بعدی چگونه کار می‌کند؟!

انتظار می‌رود که کمپانی اپل در آی‌فون بعدی خود از فناوری Force Touch استفاده کند و اکنون تصمیم داریم به این موضوع بپردازیم و اینکه قابلیت مذکور چگونه کار خواهد کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط 9to5Mac فناوری Force Touch راه کاری خواهد بود برای دسترسی سریع‌تر به بخش‌های مختلف همانند میان‌بر (shortcuts) که باعث بالا کشیدن منو‌ها و فعال سازی قابلیت‌های جدید خواهد شد. البته این موضوع کمی گیج کننده است و اخبار حاکی از آن هستند که Force Touch در آی‌فون بعدی بسته به اینکه شما در کدام بخش از صفحات آی‌فون هستید متفاوت عمل خواهد کرد و شما گویا باید روز‌های اول را به این موضوع اختصاص دهید که قابلیت مذکور در کجا کار می‌کند و در کجا غیر فعال است و البته در بخش‌های فعال نیز چه کاری را انجام می‌دهد. (گفتنی است که با استفاده از فناوری Force Touch آی‌فون به میزان فشار لمس کاربر حساس خواهد شد و بر اساس میزان فشار کار‌های متفاوتی را انجام خواهد داد و چندی پیش در اپل واچ نیز شاهد چنین قابلیتی بودیم)

iPhone-6

برخی از مشخصات و کارایی‌های این قابلیت توسط 9to5Mac منتشر شده است:

در زمینه میان‌بر‌ها آی‌فون بعدی قادر خواهد بود تا از طریق Force Touch زمانی که کاربر برنامه‌ای را لمس می‌کند آن برنامه در صفحه‌ای جدید اجرا شود که گویا این موضوع در زمینه منو نیز قابل اجرا خواهد بود که این قابلیت می‌تواند باعث شود که کاربران صفحات مشخصی را برای مثال در اپلیکیشن نقشه رد کنند که گزارش حاکی از آن است که این فناوری باعث خواهد شد تا در اپلیکیشن نقشه بسیار سریع شروع به موقعیت یابی کنید.

Force Touch باعث می‌شود که از منو‌های جدیدی استفاده کنید که شاهد چنین قابلیتی در اپل واچ بودیم اما گویا در آی‌فون به جای نمایش این منو جدید در یک صفحه کامل، پنجره‌ای کوچک به‌صورت پاپ‌ٖآپ اجرا خواهد شد. 9to5Mac می‌گوید که ممکن است این پنجره در جایی که ما صفحه را فشار می‌دهیم نمایش داده شود و یا همیشه در پایین نمایشگر به اجرا درآید که این موضوع می‌تواند شبیه به پنجره به اشتراک گذاری در آی‌فون از لحاظ قرار گیری در صفحه عمل کند.

گزارش‌ها حاکی از این هستند که شما با کمک قابلیت Force Touch قادر خواهید بود تا در حین پخش یک موسیقی آن را لمس کنید تا صفحه لیست پخش شما باز شود و موسیقی را به لیست پخش خود اضافه کنید و یا اینکه آن را برای استفاده آفلاین ذخیره نمایید که در واقع دیگر نیازی به فشار دادن یک دکمه خاص بر روی صفحه برای ورود به بخش لیست پخش نیست.

سرانجام انتظار می‌رود که قابلیت Force Touch راه‌های جدیدی را برای کنترل اپلیکیشن‌ها ارایه دهد که شاید این راه‌ها همان‌هایی باشند که اکنون در مک‌بوک می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. فناوری Force Touch در مک به کاربران این امکان را می‌دهد که راحت‌تر در موسیقی و یا ویدیو‌ها به جلو یا عقب بروند که برای مثال اگر شما بیشتر پد لمسی را فشار دهید با سرعت بیشتری به جلو و عقب فیلم مورد نظر حرکت خواهید کرد و با فشار آرام نیز این حرکت به آهستگی صورت خواهد گرفت. البته گویا اپل تصمیم دارد قابلیت‌های جدید دیگری را نیز معرفی کند که تمام این اتفاقات در ماه آینده و در زمان معرفی آی‌فون بعدی خواهد افتاد. البته قابلیت Force Touch باعث خواهد شد که توسعه دهندگان نیز بتوانند در برنامه‌های خود از چنین قابلیتی استفاده کنند که انتظار می‌رود نتیجه جالبی داشته باشد.

بیایید به ماه مه، زمانی که 9to5Mac اعلام کرد فناوری Force Touch وارد آی‌فون جدید خواهد شد، بازگردیم البته گزارش فعلی آن نیز این موضوع را تایید می‌کند اما باید توجه کنیم که تمام این اطلاعات تایید نشده هستند و ممکن است که اصلا شاهد چنین چیزی در آی‌فون بعدی نباشیم و فعلا توضیحی داده نشده است که Force Touch کجا و چه زمانی قابل استفاده خواهد بود.

نظر شما در خصوص Force Touch چیست؟

2 در مورد “قابلیت Force Touch در آی‌فون بعدی چگونه کار می‌کند؟!”

  1. علی سهرابی

    میگم پس اینکه تو گوشی های اندرویدی
    اپلیکیشن رو نگه میداریم میاد روصفحه homeچیه میشه توضیح بدید

    1. مجتبی مسکینی

      اون ربطی به فشار نداره و بر اساس تایم هست! یعنی شما چند ثانیه انگشت رو نگه میدارید تا یه کار متفاوتی انجام بده اما اینجا باید فشار رو بیشتر کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH