3 ویژگی که دوست داشتیم اندروید از ویندوزفون کپی می‌کرد!

windowsph8-start-screens

با وجود محبوبیت سیستم عامل کاربر پسند اندروید، این پلت‌فرم راه زیادی تا کامل شدن دارد. اگر اینطور نیست، چرا گوگل دایما و در هر نسخه جدیدی که ارایه می‌دهد، مشغول بهبود آن است؟ در واقع در هر نسخه جدید با اینکه تعداد زیادی ویژگی و قابلیت به این سیستم عامل اضافه می‌شود، باز هم اندروید از رقبایش در این زمینه عقب‌تر است. در زیر به سه ویژگی می‌پردازیم که دوست داشتیم اندروید از ویندوزفون کپی می‌کرد!

1-میانبر دیتا

در ویندوز بخش اعلانات با کشیدن انگشت از بالا به پایین به نمایش در می‌آید و در این بخش می‌توانید میانبرهایی داشته باشید که به شما امکان می‌دهند به سرعت و از کوتاه‌ترین راه ممکن به ویژگی‌هایی چون وای فای، بلوتوث، اشتراک گذاری در اینترنت و غیره دست یابید. بعلاوه می‌توانید در این قسمت تعداد مشخصی از میانبرهایی را که می‌خواهید، قرار دهید. در این میان دکمه‌ای هست که به کاربر اجازه می‌دهد دیتای موبایل را با یک فشار خاموش یا روشن کند.

روی اندروید خالص اما برای خاموش یا روشن کردن دیتا باید به بخش تنظیمات رفت. البته قرار گرفتن ویژگی دسترسی سریع به دیتا در ویندوز 8.1 از طریق ویجت‌های شخص ثالث ممکن است. در واقع دوست داریم گوگل هم فکری بکند و از هر طریقی که ممکن است، دسترسی سریع به دیتا را برای کاربر فراهم کند. روشن بودن دیتا هم هزینه دارد و هم مصرف باتری را افزایش می‌دهد.

2-صفحه Glance

یکی از ویژگی‌های دوست داشتنی ویندوز فون، صفحه Glance است. این صفحه در واقع یک ویژگی کاربردی است که از طریق آن اطلاعات مشخصی چون تاریخ، زمان، تعداد تماس‌های از دست رفته، ایمیل‌ها و پیام‌های متنی بعلاوه آب و هوا بدون آنکه نیاز به باز کردن قفل باشد روی صفحه به نمایش در می‌آید. در واقع کاربر هر زمان که بخواهد به مشاهده این اطلاعات بپردازد، تنها کافیست تلفن را از جیبش درآورده و این اطلاعات را که با کمک سنسور مجاورت و تشخیص این حسگر روی صفحه به نمایش در می‌آیند، مشاهده کند. در این صفحه ضمنا و در زمان شارژ، اطلاعات به صورت پشت سر هم به نمایش در می‌آیند.

اما در اندروید چنین نیست و برای دیدن اطلاعاتی مثل زمان و تاریخ حتما باید صفحه را روشن کرد. شاید از نظر شما کار چندان مهمی نباشد، ولی اگر مجبور باشید هندست را روزی 100 بار از جیب در بیاورید، قطعا این مورد حائز اهمیت خواهد شد.

3-کاشی‌های زنده

با اینکه خیلی‌ها از این کاشی‌های زنده روی دسکتاپ تنفر دارند اما وجود کاشی‌های زنده روی موبایل واقعا کاربردی و جالب است. این کاشی‌ها روی اسمارتفون درست به مانند میانبر و ویجت‌ها عمل می‌کنند. برای استفاده از آنها تنها کافیست ویندوز فون را از حالت قفل درآورید تا با کمک همین کاشی‌ها، تعداد ایمیل‌ها، قرارهای ملاقات، آب و هوا، تعداد اخبار خوانده نشده در فید و خیلی اطلاعات دیگر را ببینید.

ولی در اندروید برای دسترسی سریع به این اطلاعات باید از تعداد زیادی ویجت استفاده نمود یا اینکه این کار را از طریق منوی اعلانات انجام داد.

شاید ویندوز انتخاب اول شما نباشد، اما باید اعتراف کرد که ویژگی‌های مفید اینچنینی زیادی دارد که کار با هندست را آسان‌تر می‌کند.

کار با اندروید یا iOS گاهی اوقات حس کار با یک لپ‌تاپ بدون کیبورد را به کاربر می‌دهد. بهتر است اندروید غرور را کنار بگذارد و برای بهتر کردن هر چه بیشتر سیستم عاملش کمی از ویندوز یاد بگیرد.

3 در مورد “3 ویژگی که دوست داشتیم اندروید از ویندوزفون کپی می‌کرد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH