هزینه 8.5 میلیارد دلاری LG Display برای ارتقای تکنولوژی نمایشگرهای OLED

ممکن است وقتی اسم نمایشگرهای OLED می‌آید، ناخودآگاه یاد نمایشگر SuperAMOLED کمپانی سامسونگ بیفتید. اما بهتر است بدانید که میزان تولیدات نمایشگرهای OLED در کمپانی ال‌جی، بیش از سامسونگ و هر کمپانی دیگری در دنیاست و ال‌جی از این نظر در دنیا پیشتاز است. اغلب گوشی‌های کمپانی ال‌جی از نمایشگر LCD استفاه می‌کنند. حالا دیگر هجوم ال‌جی به سمت OLED کار شگفت‌ انگیز و فوق‌ العاده‌ای نیست. گرچه هم اکنون نیز با اختصاص چند میلیارد دلار بودجه به تحقیقات، مطمئنا ال‌جی دیسپلی بسیار سریع‌تر از قبل رشد خواهد کرد.
ap_resizeدر حال حاضر، کمپانی ال‌جی تنها کمپانی در دنیاست که به صورت عمده به تولید نمایشگرهای P-OLED یا همان Polymer OLED می‌پردازد. این صفحات در گوشی ال‌جی جی‌فلکس 2 و ساعت‌های هوشمند G Watch R و Urbane Watch مورد استفاده قرار گرفتند. این پنل‌ها در میزان وضوح، یک قدم از پنل‌های ساخت سامسونگ عقب‌تر هستند، اما به هر حال مهم این است که این‌ها جز نوآوری‌های تکنولوژی هستند.
این سرمایه گذاری عظیم 8.5 میلیارد دلاری، در 3 سال آینده و به‌تدریج صورت خواهد گرفت و بدون شک طی این 3 سال، جهشی عظیم را در نمایشگرهای مورد استفاده در گوشی‌های خود کمپانی ال‌جی و نمایشگرهایی که به مشتریانی همچون اپل می‌فروشد، پدید می‌آورد. مطمئنا ظرف 3 سال آینده دیگر خبری از پنل‌های LCD در گوشی‌های ال‌جی نخواهد بود، زیرا پنل‌های LCD، مشکلاتی در روشنایی و میزان رزولوشن دارند. پس ال‌جی باید هرچه زودتر تکنولوژی نمایشگرهای OLED خود را برای رزولوشن‌ 4K آماده کند، چرا که تا یکی دو سال آینده، این رزولوشن به مقداری کاملا مرسوم و متداول در بین کاربران تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH