آمار فروش موبایل نشان می‌دهد که 96.8 درصد آن‌ها اندرویدی یا آیفون هستند

best-smartphones-of-2014

آمار فروش موبایل در آخرین سه‌ماهه توسط Gartner، امروز منتشر شده است؛ در این آمار، یک داستان بسیار عادی روایت می‌شود. بلک‌بری در حال سقوط است؛ مایکروسافت هم‌چنان اوضاع خوبی ندارد ولی گوشی‌های اندرویدی و آیفون در حال حاضر بر اکثر بازار مسلط شده‌اند.

pchk.0

در حدود 329 میلیون گوشی موبایل طی سه‌ماهه اخیر فروخته شده است که 319 میلیون آن، توسط سیستم‌عامل اندروید گوگل یا iOS اپل همراهی می‌شوند. این مقدار چیزی در حدود 96.8 درصد از فروش بازار موبایل را تشکیل می‌دهد؛ این آمار با سه‌ماهه اول که دو پلت‌فرم بزرگ اندروید و آی‌او‌اس اکثر بازار را به سلطه گرفته بودند، مطابقت دارد. می‌توان این‌گونه گفت که تمامی پیشرفت‌ها و نوآوری‌های تازه در این دو پلت‎فرم آمریکایی خلاصه می‌شود.

جالب است بدانید که Gartner می‌گوید این صنعت به‌طور مداوم در حال رشد بوده و در نهایت امکان دارد که به بلوغ برسد؛ بازار موبایل در چین نیز در حال رشد است و به اشباع رسیده. بازار موبایل آن‌جا براساس جایگزینی‌ دستگاه‌ها به راه خود ادامه می‌دهد.

این باعث شده تا فروش جهانی گوشی‌های موبایل کم‌ترین رشد (در حدود 13.5 درصد) را از سال 2013 داشته باشد. Gartner پیشنهاد می‌دهد که می‌توان مشتری را براساس دو چیز جذب کرد؛ گوشی‌های فوق حرفه‌ای نظیر پرچم‌داران هر کمپانی و گوشی‌های مقرون به صرفه با پشتیبانی از نسل چهارم که قیمت اندکی داشته باشند. این مورد برای پیشرفت تولیدکنندگان و یا حفظ و ارتقا رشد سهم بازار خود در چین به موضوع بسیار مهمی تبدیل شده است.

البته اجرای نرم‌افزار مناسب در گوشی‌های موبایل بی‌تاثیر نخواهد بود؛ اگر شما آیفون نمی‌فروشید، مجبور هستید که سیستم‌عامل اندروید را انتخاب کنید. آن‌طور که پیداست، انحصاری که این دو پلت‌فرم یعنی اندروید و آی‌او‌اس در بازار موبایل ایجاد کرده‌اند، شکست‌ناپذیرتر از همیشه به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH