مایکروسافت کاربران ویندوز 10 را به سمت مرورگرهای خودش هدایت می‌کند

edge-logo-full-02_story

مایکروسافت در اقدامی جالب کاربرانی را که توسط مرورگر اج به جستجو برای دانلود دیگر مرورگرها می‌پردازند را به سمت استفاده از مرورگر ساخته خود دعوت می‌کند. این تاکتیک توسط وب‌سایت VentureBeat کشف شد، که مطابق آن کاربران با جستجو نام دیگر مرورگرها در بینگ به سمت استفاده از مرورگر اج هدایت می‌شوند.

در حال‌ حاضر کاربرانی که قصد دانلود مرورگرهایی هم‌چون فایرفاکس و یا گوگل کروم را از مرورگر اج دارند با یک خط تیره در بالای نتایج روبرو می‌شوند که به آنها توصیه می‌کند از مرورگر اج مایکروسافت استفاده کنند. البته با کلیک بر روی این نوار تیره دلایلی را برای استفاده از این مرورگر بیان می‌کند. این مورد تنها در ایالات‌متحده دیده شده و در دیگر کشورها معمولا نمی‌توان چنین چیزی را مشاهده کرد.

در دنیای فناوری ترویج و بازاریابی کمپانی‌ها برای مرورگرهایشان چیز جدیدی نیست، مثلا گوگل هنگام جستجو در کروم پیشنهاد می‌دهد گوگل‌کروم را به عنوان مرورگر پیش‌فرض برگزینید. اما از آنجا که مایکروسافت و (دیگر کمپانی‌ها ) سالها گوگل را برای این اقدام مزمت می‌کردند، این اقدام مایکروسافت جالب توجه است.

کریس‌بیرد مدیرعامل موزیلا می‌گوید تغییر مرورگر پیش‌فرض در ویندوز 10 عمدا مقداری سخت طراحی شده‌است تا کاربران نتوانند آن را تغییر دهند.

مایکروسافت اج مرورگری است که به‌طور انحصاری برای ویندوز10 طراحی شده است که ویژگی‌های جدیدی از جمله مرور به‌وسیله کورتانا ، Web Note و پاسخ‌گویی سریع را ارایه می‌دهد.

یک سخنگوی مایکروسافت در خصوص نوار سیاه‌رنگ اطلاعیه گفت: “این بخش اطلاعاتی را سریع و آسان در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند در استفاده از این مرورگر تجربه بهتری داشته باشند” هم‌چنین اشاره کرد: ” در ویندوز 10 کاربران به راحتی می‌توانند مرورگر پیش‌فرض و جستجوگر پیش‌فرض خود را انتخاب کنند.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH