چرا سری نکسوس در اندروید، بهترین است؟!

امروزه با توجه به تعداد بسیار زیاد گوشی‌های اندرویدی و تنوع کمپانی‌های سازنده، انتخاب یک گوشی مناسب از میان این همه برند کار مشکلی به نظر می‌رسد. هر چند که خریداران برندهای مشهور را بیشتر ترجیح می‌دهند اما باز هم در این میان تنوع زیاد است و با توجه به قیمت‌های سرسام آور بازار، نمی‌توان شتاب زده مدلی را انتخاب کرد.
در اینجا می‌خواهیم به شما یک انتخاب عالی را پیشنهاد دهیم. سعی کنید فارغ از برند سازنده، مدلی را استفاده کنید که نام نکسوس را بر پیشانی خود دارد، برای این نظر خود دلایلی داریم.

سیستم عامل ناخالصی ندارد!
می‌دانیم که اندروید یک سیستم عامل متن باز است و به کمپانی‌های سازنده گوشی‌ها این امکان را می‌دهد که آن را دست کاری کنند و رابط کاربری خودشان را جایگزین رابط کاربری اصلی اندروید نمایند. اما این جابجایی گاهی اوقات مشکلات نرم‌افراری را به وجود می‌آورد که برای حل شدن آن‌ها باید زمانی را منتظر ماند، مثل کدهای ویروسی که برای تاچ ویز سامسونگ مشکل ایجاد کرده بودند یا ایرادات وای فای در گوشی های اچ‌تی‌سی و کلا بیشتر مشکلات مربوط به نرم‌افزار که گوشی‌های برندهای مختلف به آن دچار می‌شوند.

همیشه به روز بودن
وقتی گوگل نسخه‌ای جدید از اندروید را آماده می‌کند، اولین گوشی‌هایی که آن آپدیت را دریافت می‌کنند، سری‌های نکسوس هستند (به طور مثال اندروید 5 ابتدا برای نکسوس 6 ارایه شد). در حالی که دیگر مدل‌ها این آپدیت‌ها را با فاصله زمانی زیادی می‌گیرند و بسیاری از گوشی‌های قدیمی اصلا آپدیتی دریافت نمی‌کنند، به طوری که جدیدترین تلفن‌های غیر نکسوس همیشه یک یا دو ورژن از آخرین نسخه اندروید موجود عقب‌تر هستند و به علت کند بودن فرایند آماده سازی رابط کاربری خودشان، زمان زیادی طول می‌کشد تا آپدیتی برای آن‌ها ارایه شود و بیشتر اوقات فقط یک یا دو بار آپدیت می‌شوند.

پشتیبانی از طرح‌های گوگل
در این که گوگل مبتکرترین کمپانی عصر حاضر است هیچ شکی نیست و طرح‌های جالب آن قطعا با تلفن‌های هوشمندش در ارتباط است، مثل ارتباط بین کیف پول گوگل و تکنولوژی NFC و …

محدودیت نصب رام ندارند
تلفن‌های سری نکسوس قفل نرم‌افزاری نداشته و از این نظر برای تعویض رام یا روت کردن گوشی دنگ و فنگ بسیار کمتری دارند و حتی نرم‌افزارهایی وجود دارد که این گوشی‌ها را با یک کلیک روت نموده و رام مورد نظر را روی آن نصب می‌کند.

خلاصه مطلب اینکه تلفن‌های هوشمند نکسوس با داشتن سیستم عامل خالص، رابط کاربری اصلی و پشتیبانی گوگل با هدف ارایه تجربه متفاوت، کاربردی‌تر از سایر تلفن‌ها به نظر می‌رسند. البته این موضوع به سلیقه افراد نیز بستگی دارد و حق انتخاب خریداران این گوناگونی تولید را توضیح می‌دهد.
با این که ما سعی کردیم تمام نکات این مقاله را بیان کنیم، با این حال نکات زیادی را از قلم انداخته‌ایم که شما می‌توانید با نظرات خودتان کاستی‌های مطلب را جبران کنید و بیان کنید که آیا نکسوس واقعا بهترین است یا انتخاب‌های برتر دیگری هم وجود دارند؟!

4 در مورد “چرا سری نکسوس در اندروید، بهترین است؟!”

  1. جالب بود از نظر من خوبی یه گوشی اندروید به آزادی عملشه چیزی که تو آیفون کم پیدا میشه البته تنها مشکل سری نکسوس از نظره من رم نخور بودنشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH