اپل مشاهده زنده مراسم معرفی آی‌فون را در ویندوز میسر کرد

اپل همواره به کاربران سراسر جهان اجازه داده است که رویداد معرفی آی‌فون را به صورت زنده در دستگاه خود ببینند، اما دستگاه‌هایی که ساخته دست خود کوپرتینویی‌ها بوده و سیستم عامل آن ios یا Mac OS X باشد. اپل اعلام کرده که مراسم رونمایی از دو آی‌فون جدید خود یعنی آی‌فون 6s و آی‌فون 6s Plus را در نهم سپتامبر، راس ساعت 10 صبح به وقت محلی و در شهر سانفرانسیسکو برگزار خواهد کرد. با کمی جستو در وبسایت اپل، به این عکس برخوردیم:
gsmarena_001با فونت درشت در مرکز عکس نوشته شده است: “سلام سیری، یک اشاره به ما بده!”
این جمله نشان دهنده آمادگی اپل برای استریم مراسم به صورت زنده بر روی دستگاه‌های کاربران است! در پایین عکس، این جملات نوشته شده است: “پیش‌نیازها: استریم زنده مراسم، از تکنولوژی HLS اختصاصی اپل (که به معنای استریمینگ زنده HTTP است) استفاده می‌کند. این فناوری به یک آی‌فون، آی‌پد یا آی‌پاد تاچ دارای مرورگر سافاری و نسخه ios 7.0 یا بالاتر نیازدارد. همچنین (در صورت عدم استفاده از ios) به یک رایانه مک با سافاری 6.0.5 و یا روی OS X ورژن 10.8.5 یا بالاتر و یا یک کامپیوتر ویندوزی دارای ویندوز 10 و مرورگر اج نیاز است. استریمینگ از طریق Apple TV نیز نیازمند نسخه دوم یا سوم Apple TV و نسخه 6.2 یا بالاتر نرم‌افزار آن است.”
خب، همان طور که می‌بینید، بالاخره اپل راضی شد که کاربران از دستگاهی غیر از دستگاه‌های ساخته کوپرتینو به تماشای پرده‌برداری از رخ آی‌فون بنشینند. گرچه اپل محدودیت‌هایی نیز برای این کار قرار داده و می‌گوید تنها کاربران ویندوز 10 و آن هم فقط از طریق مرورگر مایکروسافت اج می‌توانند این را ببینند، اما فراموش نکنید که همین هم خودش غنیمت است. این کمپانی تا سال قبل به هیچ‌کس غیر از مشتریان و کاربران خود اجازه این کار را نمی‌داد، اما حالا کمی نرمش نشان می‌دهد. این اپل، اپل استیو جابز نیست، ولی از آن موفق‌تر است!

1 در مورد “اپل مشاهده زنده مراسم معرفی آی‌فون را در ویندوز میسر کرد”

  1. دقت کنید که معنی کلمه اول در جمله Hey siri سلام نیست.Hey با Hi فرق میکنه.
    همینطور شاید ترجمه تحت اللفظی Hint در جمله (سلام سیری، یک اشاره به ما بده!) هم درست نباشه.
    فکر میکنم این جمله ها بهتر هستن:

    سیری، یه راه حل به ما بده!
    سیری، یه نظر به ما بده!
    سیری، یه کمک به ما بده!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH