نخستین آپدیت امنیتی گوگل برای سری نکسوس‌ منتشر شد

اگر یادتان باشد، هفته گذشته مطلبی برایتان نوشتم که در آن گفته شده‌ بود کمپانی گوگل قصد دارد آپدیت‌های امنیتی را به صورت کاملا منظم و ماهانه برای دستگاه‌های نکسوس خود عرضه کند. این دستگاه‌ها عبارتند از: گوشی‌های نکوسوس 4، نکسوس 5 و نکسوس 6 و همچنین تبلت‌های نکسوس 7، نکسوس 9 و نکسوس 10 و همچنین نکسوس پلیر. این تصمیم خوب پس از آن اتخاذ شد که گوگل متوجه آسیب‌پذیری امنیتی بسیار بزرگ اندروید شده و تصمیم گرفت اندکی سیستم عامل خود را امن کند. خوب است، بالاخره گوگل فهمید که اندروید دلبندش تبدیل به چه بازار پرهیاهو و ناامنی شده است!
20141020T045645گوگل نخستین مرحله از این آپدیت‌ها را در هفته گذشته منتشر کرد. اگر شما دستگاه نکسوسی دارید که هنوز آپدیت را دریافت نکرده و یا قصد خرید یک دستگاه نکسوس را دارید و کنجکاو هستید که در مورد این آپدیت‌ها بدانید، باید بگویم که این آپدیت‌ها کاملا راحت و بدون دردسر دانلود شده و فوری نصب می‌شوند. برای مثال، آپدیتی که برای دستگاه نکسوس 5 با نسخه 5.1.1 اندروید منتشر شده است، تنها 10.1 مگابایت حجم دارد. پس ما خیلی راحت توانستیم آن را دانلود کرده و ظرف 9 دقیقه نصب کنیم. البته سرعت نصب رابطه معکوسی با تعداد برنامه‌های نصب شده در گوشی دارد. نکسوس مورد آزمایش ما، 109 برنامه نصب شده بر روی خود داشت که به نظر می‌رسد 9 دقیقه زمان مناسبی برای این گوشی خسته باشد. البته نباید نصب آن‌ها خیلی زمان ببرد، چون به هر حال حجم بالایی ندارند.
از تغییرات بعد آپدیت هم فعلا خبری نیست، چرا که هنوز هیچ بهبودی در کارایی دستگاه ندیده‌ایم، البته هدف از ارایه این آپدیت‌ها هم بهبود عملکرد نبوده است. گوگل تاکید کرده که این آپدیت‌های امنیتی ماهانه، جدا از آپدیت‌های سیستمی هستند که گهگاهی برای گوشی ارایه می‌گردد، پس انتظار داریم که برخلاف آپدیت‌های سیستمی، کاملا بی‌دردسر نصب شوند.
آیا شما دستگاه نکسوسی دارید؟ آیا برای دستگاهتان آپدیت امنیتی دریافت کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات‌تان را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH