سونی به این دلایل می‌گوید اکسپریا Z5 دارای بهترین دوربین بازار است!

تولید کنندگان مختلف، از ابزارهای گوناگونی برای جلب توجه مشتریان به گجت‌های تولیدی خود استفاده می‌کنند. یکی از این ابزارها، مقایسه دستگاه تولیدی خود با پرچمداران مطرح سایر کمپانی‌هاست. سونی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
هفته پیش در نمایشگاه IFA در شهر برلین، دیدیم که سونی از گوشی‌های سری Z خود با نام‌های اکسپریا Z5 و Z5 کامپکت و Z5 پریمیوم پرده برداشت.
Sony-Xperia-Z5-(1)سونی، در یکی از تبلیغ‌هایی که برای پرچمداران جدید خود در سایت یوتیوب منتشر کرده است، از دوربین این گوشی‌ها به عنوان برترین دوربین موجود بر روی اسمارتفون‌ها یاد می‌کند. به راستی چرا سونی چنین اعتقادی دارد؟

سونی برای اثبات حرف خود، چندین نمودار و جدول نیز منتشر کرده است که در آن به مقایسه دوربین پرچمدار خود با پرچمداران سایر کمپانی‌‌ها می‌پردازد. مثل همیشه، این کمپانی از Strategy Analytics خواسته است که عملکرد این دوربین را با دوربین دیگر پرچمداران مقایسه کند. این سنسور، همان طور که قبلا گفته شد، 23 مگاپیکسلی بوده و دارای سایز 1/2.3 اینچ است.

نورسنجی و حساسیت به نور
برای شروع این بررسی، باید بگوییم که در سنسور دوربین جدید، می‌توان مقدار ISO را تا حداکثر رقم 12800 بالا برد که برای تهیه عکس در محیط‌های تاریک عالی است! کمپانی ژاپنی می‌گوید که این مقدار ISO، تاکنون در بین گوشی‌های هوشمند بی سابقه بوده است. البته گفته می‌شود که گجت‌هایی دیگر نیز در ژاپن وجود دارند که مقدار  ISO کم و بیش برابر با پرچمداران سونی را ارایه می‌دهند. این گوشی‌ها هیچ گونه نگرانی برای سونی ایجاد نخواهند کرد، چرا که تنها در سرزمین ژاپن به فروش می‎رسند. در نمودار و جدول زیر، می‌بینید که پرچمداران سونی با اقدار در صدر هستند و سایر اسمارتفون‌ها با اختلاف بسیاری پس از آن‌ها قرار گرفته‌اند:
lightsensitive-ad134aa33986d478ec9032f999e2f775کیفیت کلی عکس از دید کاربران
در این تحقیقات، اقدام جالب دیگری نیز انجام شده است. عکس‌هایی توسط 8 گوشی پرچمدار و گران قیمت بازار گرفته شده و سپس همگی در کنار هم قرار داده شده‌اند. آن گاه از 200 شهروند بریتانیایی خواسته شده است که بدون دانستن نام دوربین‌ها، عکس‌ها را از لحاظ کیفیت رتبه بندی کرده و به آن‌ها نمره دهند. 33درصد از این افراد، عکس‌های گرفته شده توسط اکسپریا Z5 را برتر از سایرین دانستند. گوشی‌های آی‌فون 6 پلاس و گلکسی S6 نیز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. نمودارهای حاصل از این نظرسنجی را در زیر می‌بینید. نمودار سمت چپ، مربوط به نمره کلی کیفیت عکس‌های گرفته شده با هر دوربین است که کاربران به آن داده‌اند. این نمره از 0 تا 5 است. نمودار سمت راست نیز نشانگر درصد افرادی است که نمره 4 یا 5 به هر کدام از این دوربین‌ها داده‌اند:
Qualityکیفیت فیلم‌برداری و لرزشگیر تصویر
در این آزمایش، دوربین‌ها همگی بر روی یک دوچرخه در حال حرکت در یک جاده صاف قرار گرفته‌اند و در همان حال، به فیلم‌برداری از محیط پرداخته‌اند تا توانایی لرزشگیر اپتیکال آن‌ها در حذف لرزش‌های محیط آشکار شود. تمام دوربین‌ها بر روی تنظیمات اتوماتیک و پیش‌فرض خود قرار داشتند. در پایان، نتایج بر روی یک مانیتور 40 اینچ HD بررسی شدند. تعجبی نداشت که ببینیم این باز نیز نمایندگان سونی با اقتدار بر صدر ایستادند:
Stabilizationمدت زمان لازم برای فوکوس بر روی سوژه
در این تحقیق، تمامی گوشی‌ها در فاصله 60 سانتی متری سوژه مورد نظر قرار گرفتند و محیط اتاق نیز با کمک پروژکتورهای قدرتمند مخصوص استودیو حتی از محیط بیرون هم روشن‌تر شد. اکسپریا Z5 توانست با برجای گذاشتن رکورد 0.2 ثانیه، انگشتان همه را چند دقیقه‌ای در دهانشان نگه دارد! در نمودار شکل زیر می‌بینید که دستگاه‌های جدید سونی باز هم با اقتدار در صدر ایستاده‌اند و سایر گوشی‌ها با اختلاف بسیار نسبت به آن‌ها در رده‌های بعد قرار گرفته‌اند.
focus به نظر شما این دلایل برای اعلام برتری مطلق دوربین گوشی‌های جدید سونی بر سایر پرچمداران بازار کافی است؟

18 در مورد “سونی به این دلایل می‌گوید اکسپریا Z5 دارای بهترین دوربین بازار است!”

    1. باشه داداش منم میدونم سونی به چرتو پرت گفتن معروفه ولی این همه جوش زدن اونم برای یک کمپانی ورشکسته 🙂

  1. خب والا سال پیش یادم میاد که جی ال ایکس گفت سال اینده از نظر فروش از اپل پیشی میگیریم و برخی در این بین به برتر بودن جی ال ایکس از سامسونگ مینازیدن 🙂
    اما چون فقط تو ایران فروش میره با یک حساب سر انگشتی بدون پیشی گرفتن فقط باید هر نفر از مردم ایران هفت بار جی ال ایکس بخرن تا تازه هم اندازه بشن 🙂
    در نتیجه مشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید
    اینم برای سونی بازای عزیز میزارم که با پرچمدار شیش ماه پیش سامسونگ و با پرچمدار یک سال پیش اپل تست شده به قول عزیزی حقیقت ها رو باید گفت:
    این مقایسه سرعت با اس 6 سامسونگ
    http://www.aparat.com/v/9ILBE
    اینم برای تست سرعتش با پرچمدار سال پیش اپل بعنی ایفون 6 که امروز جدیدش میاد و دیگه مقایسع سرعت اون چی بشه با زد 5 🙂 :
    http://www.aparat.com/v/WTEbJ
    اگر لینکا به هر دلیلی کار نکردن مشکلی نیست میتونید یرید تو سایت اپارات و بنویسید مقایسه سرعت زد 5 و این دو تا ویدئو رو ببینید
    کلا اینا حرفای مدیر عامله و من معتقدم با اومدن سری جدید ایفون ها این سرغت هم شکسته میشه بعدشم اگه رو راست باشیم سرعت فکوس حتی اگه حقیقی باشه تفاوت چندانی برای ما نداره که نود صدم ثانیه فکوس کنه یا ده صدم ثانیه

    1. من به شخصه به نظرم به قیر از یرغت فکوس اچ تی سب تفاوت زیادی بین سرعت فکوس سونی زد 5 با بقیه مثل لیفون 6 و گلکسی اس 6 و جی 4 و حتی پی 8 نمیشه دید

  2. اولا که هیچکی به ماست خودش نمیگه ترش!!!حتی GLX هم میتونه بیاد بگه دوربین اسپایدربهترین دوربینه.
    دوما در عمل مهمه که تا به الان دوربین هیچکدوم از پرچمدارای سری Z بهترین نسبت به سایر برند ها نبودند،جز بهترین ها بودند ولی بهترین خیر.
    سوما شما جدی نگیرید شنیدن کی بود به دیدن،همه ی شرکتا اول اینو میگن،باید بیاد تست شه
    ضمنا من متعصب هیچ برندی نیستم!!!
    با تشکر و خسته نباشید از آی تی رسان

    1. ممنون
      دوست عزیز بهتره به مسابقه بی طرفانه ای که ما در سایت خودمون بین 6 پرچمدار معتبر بازار برگزار کردیم هم نگاهی بیندازید. اکسپریا زد3 پلاس، به تنهایی با کسب 50.92 درصد آراء کاربران اول شد، هوآوی پی8 با 16.97 درصد دوم، و پرچمداران پر ادعا و پرهیاهوی کره‌ای ها یعنی جی4 و اس6 اج هم به ترتیب با کسب 10.41 و 10.32 درصد آراء سوم و چهارم شدند! اختلاف بسیار زیادی بین پرچمدار سونی و دیگر پرچمداران هست. پس لطفا دوربین‌های سونی را دست کم نگیرید.
      برای دیدن مطلب اینجا کلیک کنید.

      1. آقای هادی ترکی شما لطفا بفرمایید که در تست چیزی به اسم برش ثد در صد بود که ما نویز های زد 3 پلاس رو ببینیم ایا مثل بعضی سایت ها توضیح درباره این داده شد که در پرچمدار سونی میزان ایزو بالا رفته و این باعث به وجود اومدن رنگ هایرشاداب ولی قیر واقعی و نویز زیاد در شب شده؟
        ایا برتری برای تنظیمات بیشتر برای گوشی هایی مثل جی 4 در نظر گرفته شده؟
        ایا بعد رو شدن اسم ها دو سه تا از عکس ها هنوز جای رای دادن نداشته که نطیجه یکی دو تا هم به همین علت عوض شد؟
        شما باید قبول کنید کخ این ها فقط رای هست وگر نه سایت هایی مثل فون ارینا اصلا به دوربینی که رنگ طبیعی نمیگیره و پر از نویزه نمیگن دوربین دوربین جی 4 و لومیا 930 و پی 8 و حتی اس 6 در طبیعی نشون دادن رنگ (خودم شخصا امتحان کردم) بهتره و این که دوربین های سونی خب هستن اما حداقل زد 3 پلاس از این چهار تا بهتر نیست به دلایلی که بالا ذکر کردم و قبلا هم ذکر کرده بودم امیدوارم زد 5 دیگه با بالا بردن ایزو رنگ ها رو قیر طبیعی نکرده باشه و در عوض با سنسور بهتر (نه از نظر مگا پیکسل) و با اف کمتر و سنسور طیف رنگ مناسب (مثل جی 4) ارائه بشه تا بلکه بتونه مقام واقعی کسب کنه

  3. سونی از سال 2014 به بلوغ رسید و هر سال داره عملکرد خودشو بهتر و بهتر میکنه
    امیدوارم یه روزی بتونه جایگاه سابق خودشو به دست بیاره .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH