اپل TV جدید به همراه سیستم عامل tvOS معرفی شد!

همان طور که مطلع هستید کمپانی اپل ساعاتی پیش محصولات زیادی را در کنفرانس خبری خود معرفی کرد که یکی از آن‌ها نیز اپل TV جدید بود و بنابر اعتقاد اپل آینده این تلویزیون‌ها به سمت اپلیکیشن کشیده می‌شود. اپل یک سیستم عامل جدید را برای تلویزیون‌های خود توسعه داده است که tvOS نامیده می‌شود و تفاوت‌های گسترده‌ای با مک و iOS ندارد که البته کاربران می‌توانند از فناوری‌های جدید آن نظیر Xcode و Metal بهره ببرند.

Apple-TV-1

گفته می‌شود که از این پس کاربران قادر خواهند بود تا یک اپلیکیشن همه جانبه را عرضه کنند تا از آن در آی‌فون، آی‌پد و اپل TV استفاده کنند که اولین اپلیکیشن‌های این چنینی نیز مربوط به تلویزیون هستند و می‌توان به Netflix ،HBO و Hulu اشاره کرد و البته اپلیکیشن‌های iOS محور را نیز در این پلتفرم شاهد خواهیم بود که برای مثال می‌تواند به Airbnb و Zillow اشاره نمود که در زمینه بازی نیز شاهد Crossy Road و سری Rayman خواهیم بود.

Apple-TV-3

البته اپل پورت iOS را برای تلویزیون جدید خود قرار نداده است و برخی بازی‌های انحصاری نیز تنها برای تلویزیون عرضه خواهند شد که در اختیار آی‌فون‌ها قرار نخواهد گرفت که در این میان می‌توان به Guitar Hero اشاره کرد. البته اپل برخی اپلیکیشن‌های تجاری را نیز به صورت آزمایشی در تلویزیون خود قرار داده است که برای مثال می‌توان به وب‌سایت Gilt اشاره نمود که از طریق آن کاربران می‌توانند اقدام به خرید وسایل مورد نیاز خود بکنند که از دیدگاه ما انجام خرید در لپ‌تاپ و کامپیوتر منطقی‌تر است.

گفتنی است که اپل در طول مراسم خود از اپلیکیشن جدید MLB نیز برای اپل TV رونمایی کرد که نسبت به نسخه‌های قبلی قابلیت‌های بسیار بیشتری دارد و در کل اپل در این نسخه جدید از سیستم عامل خود بر روی اپلیکیشن‌ها تمرکز ویژه‌ای داشته و سعی دارد تا از این طریق تجربه کاربری خود را در تلویزیون‌هایش نیز ارتقا دهد. گفتنی است که کنترل این تلویزیون نیز قابلیت‌های خاص خود را دارد.

Apple-TV-2

اگر شما یک توسعه دهنده هستید، نسخه آزمایشی بسته tvOS از امروز در دسترس است و می‌توانید برای توسعه اپلیکیشن‌های خود از آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH