پردازنده جدید ال‌جی NUCUN 2 نامیده خواهد شد! (همراه بنچمارک)

در کنار کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، اپل و هواوی گویا اکنون ال‌جی نیز تصمیم دارد در زمینه پردازنده‌ها جدی‌تر شود و خود نیز هرچه بیشتر اقدام به ساخت پردازنده کند. پردازنده قبلی که NUCLUN‌ نامیده می‌شد در خارج از کره جنوبی تولید شد و چندی پیش شایعاتی به بیرون درز کرد که در جریان آن گفته می‌شود پردازنده جدید NUCUN 2 نامیده خواهد شد و البته پردازنده‌ای هم‌رده با اسنپدراگون 810 خواهد بود.

lg-chipset

اکنون شایعات جدید نیز این اطلاعات را تایید می‌کنند و گفته می‌شود که پردازنده جدید ال‌جی، چیپست سامسونگ با نام اگزینوس 7420 را به چالش خواهد کشید و این همان پردازنده‌ای است که گلکسی S6، گلکسی S6 Edge، گلکسی Note 5 و گلکسی S6 Edge Plus از آن استفاده می‌کنند و البته شایعات حاکی از آن هستند که Meizu MX5 Pro نیز از آن استفاده خواهد کرد.

البته برخی مشخصات این پردازنده جدید ال‌جی نیز به بیرون درز کرده است و گفته می‌شود که این چیپست هشت هسته خواهد داشت که چهار هسته آن Cortex-A72 خواهند بود و فرکانس 2.1 گیگاهرتز را ارایه می‌دهند و چهار هسته دیگر نیز فرکانس 1.5 گیگاهرتز را ارایه خواهند داد و البته با معماری big.LITTLE نیز فعالیت خواهند کرد. گفته می‌شود که ال‌جی در زمینه ساخت این چیپست‌ها با TSMC نیز همکاری خواهد کرد و این همان کمپانی است که چیپست‌هایی با معماری 16 نانومتری تولید می‌کند.

16-150Q6201347-51

البته بنچمارک‌هایی نیز از این پردازنده به بیرون درز کرده است که در Geekbench حین استفاده از هر دو سری پردازنده امتیاز 5392 و در حالت استفاده از یک سری پردازنده امتیاز 1796 را به دست آورده است که در مقایسه با گلکسی S6 باید گفت که آن در حالت دوگانه امتیاز 4970 و در حالت تک‌گانه امتیاز 1486 را به دست آورده است.

همانند همیشه امکان دارد که این اطلاعات نیز ساختگی باشند. اما در طول روز‌های آینده انتظار می‌رود که اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آید.

1 در مورد “پردازنده جدید ال‌جی NUCUN 2 نامیده خواهد شد! (همراه بنچمارک)”

  1. چقدر بازار رقابت سخته تا دو روز پیش همه میگفتم 7420 شکست ناپزیره خالا کایرین 950 و nucun2 شکستش دادن البته داره کمکم تبلیغاتی میشه و یازی اعداد دیگه حتی به این همه قدرت 7420 نیاز نیست ولی خالا قوی تر اومد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH