ال‌جی از تبلت 10 اینچی G Pad 2 پرده برداشت

روز چهاردهم آگوست بود که ال‌جی، به صورت کاملا بی‌سر و صدا از تبلت 8 اینچی G Pad 2 خود در کره جنوبی رونمایی کرد. علت رونمایی بی‌سر و صدا هم همان طور که دیدید، مشخصات سخت افزاری بسیار پایین آن بود. حالا این کمپانی کره‌ای، نسخه 10 اینچی این تبلت را معرفی کرده است که دارای مشخصاتی قابل قبول و مناسب‌تر از مدل 8 اینچی است.
این تبلت جدید، دارای صفحه نمایشی با اندازه 10.1 اینچ و رزولوشن Full HD یا 1920*1080 است. با یک محاسبه ساده می‌توان دریافت که تراکم پیکسلی صفحه نمایش آن در حدود 218 پیکسل بر اینچ است، که رقم چندان مناسبی نیست. البته به دلیل سایز بزرگ این صفحه، تراکم کم آن چندان به چشم نمی‌آید.

صفحه نمایش این تبلت از ترفندی هوشمندانه بهره می‌برد، بدین صورت که با تنظیم صحیح میزان نور آبی صفحه نمایش، خواندن متون و نوشته‌های روی صفحه بسیار آسان‌تر می‌شود. استانداردهای تازه وضع شده تبلت‌های بزرگ نیز در این تبلت‌ دیده می‌شود. از جمله آن‌ها می‌توان به قابلیت Dual Window اشاره کرد. قابلیتی جذاب و کاربردی که به وسیله آن می‌توان دو پنجره در کنار هم باز کرده و به صورت جداگانه در آن‌ها به انجام کارهای مختلف پرداخت! قابلیت +QuickMemo که از برنامه‌های اختصاصی ال‌جی و در واقع نمونه ارتقا یافته برنامه QuickMemo است نیز در این تبلت گنجانده شده، تا کاربران بتوانند از روی هر نوشته و متنی برای خودشان نوت برداری کنند.
LG-G-Pad-2-10.1-officialاین تازه وارد به یک چیپ نسبتا قدیمی و از مد افتاده اسنپدراگون 800 مجهز شده است. این چیپ، پردازنده‌ای 4 هسته‌ای با سرعت کلاک 2.26 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آدرنو 330 را در درون خود جای داده است. حافظه داخلی این محصول 16 گیگابایتی بوده که از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی قابل افزایش است. وقتی همه این مشخصات را در کنار حافظه رم دو گیگابایتی این تبلت قرار دهید، متوجه می‌شوید که این محصول، یک میان‌رده است.

این سخت‌افزار با کمک یک باتری 7400 میلی آمپرساعتی تغذیه خواهد شد. با توجه به صفحه نمایش بسیار بزرگ 10 اینچی و ظرفیت 7400 میلی آمپر ساعتی باتری این تبلت، نمی‌توان انتظار شارژدهی خیلی بالایی را از آن داشت. ال‌جی همچنین از یک دوربین 5 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی این تبلت استفاده کرده است. یک نمونه 2 مگاپیکسلی نیز برای ویدیوچت و گرفتن سلفی‌هایی احتمالا بی‌کیفیت در خدمت شما خواهد بود. در نهایت نسخه 5.1.1 سیستم عامل اندروید به همراه رابط کاربری اختصاصی ال‌جی، موجب می‌گردد که تجربه کاربری لذت‌بخشی را با این محصول داشته باشید.

متاسفانه تبلتی به این بزرگی، بر خلاف تبلت 8 اینچی G Pad 2، دارای پورت Usb با اندازه کامل نیست. ال‌جی اعلام کرده که این گجت، در دو مدل وای‌فای و LTE در فروشگاه‌های برگزیده اروپا، آمریکا و آسیا آماده فروش خواهد بود. در مورد زمان عرضه این تبلت به بازار و قیمت آن، هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است. گفته می‌شود که ال‌جی قرار است این تبلت را در نمایشگاه IFA در برلین رونمایی کند. اگر با وجود نبود هیچ چیز خاصی در این تبلت، به آن علاقه‌مند شده‌اید، بهتر است تا برگزاری کنفرانس ال‌جی در نمایشگاه IFA صبر کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH