مایکروسافت از قابلیت‌های تجاری ویندوز 10 موبایل سخن گفت

windows-10-pc-mobile-02_story

تا چندهفته دیگر، مایکروسافت به‌صورت رسمی ویندوز 10 موبایل را منتشر خواهد کرد. در حالی‌که سیستم‌عامل جدید مایکروسافت برای رایانه‌های خانگی منتشر شد، نسخه موبایل آن هنوز در حال توسعه است. به‌هرحال، به زودی نسخه نهایی ویندوز 10 موبایل منتشر خواهد شد و صاحبان گوشی‌های لومیا می‌توانند به این نسخه، به‌روز نمایند. همچنین انتظار می‌رود که مایکروسافت، گوشی‌های جدیدی را با این نسخه معرفی کند.

مایکروسافت به‌تازگی، در مورد مزایای گوشی‌های ویندوز 10 موبایل برای کسب و کار کاربران گوشی‌های لومیا یا افرادی که می‌خواهند یکی از این گوشی‌ها را خریداری نمایند، توضیح داده است.

در پست یک وبلاگ، مایکروسافت گفته است: «ویندوز 10، بهترین سیستم‌عامل موبایل است و یک تجربه خاص را در گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها ارایه می‌دهد.»

مایکروسافت در این پست، برنامه‌های عمومی ویندوز را به‌عنوان اپلیکیشن‌های مفید برای کسب‌ و کارها، برجسته کرد؛ از جمله آن‌ها، می‌توان به‌ مجموعه محبوب آفیس مایکروسافت برای موبایل اشاره کرد که دقیقا مشابه نسخه‌های مخصوص خود برای تبلت‌ها، نوت‌بوک‌ها و رایانه‌های شخصی عمل می‌کنند.

این کمپانی، همچنین به برنامه‌های مشارکتی و ابزارهای ذخیره‌سازی ابری خود اشاره کرد؛ به‌علاوه، این کمپانی مدعی است که بین ویندوز 10 و دیگر محصولات تجاری خود، یکپارچه‌سازی‌های زیادی وجود دارد. مایکروسافت، اشاره دارد که این ویژگی‌ها به‌عنوان مزایای گوشی‌های لومیا نسبت به دستگاه‌های دیگر با سیستم‌عامل متفاوت از ویندوز، محسوب می‌شوند. البته ویژگی‌های امنیتی ویندوز 10 نیز، یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که کسب‌ و کارها به‌آن نیاز دارند.

با کمال تعجب، یکی از قابلیت‌هایی که مایکروسافت به‌آن اشاره نکرد، ویژگی Phone Continuum بود. با این ویژگی، کاربر می‌تواند یک ماوس و کیبرد را به دستگاه خود متصل نموده و سپس آن را به یک پروژکتور یا تلویزیون متصل کند تا دستگاه خود را به یک رایانه کوچک با رابط‌کاربری ویندوز 10 تبدیل نماید.

با این‌حال، قابلیت Phone Continuum برای گوشی‌های ویندوزی در حال حاضر، با توجه به محدودیت‌های سخت‌افزاری آن‌ها، وجود ندارد. این، شاید علت توضیح ندادن مایکروسافت پیرامون Phone Continuum باشد. البته، پرچم‌داران آینده مایکروسافت از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد. اگرچه قابلیت فوق، تنها محدود به گوشی‌های لومیا نخواهد شد؛ ایسر نیز، به‌تازگی گوشی جدید ویندوزی را با این قابلیت معرفی کرده است که از آن به‌عنوان یک “رایانه جیبی” یاد می‌کند.

پرچم‌داران آینده مایکروسافت با نام‎های لومیا 950 و لومیا 950XL در 10 اکتبر معرفی خواهند شد. انتظار می‌رود که لومیا 950XL از یک نمایشگر 5.7 اینچی QHD، اسکنر عنبیه چشم، پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 810 و لومیا 950 نیز از یک نمایشگر 5.2 اینچی با وضوح مشابه و پردازنده 6 هسته‌ای اسنپدراگون 808 کوالکام استفاده نماید. دوربین عقب هر دو گوشی، 20 مگاپیکسلی است و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی را نیز در خود جای داده‌اند. بنابر شایعات اخیر، جنس بدنه‌ آن‌ها از پلی‌کربنات خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH