دانشمندان می‌توانند از طریق یک خودکار بیماری‌های مغزی شما را تشخیص دهند!

زمانه عجیبی شده است و گویا عجیب‌تر هم می‌شود. در حال حاضر پزشکان می‌توانند از طریق یک خودکار بیماری‌های مغزی مراجعان خود را تشخیص دهند و از طریق این روش آن‌ها می‌توانند به وجود بیماری‌هایی نظیر آلزایمر یا پارکینسون در افراد پی ببرند. اما گاها برای برخی آزمایش‌ها ممکن است که این کار کمی دیر شده باشد.

digital-pen-brain-2

این همان چیزی است که اکنون توجه دانشمندان را در مرکز تحقیقات کامپیوتری MIT و آزمایشگاه هوش مصنوعی به خود جلب کرده است و آن‌ها را به تست کردن متد جدیدی وا داشته که از طریق یک خودکار دیجیتال و یک نرم افزار انجام می‌شود. در این ایده خودکار به نرم افزار متصل می‌شود و از طریق آن هرچه بهتر و البته دقیق‌تر می‌توان وجود یک بیماری ذهنی را در افراد پیش بینی کرد.

با توجه به پژوهش‌های انجام شده، به عنوان مثال در این ایده افرادی که خیلی سریع و درست تصویر یک ساعت را نقاشی می‌کنند سالم هستند اما در مقابل افرادی که به آلزایمر مبتلا شده‌اند برای کشیدن تصویر دقایق زیادی را فکر می‌کنند که چگونه بکشند و بیماران پارکینسونی نیز فرآیند بسیار سختی را برای کشیدن تصویر یک ساعت پشت سر می‌گذارند. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که این سیستم از طریق الگوریتم‌هایی انجام می‌شود که محققان بر روی آن قرار داده‌اند و کارهای بیشتری را نمی‌تواند انجام دهد اما همچنان یک ایده جالب و کاربردی است.

Randall Davis، پروفسور MIT:

ما مشتاقیم ببینیم که چگونه مدل ما می‌تواند با سایر ابزار‌هایی که توسعه داده‌ایم، کار کند. ما تازه برای دانستن اینکه مغز چه رفتار‌های متفاوتی را از خود نشان می‌دهد در شروع کار هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH