این سردوش حمام مدرن می‌تواند مصرف آب را کاهش دهد!

دوش گرفتن یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی است که یک آدم خسته می‌تواند انجام دهد. پس از برگشتن از سر کار، سفر و همچنین مهمانی، هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه یک دوش گرفتن لذت بخش باشد. اما تا حالا با خودتان فکر کرده‌اید که هرکدام از ما که در هفته حداقل 3 بار دوش می‌گیریم، هر بار چقدر آب را هدر می‌دهیم؟ هنگام شامپو زدن، هنگام تراشیدن ریش و خیلی مواقع دیگر، که عملا از آب در حال ریزش از دوش هیچ استفاده‌ای نمی‌کنیم. کاش دوش می‌فهمید که چه موقع باید آب بریزد و چه موقع آن را قطع کند!
اگر از آن افرادی هستید که از لحظه ورودتان به حمام، تا لحظه خروج از آن، شیر آب باز است، این مطلب را بخوانید. دوشی که در زیر می‌بینید، برای شما مناسب است، چرا که با وجود باز بودن از ابتدا تا انتها استحمام، اصلا آب زیادی مصرف نمی‌کند.
nebia-showerhead-640x225می‌خواهم سردوشی به نام Nebia را به شما معرفی کنم، که اگر در مقیاس وسیع تولید شده و به دست همه مردم برسد، واقعا ارزش سرمایه گذاری را خواهد داشت! سردوش مدرن Nebia، می‌تواند مقدار زیادی آب برایتان صرفه جویی کرده و تاثیری چشمگیر بر مبلغ قبض آب‌تان بگذارد. این دوش میزان آب مصرف شده در طول استحمام را بسیار کاهش می‌‌دهد، بدون این که شما را اذیت کند و احساس کنید که آب به اندازه کافی به بدنتان نمی‌رسد. این دوش مدرن، در حمام هر مقدار آب که لازم داشته باشید در اختیارتان خواهد گذاشت، اما فقط مقداری که واقعا لازم است. این دوش علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن مقدار بسیار زیادی آب، می‌تواند گرمای آب را هم بسیار خوب نگه دارد و ار اتلاف آن جلوگیری کند. بدین ترتیب، صرفه‌جویی در مصرف انرژی هم به مزایای آن اضافه می‌گردد. Nebia از دوشی الهام گرفته است که قبلا ساخته شده بود و هر واحد آب را با 9 واحد هوای بسیار فشرده ترکیب می‌کرد، که حاصل آن قطراتی اتمیزه بودند. این روش موجب می‌شد که در هر ساعت تنها یک پیمانه آب مصرف شود!
سردوش Nebia نیز از هوا فشرده برای کاهش مصرف آب استفاده می‌کند، اما سیستم به کار رفته در درون Nebia، از مدلی که قبلا ساخته شده و این دوش از آن الهام گرفته‌ است بسیار ساده‌تر است. این سردوش می‌تواند به عنوان یک قطعه در درون دوش‌های کنونی قرار گیرد، که گرچه استفاده از آن‌ها لذت بخش است، اما اسراف زیادی را در پی دارند. حالا با وجود Nebia دیگر آبی هدر نخواهد رفت. تبلیغات شرکت سازنده این قطعه، موجب ایجاد هیجان بسیاری می‌شود، چرا که گفته می‌شود این دوش زیبا می‌تواند مصرف آب را تا بیش از 70% کاهش داده و نسبت به دوش‌های معمولی، 13 برابر هم گرما آب را بهتر حفظ کند.
این دوش توسط افرادی ساخته شده‌ است که در کشورهای پرباران و خرم غربی زندگی می‌کنند. بدون شک ما ایرانیان بیش از خودشان بدان نیاز داریم، چرا که اولا سرانه بارش باران در کشور ما از مقدار متوسط جهانی بسیار کمتر است و سرانه مصرف آب برای هر فرد در کشورمان دو برابر متوسط جهانی است.
امیدواریم پای این وسایل تکنولوژیک هرچه بیشتر به خانه‌های ما باز شده و در حفظ منابع طبیعی کره زمین به ما کمک کند.

1 در مورد “این سردوش حمام مدرن می‌تواند مصرف آب را کاهش دهد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH