رکوردشکنی شیائومی: فروش 800 هزار دستگاه Redmi Note 2 در 12 ساعت!

گوشی هوشمند Redmi note 2 که یک شنبه برای فروش اینترنتی بر روی سایت قرار گرفت، توانست گرد و خاکی به پا کند و  رکوردی جدید را ثبت کند. وقتی گرد و خاک‌ها فرو نشست، باور کردن آنچه که دیده‌ می‌شد، اصلا ممکن نبود. فروش 800 هزار دستگاه Redmi Note 2 فقط در 12 ساعت! یعنی به طور متوسط هر ثانیه 18 گوشی!
Xiaomi-Redmi-Note-2-4لابد از خود می‌پرسید مگر این گوشی مجانی است که همه برای خرید آن هجوم برده‌اند؟ باید بگویم که از مجانی هم مجانی‌تر است! این گوشی دارای صفحه نمایشی 5.5 اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن 1080*1920 است که تراکم پیکسلی 401 پیکسل بر اینچ را برای آن به ارمغان می‌آورد. قلب تپنده آن، تراشه قدرتمند و 8 هسته‌ای مدیاتک با نام Helio X10 است که که در پرچمدارانی همچون One M9 Plus استفاده شده. فرکانس این تراشه در مدل 16 گیگابایتی برابر با 2 گیگاهرتز و در مدل 32 گیگابایتی برابر با 2.2 گیگاهرتز است. گرافیک PowerVR G6200 نیز بار پردازش‌های گرافیکی این چیپ را به دوش می‌کشد. وظیفه تامین انرزی این سخت‌ افزار قوی، بر عهده باتری بزرگ 3060 میلی آمپرساعتی این گوشی است. این مدل دارای 2 گیگابایت حافظه رم بوده و قابلیت افزایش حافظه از طریق کارت حافظه را نیز داراست. دوربین‌ اصلی این گوشی 13 مگاپیکسلی است و دوربین جلوی آن نیز نمونه‌ای 5 مگاپیکسلی بوده که در نوع خود جالب است. سیستم عامل آن نیز نسخه پنجم اندروید یا همان لالی‌پاپ است که به رابط کاربری MI UI 7 مزین شده است. این گوشی تنها 125 دلار قیمت دارد! در حالی که مشخصات آن در حد پرچمداران سال 2014 است. با این قیمت کم و مشخصات سخت افزاری عالی، چنین موفقیت درخشانی اصلا دور از انتظار نبود.
Xiaomi-Redmi-Note-2-8وقتی  این گوشی را دیدیم که در ماه آگوست معرفی شد، منتظر مانیدم تا نسخه دیگری از آن که دارای تراشه اسنپدراگون 615 کوالکام و نسخه بین المللی رابط کاربری شیائومی یعنی MI UI 7 است، نیز عرضه شود. ما می‌دانستیم که شیائومی بدون وجود نسخه‌ای که دارای چیپ اسنپدراگون باشد، حق فروش در هند را ندارد و همین موجب شد که نسخه‌ای از این گوشی با چیپ اسنپدراگون 615 نیز ساخته شود. سال گذشته، دادگاهی در هند به شیائومی حکمی داد مبنی بر این که این کمپانی فقط و فقط حق فروش گوشی‌هایی را دارد که از چیپ‌های اسنپدراگون کوالکام استفاده کنند. دلیل آن هم شکایتی است که کمپانی اریکسون در هند به خاطر نقض پتنت‌هایش توسط شیائومی تنظیم کرده بود.
با توجه به این که پس از چین، هند بزرگترین بازار فروش شیائومی است، اصلا تعجبی نداشت که ببینیم این گوشی با چیپ اسنپدراگون هم به بازار عرضه می‌شود، چرا که تنها با چیپ‌های اسنپدراگون است که شیائومی حق بودن در بازار هند را دارد.

1 در مورد “رکوردشکنی شیائومی: فروش 800 هزار دستگاه Redmi Note 2 در 12 ساعت!”

  1. همین فروش شائومی تو این وضع بد سونی ارزوشه این شائومی خب یکم به سونی کمک کنه خب دلش نمیسوزه؟
    ماکه یک گدا بیرون میبینیم هر چی داریم میدیم بهش اینا این همه دارن خب به سونی و اچ تی سی بد بخت یک کمکی کنن که قبل از معرفی زد 5 ورشکست نشه 🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH