به‌کارگیری «مدرسه هوشمند» سامسونگ

امروزه استفاده از روش‌های نوین آموزشی در مدارس و آموزشگاه‌ها رو به افزایش است. سامسونگ هم یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه سیستم‌های آموزشی پیشرفته فعالیت می‌کند. چندی پیش، این شرکت برنامه «مدرسه هوشمند» خود را در یکی از مدارس کره‌جنوبی، با نام Gyeseong، اجرا کرد.
مسئولین مدرسه ابتدایی Gyeseong در جستجوی راهی بودند تا بتوانند دانش‌آموزان را بیشتر و بهتر در فرآیند یادگیری درگیر کنند. آن‌ها همچنین به دنبال سیستمی می‌گشتند تا با بهره‌گیری از آن، دانش‌آموزان در بیرون از کلاس هم به مطالب درسی دسترسی داشته باشند و بتوانند به مطالعه و یادگیری ادامه دهند. بنابراین مسئولین مدرسه تصمیم گرفتند از فناوری‌های جدید سامسونگ برای دست‌یابی به این اهداف استفاده کنند.
پس از انجام مراحل اولیه، یکی از کلاس‌های چهارم Gyeseong که سی دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کردند، برای شرکت در طرح «مدرسه هوشمند» سامسونگ انتخاب شد. این طرح، یک شیوه آموزشی چندرسانه‌ای و تعاملی است که با بهره‌گیری از دستگاه‌های برد الکترونیکی و موبایل سامسونگ انجام می‌شود. هدف از اجرای این برنامه، افزایش اشتیاق کودکان برای فراگیری مطالب از طریق شرکت در فعالیت‌های تعاملی در کلاس است.
سامسونگ برای اجرای سیستم «مدرسه هوشمند» در Gyeseong، از یک ‌برد الکترونیکی (صفحه لمسی) ۶۵ اینچی مدل LFD TS-3 به‌همراه تبلت‌های گالکسی ۱۰.۱ اینچ استفاده کرد. در این سیستم، نرم‌افزاری با نام MagicIMS به‌کار گرفته شده که آموزگار با آن می‌تواند همزمان با نوشتن یک مطلب یا رسم یک طرح بر روی برد الکترونیکی سامسونگ، آن را با تبلت‌های دانش‌آموزان به اشتراک بگذارد. دانش‌آموزان هم می‌توانند از طریق تبلت‌های خود با معلم در ارتباط باشند و کارهایی نظیر: طرح فوری پرسش‌ها یا پاسخ‌دادن به سوال‌های معلم، حل تمرین‌ها، انجام تکالیف و انتقال آن‌ها به آموزگار و پاسخ‌دهی به امتحانات را با تبلت‌هایشان انجام دهند.
استفاده از سیستم مدرسه هوشمند، محیط آموزشی پویایی را در اختیار کودکان قرار می‌دهد و باعث بهبود تمرکز آن‌ها می‌شود. افزایش علاقه به یادگیری، غنی‌تر ساختن ارتباط دانش‌آموزان با آموزگار و … از دیگر مزایای سیستم مدرسه هوشمند سامسونگ است. همچنین امکان اشتراک‌گذاری دروس و ذخیره‌سازی آن‌ها برای استفاده‌های بعدی، رکورد کردن کلاس درس، قابلیت افزودن یادداشت به ویدئوها، فایل‌های فلش، پاور پوینت و … مواردی هستند که کار یادگیری را برای دانش‌آموزان، لذت‌بخش‌تر و آسان‌تر می‌کنند.
البته این تنها دانش‌آموزان نیستند که از امتیازهای «مدرسه هوشمند» بهره‌مند می‌شوند. مدیریت آسان‌تر امتحانات و ساده‌تر شدن نمره‌دهی و رسیدگی به تکالیف دانش‌آموزان، امکاناتی هستند که مسلماً معلمان از داشتن آن‌ها ناراضی نخواهند بود. معلمان همچنین می‌توانند با استفاده از سیستم مانیتورینگ، بر اطلاعات انتقال‌یافته به تبلت‌های دانش‌آموزان نظارت داشته باشند و با همکاری شاگردان‌شان، طعم انجام یک پروژه تیمی را تجربه کنند.

1 در مورد “به‌کارگیری «مدرسه هوشمند» سامسونگ”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH