تبلت سرفیس پرو 4 مایکروسافت در مهر ماه معرفی خواهد شد

 

surface3-2.0

چهارمین نسل از تبلت‌های ویندوزی مایکروسافت با نام سرفیس 4 همراه با گوشی‌های جدید لومیا و دست‌بند سلامتی Band 2 در ماه اکتبر معرفی خواهند شد. کمپانی مایکروسافت در تلاش است تا بین تبلت‌ و لپ‌تاپ با محصول جدید خود پلی برقرار نماید اما نسل جدید پردازنده‌های اینتل موسوم به Skylake برای این کار به‌تنهایی کافی نیست. شما می‌دانید چه چیزی این جاه‌طلبی را به واقعیت مبدل خواهد کرد؟ داشتن حافظه‌داخلی بالا برای ذخیره‌سازی! تبلت سرفیس پرو 4 مایکروسافت تنها با مشخصات سخت‌افزاری خیره‌کننده همراه نخواهد بود؛ این مدل برای پرکردن شکاف بین لپ‌تاپ و تبلت، نیازی به ویژگی‌های دیگری دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

آخرین اخبار منتشرشده از سخت‌افزار سرفیس پرو 4 در چین، می‌گوید که این تبلت نه‌تنها از قدرت پردازشی مناسبی برخوددار است، بلکه حافظه ذخیره‌سازی بالایی نیز دارد. برطبق این منبع، تبلت آینده مایکروسافت در مدل‌های مختلف 128 گیگابایتی تا 1 ترابایتی در دسترس خواهد بود. البته باید بدانید که افزایش فضای دخیره‌سازی داخلی، باعث نگرانی خیلی‌ها خواهد شد زیرا بر قیمت این تبلت اثر سو ( به‌خصوص برای ایرانی‌ها!) دارد.

جزئیات بیشتری که درباره سرفیس پرو 4 از این منبع خبری اعلام شده، نشان می‌دهد که قدرت‌مندترین نسخه این تبلت از یک رم 16 گیگابایتی و پردازنده Core i7 اینتل استفاده خواهد کرد. به‌طور کلی طبق شایعات منتشر شده، سرفیس پرو 4 توسط پردازنده‌های Skylake اینتل در سه مدل با تراشه‌های پردازشی Core i3، Core i5 و Core i7 عرضه خواهد شد. هم‌چنین گفته شده است که مدل‌های مختلف این تبلت، از مقدار حافظه رم متفاوتی استفاده می‌کند؛ با این‌حال، قدرت‌مندترین نسخه این تبلت نباید حافظه رمی کم‌تر از 16 گیگابایت داشته باشد. بیش‌ترین فضای داخلی که برای این تبلت اعلام شده، 1 ترابایت است و سایر مدل‌های آن دارای فضای ذخیره‌سازی 128، 256 و 512 گیگابایتی خواهد بود.

با این‌حال، یکی از دلایلی که مایکروسافت برای تبلت سرفیس پرو 4 خود از چنین مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندی استفاده کرده، قریب‌ الوقوع بودن عرضه تبلت آی‌پد پرو 12.9 اینچی اپل است. اگر مشخصات سخت‌افزاری مربوط به تبلت سرفیس پرو 4 واقعی باشد، تبلت آینده اپل در شرایط بسیاری بدی گرفتار خواهد شد. بهتر است تا زمان معرفی این تبلت در مهر ماه منتظر بمانیم؛ امیدواریم که سرفیس پرو 4 از مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند برخوردار باشد و با قیمتی بسیار رقابتی، عرضه شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH