هوآوی Mate S با قابلیت فورس‌تاچ راهی نمایشگاه IFA می‌شود

به نظر شما تلفن همراهی که به عنوان نخستین گوشی دارنده قابلیت فورس‌تاچ، نام خود را تا ابد در اذهان کاربران ثبت می‌کند کدام مدل خواهد بود؟ از چند ماه پیش اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر این که کمپانی اپل قصد دارد در آی‌فون 6 و 6S از تکنولوژی فورس‌تاچ استفاده کند. بالاخره تازگی‌ها اخباری منتشر شد که صحت شایعات چند ماه پیش را تایید می‌کند!
اما اپل هرگز اولین کمپانی نخواهد بود که قابلیت فورس‌‌تاچ را به گوشی‌هایش می‌آورد. ممکن است اولین بار اپل از آن سخن گفته باشد، اما دو کمپانی چینی با نام‌های ZTE و هوآوی چابک‌تر از اپل بودند و پس از این که اپل نامی از قابلیت فورس‌تاچ برد، پیش از این کمپانی، با ساخت مدل‌های Axon Mini و Mate S سعی کردند نام خود را پیش از اپل در این عرصه ثبت کنند. البته
مطمئن باشید کمپانی اپل به عنوان اولین وارد کننده فورس‌تاچ به گوشی‌ها شناخته خواهد شد.
امروز کمپانی چینی هوآوی دو تیزر تبلیغاتی برای گوشی Mate S خود منتشر کرد. در تیزر اول به ویژگی لمس فوق‌العاده اشاره شده بود.
4 در مورد این ویژگی گفته می‌شود که به وسیله آن کاربران قادر خواهند بود که با رسم یک حرف بر روی صفحه نمایش، برنامه خاصی را باز کنند. مثلا در یکی از این تیزرها گفته شده که حالا دوربین تنها با حرف C باز خواهد شد. این بدان معناست که شما می‌توانید با رسم حرف C بر روی صفحه نمایش، به سرعت برنامه دوربین را باز کنید! البته این ویژگی چندان جدید هم نیست و هوآوی آن را در گوشی‌های P8 و P8 Lite نیز قرار داده بود.
تیزر دوم، تصویری از یک انگشت است که موج‌های مختلفی از فشار را بر روی یک صفحه ایجاد کرده است، پس این تیزر احتمالا به وجود فناوری فورس‌تاچ در Mate S اشاره می‌کند.
Second-teaser-appears-to-promote-Force-Touch موج‌های فشاری که در اطراف انگشت ایجاد شده است، نشان دهنده یک لمس قوی و پرفشار هستند. در انتهای این تیزر نیز عبارت IFA 2015 به چشم می‌خورد. انتظار می‌رود که هوآوی این گوشی را هفته آینده در نمایشگاه IFA در برلین آلمان رونمایی کند. پس برای فهمیدن جزئیات بیشتر تنها کافیست تا هفته آینده و برگزاری کنفرانس هوآوی صبر کنیم.
ترجمه عبارت چینی نوشته شده در پایین تیزر، این است:

آیا فشار می‌تواند متفاوت باشد؟

این جمله احتمالا به وجود ویژگی فورس‌تاچ در صفحه نمایش Mate S اشاره می‌کند. فورس‌تاچ فناوری جدیدی است که به وسیله آن می‌توان با اعمال مقادیر مختلفی از فشار بر صفحه نمایش، دستورات مختلفی به گوشی داد. برای مثال می‌توان با فشردن آرام یک نقطه از صفحه نمایش، یک کار خاص انجام داد و با فشردن محکم‌تر همان قسمت از صفحه، کار دیگری انجام داد. فعلا که چیز زیادی معلوم نیست. دوم سپتامبر، هوآوی در برلین در برابر خبرنگاران و فعالان عرصه تکنولوژی، به سوالات ما درباره گوشی Mate S پاسخ می‌دهد. تا معرفی این مدل فقط 6 روز دیگر مانده است.

10 در مورد “هوآوی Mate S با قابلیت فورس‌تاچ راهی نمایشگاه IFA می‌شود”

  1. سلام نوشتین:
    البته این ویژگی چندان جدید هم نیست و هوآوی آن را در گوشی‌های P8 و P8 Lite نیز قرار داده بود.
    من p8 دارم انا تا حالا این قابلیت رو ندیدم، میشه بگین کجاش هست؟

    1. البته دوست عزیز
      برید توی تنظیمات، اونجا به دنبال قابلیتی با نام Draw بگردید. توی اون قسمت، برای هر برنامه، یک حرف خاص انتخاب کنید و با کشیدن اون حرف روی صفحه، برنامه تون اجرا میشه!

    2. محمد جهانی

      به این بخش مراجعه کنید:
      تظنیمات___ Motion control
      بعد در بخش Draw فعال اش کنید..
      لازم به ذکر است که این قابلیت فقط وقتی صفحه گوشی خاموشه کار میکنه!

      1. من رفتم بخش draw وجود نداشت چرا؟ راهی هست که درست بشه؟
        یا برنامه ای مشابهش هست که این عملو انجام بده؟

        1. محمد جهانی

          1- شاید در یه بخش دیگه جاسازی کرده!
          من از رو اموشن 3 گفتم! شاید تو اموشن 3.1 عوض شده باشه جاش.. بررسی کنید!!
          2- بعید میدونم!

        2. بنده از وجود این ویژگی در گوشی P8 Lite مطمئن هستم.
          در پی8 هم مطمئنا هست. اما چون خودم این گوشی رو ندارم نمیدونم در کدوم قسمت تنظیمات هست

        3. حسین نوشادی

          من احتمال میدم در اون مدلی که nfc داره باشه چون مدلی که من دارم nfc نداره و مخصوص ایرانه ul00

  2. باریکلا به هواوی به کسی زمان نمیده خود نمایی کنه
    سال پیش تا اپل 6 و پلاسش رو رونمایی کرد میگفت سریع ترین اسکنر مال ماست که میت 7 با حسگر اثر انگشت بهتر و سریع تر و با حاشیه های کمتر و با اسکنری در جای مناسب رو نمایی کرد که با باطری بی نظری و کلی امکانات دل خیلی ها از جمله خود منو لرد اگر چه فرست نشد بخرم چون دوربین برام خیلی محمه پی 8 گرفتم به هر صورت از زمان میت 7 خیلی جدی توانایی های خودشو به رخ رقبا کشیده انشالا بهتر هم میشه تا الان که حتی هیلی از رقباشو شکست داده و کنار اس 6 و جی 4 پی 8 شده بهترین گوشی جهان در فون ارینا ماشالا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH