مایکروسافت می‌خواهد با شوک الکتریکی شما را از اعلان‌ها باخبر کند!

اسمارت فون‌های ما وقتی اعلانی دریافت می‌کنند، با ویبره، صدا یا هر دو آن‌ها به ما خبر می‌دهند. برخی عزیزان هم هستند که ترجیح می‌دهند جیک گوشی‌شان در نیاید تا وقتی که خودشان آن را بررسی کنند. این به خود فرد و حالت عاطفیش (!) بستگی دارد که چقدر برای اعلان‌هایش اهمیت و ارزش قائل باشد. تجربه نشان داده که اگر کسی در زندگی‌تان باشد که دوستش دارید (بیش از این وارد جزییات نمی‌شوم!)، هنگام دریافت پیامی از او، گوشی شما با شدت هرچه تمام‌تر شروع به خواندن و رقصیدن و لرزاندن (!) می‌کند و شما هم او را در می‌یابید. اما اگر تنها هستید و تنها مونس و همدم نیمه شبتان پیامک‌های تبلیغاتی است، احتمالا صدای بسیاری از اعلان‌ها را قطع می‌کنید تا کسی مزاحم اوقات شریف‌تان نشود!
گرچه همان طور که تاکید کردم، این به خود فرد بستگی دارد که نحوه دریافت اعلان‌هایش را چگونه تنظیم کند، اما گویی این حرف در گوش مایکروسافت نمی‌رود. به لطف پتنتی که این کمپانی اخیرا ثبت کرده، متوجه شده‌ایم که مایکروسافت می‌خواهد اعلان‌های شما را با شوک الکتریکی به شما برساند! با توجه به پتنتی که درباره یک کامپیوتر کوچک پوشیدنی دارای رابط تحریک پوست ثبت شده است، متوجه شدیم که این وسیله در واقع قادر به آگاه سازی کاربر از طریق تحریک الکتریکی روی پوست اوست. این تحریک را می‌توان به شوک الکتریکی تعبیر کرد.
electric_shock_lie_detectorتوضیحات این وسیله به ما می‌گوید که می‌توان از آن برای آگاه سازی کاربران در مورد پیام، توییت، آلارم، یادآور و یا تماس جدید استفاده کرد. با این حال به نظر می‌رسد که این تکنولوژی می‌تواند به طریقی دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد. می‌توان از این تکنولوژی در لباس‌های هوشمند آینده استفاده کرد. لباس‌هایی که می‌توانند وضعیت فیزیکی فرد را تشخیص دهند و اگر ببینند که فرد در حالتی نامناسب قرار دارد، مثلا قوز کرده یا بر روی شکم دراز کشیده‌ است، با ایجاد یک شوک الکتریکی ضعیف در آن ناحیه از بدن، به او در مورد وضعیتش هشدار دهند.
پس به نظر می‎‌رسد این تکنولوژی را بتوان در مواردی همچون سلامتی نیز به کار برد، مثلا می‌تواند در مواقعی که برای مدتی طولانی یک جا نشسته‌اید، با یک یا چند شوک‌ ریز شما را بلند کرده و مجبور به قدم زدن کند! تنها حوزه سلامتی نیست! برای مثال می‌توان از آن برای جهت‌یابی استفاده کرد. بدین صورت که شما با صدای ضعیفی که از جرقه‌های لباس در جهت‌های مختلف می‌شنوید، به سمت مقصد حرکت کنید.
به یاد داشته‌باشید که این فقط یک پتنت است و معلوم نیست مایکروسافت بتواند و بخواهد به آن جامه عمل بپوشاند یا نه. نظر شما را نمی‌دانم، اما هر اتفاقی که بیفتد، نظر من این است که این اختراع اصلا خوشایند نیست. من که اصلا حاضر نیستم برای خواندن زودتر یک پیامک، خود نازنینم را با یک شوک ناگهانی یک متر به هوا بپرانم!

1 در مورد “مایکروسافت می‌خواهد با شوک الکتریکی شما را از اعلان‌ها باخبر کند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH