شگفت انگیزها! (دو گجت جالب دیجیتالی)

زمانی بود که وقتی در تلویزیون با صحنه بیرون آمدن یک خرگوش از کلاه یک شعبده باز مواجه می‌شدیم، از شگفتی انگشت به دهان می‌ماندیم، اما امروزه حتی اگر فیل هم از کلاه شعبده باز بیرون بپرد به اندازه شگفتی‌های دنیای تکنولوژی ما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. دنیای فناوری هر لحظه چیزی برای ارایه دارد که از لحظه پیش شگفت آورتر است. در ادامه قصد دارم دو گجت جدید و به قول خودم شگفت انگیز را به شما معرفی کنم.

این گجت ترکیبی (موس و کیبورد) از تلفن هوشمند شما هم کوچکتر است.
انگار که همه چیز روز به روز به سمت کوچک شدن پیش می‌رود، به همین خاطر هم است که کیبوردهای جمع و جور این چنینی سر از بازار در آوردند. با وجود این کیبوردها دیگر گمان نمی‌کنم که کسی علاقه‌ای به کار با کیبورد مجازی را داشته باشد. شما بگویید بین صفحه کلید بی‌سیم، با طراحی زیبا، خوش دست، مجهز به تاچ پد نوری و کلیدهای استاندارد QWERTY که جمعا از یک آی‌فون هم کوچکتر است و صفحه کلید مجازی تلفن هوشمند خود کدام را انتخاب می‌کنید؟ پاسخ برای من که مشخص است.
شگفتی‌های این گجت فقط به اینجا ختم نمی‌شود، زیرا این وسیله نه تنها برای کار با تلفن همراه طراحی شده است بلکه به دلیل قابلیت کلیک کردن بر روی تاچ پد می‌توان از این کیبورد با مک و ویندوز نیز بهره برد. وجود کنترل‌های صدا و پلی بک کارایی‌اش را در حد یک ریموت مالتی مدیا برای کامپیوترهای نمایش خانگی نیز بالا می‌برد و شگفتی آخرش هم این است که فقط با 38 دلار آمریکا در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

اما گجت دوم که حتی از قبلی نیز خارق العاده‌تر به نظر می‌رسد، اسکنر نُت است. این اسکنر قابلیت خواندن صفحات نُت و تبدیل آن‌ها به صدا را دارد؛ به گونه‌ای که می‌توانید بدون گروه ارکستر از شنیدن یک سمفونی زیبا لذت ببرید.
گروهی از محققان ژاپنی دانشگاه مترو پلیتن، اسکنر کوچکی را طراحی کرده‌اند که قادر به خواندن صفحات نت و تبدیل آن‌ها به موسیقی است. این اسکنر توان تشخیص نت‌های مختص هر ساز از جمله پیانو، گیتار یا حتی یک سمفونی کامل را دارد. پس در صورتی که به بازار بیاید خبر خوشی برای آن‌هایی که می‌خواهند مثل موتسارت با بتهون باشند خواهد بود. چرا که به راحتی می‌توانند سمفونی دلخواه‌شان را بدون ساز بنوازند!
گوسن به راحتی از پس کوردها بر می‌آید و با قابلیت تشخیص نوری قادر به خواندن و رمزگشایی کلماتی چون ویولن و ترومپت است. این گجت حتی می‌تواند بلندی نواختن یک نت را نسبت به بزرگیش نیز تشخیص دهد. دیگر زمان آن رسیده که انحصار پردازش و رمز گشایی توسط کامپیوتر شکسته شود و بتوان این عملیات را توسط یک برنامه درون تلفن هوشمند انجام داد. گوسن نه تنها به کار آهنگسازان تازه کار خواهد آمد بلکه شاید در آینده شاهد این باشید که سمفونی که برای شنیدنش رفته‌اید فقط توسط یک موسیقی دان که در حال اسکن یک کنسرت مشهور است اجرا می‌شود!

[divide style=”2″]

با شرکت در مسابقه بزرگ آی‌تی رسان، شانس خود را برای بردن دو گوشی هوشمند امتحان کنید: شرکت در مسابقه

همچنین می‌توانید نخستین شماره از مجله الکترونیکی آی‌تی‌رسان را به طور مستقیم و رایگان از لینک زیر دریافت کنید.

[download id=”15″]

3 در مورد “شگفت انگیزها! (دو گجت جالب دیجیتالی)”

  1. سجاد { هانیبال 4u }

    خوب بود ولی قسمت تیترش را خوب ننوشتی.لطفا بگید خبر در مورد چیه.
    شگفت انگیز،جالب و باورکردنی اینا رو دیگه ننویسید
    ممنون از اطلاع رسانیتون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH