تکلیف پروژه Ara تحت برند آلفابت چه می‌شود؟!

ماندگارترین خاطره‌ای که از زمان مالکیت موتورولا توسط گوگل در اذهان باقی مانده، پروژه Ara یا همان تلفن‌های ماژولار و جالب گوگل است. پروژه Ara قرار است گوشی‌هایی ماژولار بسازد که هر کاربر بتواند قطعات مورد نیاز خود را سفارش داده و خودش گوشی را سرهم کند. مثلا اگر به عکاسی با گوشی و باتری گوشی خود بسیار اهمیت می‌دهید، می‌توانید دوربین خوب و باتری پرظرفیتی را برای گوشی خود خریده و خودتان کانفیگ مورد علاقه خود راسر هم کنید!
اما بپردازیم به سرنوشت پروژه Ara! حالا که کمپانی گوگل خود را به زیر چتر هولدینگ آلفابت کشانده، خیلی‌ها مشتاق‌اند که بدانند بالاخره تکلیف پروژه Ara چه می‌شود؟! مدتی بود که کاربران منتظر بودند خبری در این مورد بشنوند، اما خبری در این مورد منتشر نشد، تا این که دو روز پیش حساب توییتر این واحد تحقیقاتی تصاویری را منتشر کرد تا طرفدارانی را که نگران ادامه نیافتن پروژه Ara هستند، مطمئن کرده و به آنان اطمینان بدهد که تغییر ساختار گوگل هم نمی‌تواند کار پروژه Ara را یک‌سره کرده و این پروژه را متوقف کند.
Project-Ara-to-announce-updates-next-weekحساب توییتر پروژه Ara، از ماه مه کاملا متوقف شده بود و هیچ فعالیتی نداشت، تا این که سرانجام پس از 2-3 ماه سکوت، روز چهارشنبه دو توییت را منتشر کرد. اولین توییت برای دیدن عکس‌العمل افراد بود. در واقع برای این که ببینند هنوز طرفداری برای پروژه Ara باقی مانده است یا نه و دومین توییت هم برای این که به آن‌ها توضیح دهد که بالاخره عاقبت پروژه چه شده است. این توییت دلگرم کننده می‌گوید که عوامل پروژه، مشغول ساخت یک سری وسایل و قطعات هستند. توییت‌هایی که در روز پنج‌شنبه منتشر شدند نیز بدین موضوع اشاره می‌کردند که برنامه‌ها اندکی تغییر یافته‌اند و در آینده‌ای نزدیک، این تغییرات به اطلاع همگان خواهد رسید.
Project-Ara-to-announce-updates-next-weekپروژه Ara قرار بود که اولین گوشی هوشمند تولیدی خود را امسال در آمریکا جنوبی به فروش برساند. در یکی از توییت‌هایی که دیروز منتشر شده، جمله‌ای توجه‌ ما رار به خود جلب کرد: “قرار نیست با پورتوریکو خداحافظی کنیم!” و این یعنی هنوز قرار است نخستین گوشی‌های هوشمند این پروژه در آمریکا جنوبی و پورتوریکو ارایه شود. حساب کاربری پروژه Ara به این موضوع اشاره کرده که بروزرسانی‌ها و آپدیت‌هایی در مورد این پروژه در هفته‌ آینده منتشر خواهد شد. ما نیز منتظریم و به محض این که اخبار جدیدی در مورد پروژه گوشی‌های ماژولار گوگل بشنویم، آن را در اختیار شما خواهیم گذاشت.
نظر شما در مورد پروژه Ara چیست؟ آیا این پروژه خواهد توانست گوشی‌های دلخواه کاربران با سلیقه‌های مختلف را به آنان هدیه داده و موفقیتی بزرگ برای گوگل یا بهتر بگوییم “آلفابت” کسب کند؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH