ثبت امتیاز 73075 برای شیائومی Mi 5 در بنچمارک AnTuTu

زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر این که پرچمدار جدید کمپانd چینی شیائومی یعنی Mi 5، نخستین گوشی هوشمندی خواهد بود که از پردازنده اسنپدراگون 820 کوالکام استفاده می‌کند. از طرفی برخی دیگر نیز معتقدند که به دلیل ارایه نشدن اسنپدراگون 820 تا ماه دسامبر و عجله داشتن شیائومی برای عرضه هرچه زودتر گوشی خود، این کمپانی نوپا از چیپ Helio X20 ساخت مدیاتک استفاده خواهد کرد و به نظر می‌رسد که همین چیپ بوده است که موجب شده شیائومی Mi 5 بتواند نمره تحسین‌ برانگیز 73075 را در بنچمارک معتبر AnTuTu کسب کند.
5-xدر ماه آوریل، خبرهایی به گوش می‌رسید مبنی بر این که شیائومی Mi 5 دارای یک صفحه نمایش 5.2 اینچی، 4 گیگابایت رم و تراشه اسنپدراگون 810 خواهد بود، اما به لطف خبرهای بسیار منتشر شده در مورد گرمای تولیدی بیش از حد توسط چیپ اسنپدراگون 810، شیائومی در ماه ژوئن اعلام کرد که نقشه راه خود را تغییر داده است. گفته شد که چیپ به کار رفته در گوشی‌های M i5 و M i5 Plus، اسنپدراگون 820 کوالکام خواهد بود. اما از آن‌جا که کوالکام حاضر نیست این چیپ را تا ماه دسامبر به صورت رسمی عرضه کند، در صورت استفاده شیائومی از تراشه اسنپدراگون 820، انتظار می‌رود که گوشی‌ Mi 5 نیز در ماه مارس سال آینده میلادی به بازار عرضه گردد.
شیائومی، این کمپانی نوپا و موفق، روند رشد خوبی دارد و باید قدر هر لحظه خود را بداند. پس طبیعتا نمی‌تواند این همه مدت دست روی دست بگذارد و تاخت و تاز رقبا را تماشا کند و برای چیپ اسنپدراگون 820 انتظار بکشد، چرا که در آن صورت، بیش از 12 ماه از ارایه پرچمدار فعلی‌ خود یعنی Mi 4 خواهد گذشت و این کمپانی می‌ترسد که Mi 4 عزیزش که دارای تراشه اسنپدراگون 801 است، خیلی زود قدیمی و منسوخ شود. پس اگر این گونه به شرایط نگاه کنیم، اصلا بعید نیست که کمپانی شیائومی، به جای اسنپدراگون 820، به دنبال استفاده از تراشه Helio X20 مدیاتک برود. تراشه‌ای که 4 ماه پیش در اخبار منتشر شده در مورد آن گفته می‌شد که توانایی کسب نمره‌ای در حدود 70000 را در بنچمارک AnTuTu دارد.
مدیاتک نیز همانند کوالکام، چیپ جدید خود را در اواخر سال به بازار عرضه خواهد کرد و باید منتظر ماند و دید که کدامیک از این دو سازنده بزرگ می‌توانند زودتر از دیگری عطش شیائومی را سیراب کرده و با ارایه تراشه‌های تولیدی خود، نیاز او را برطرف کنند؟ کوالکام یا مدیاتک؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH