سرقت اطلاعات بیش از 225 هزار کاربر آیفون‌های اپل توسط بدافزارها

سیستم‌عامل iOS با این‌که بسیار سریع و بهینه است اما نسبت به اندروید، آزادی عمل کمتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تعدادی از کاربران اپل، برای این‌که در آیفون یا آیپد خود، آزادی عمل بیشتری در زمان استفاده از دستگاه داشته باشند، گوشی یا تبلت خود را جیلبریک می‌کنند. این کار با اینکه تعداد بسیار بیشتری بازی و نرم‌افزار رایگان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد اما در عوض، از سرعت و بهینه بودن رابط‌ کاربری می‌کاهد و امنیت دستگاه را نیز کم‌تر از قبل می‌کند.

حال، محققان شرکت Palo Alto Network بدافزاری به نام KeyRaider را کشف کرده‌اند که اطلاعات بیش از 225 هزار کاربر آیفون‌های جیلبریک شده را به سرقت برده است.keyraiderاین بدافزار از طریق فروشگاه‌های اپلیکیشن چینی وارد آیفون جیلبریک شده، می‌شود و به‌طور مستقیم به هک و سرقت اطلاعات کاربر یا کنترل دستگاه از راه دور می‌پردازد؛ علاوه بر آن، این بدافزار اطلاعات خرید کاربران از اپ استور را با شناسایی اپل آی‌دی کاربر به صورت مستقیم با دیگران به اشتراک می‌گذارد!

تحقیقات نشان می‌دهد این مورد بر روی دستگاه‌هایی که جلبریک نشده‌اند‌، ‌رخ نداده است و کاربران نباید نگران به خطر افتادن اطلاعات خود باشند. همچنین، عمده‌ این اتفاقات در چین رخ داده است، جایی که کاربران به جلبریک کردن دستگاه خود علاقه‌ بسیاری دارند.

در کل اگر از کاربران آیفون هستید، یا باید با برخی از محدودیت‌هایش کنار بیایید یا باید بعد از جلبریک کردن آن، با امنیت دستگاه خداحافظی کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH