قلم جدید اپل را بیشتر بشناسید!

Apple-Pencil-3

بنیان‌گذار اپل، استیوجابز خدابیامرز، هشت‌ سال پیش نیاز به استفاده از قلم را در گوشی‌های هوشمند هنگام معرفی قابلیت “مالتی‌تاچ” در آی‌فون، غیرضروری دانست و مدعی بود که انگشت، بهترین ابزار اشاره است.

چه کسی یک استایلوس ( همان قلم) می‌خواهد؟ شما مجبور هستید تا آن‌ها را با خود حمل کنید و در یک جا قرار دهید؛ شما آن‌ها را گم خواهید کرد. آه! هیچ‌ فردی نیاز به استایلوس ندارد؛ بنابراین از استایلوس استفاده نکنید!

با این‌حال و علی‌رغم این ادعا، اپل در روز چهارشنبه، از تبلت 12.9 اینچی خود به‌نام آی‌پد پرو و قلم مخصوص آن یعنی اپل Pencil رونمایی کرد. اپل از این قلم، به‌عنوان ابزاری خلاق برای تندنویسی، طراحی و نقاشی، حاشیه‌نویسی و ویرایش یاد کرد!

قلم اپل Pencil از یک نوک تیز با یک سنسور بسیار حساس بهره می‌برد که باعث خواهد شد تا دقت لمس آن، به لمس تنها یک پیکسل برسد. برای رسیدن به چنین دقتی، اپل تبلت آی‌پد پرو و قلم اپل Pencil را به‌گونه‌ای مهندسی کرد تا با یک‌دیگر برای تشخیص موقعیت، مقدار نیروی ورودی و شیب هماهنگ باشند.

به‌عنوان مثال، در ویدیویی که به‌تازگی منتشر شده است، نشان داده‌ می‌شود که شما با استفاده از قلم اپل Pencil خواهید توانست با نیرویی کم، خطی نازک رسم کرده یا با فشاردادن بیشتر قلم برروی صفحه 12.9 اینچی آی‌پد پرو، خط رسم‌شده را تیره‌تر و ضخیم‌تر نمایید. به‌همین ترتیب، شما می‌توانید با قلم اپل Pencil، برای نقاشی‌های خود سایه گسترده رسم کنید.

تبلت آی‌پد پرو به‌گونه‌ای مهندسی شده است که می‌تواند سیگنال‌های قلم اپل Pencil را 240 بار در هرثانیه، اسکن نماید؛ این باعث خواهد شد تا دقت نمایشگر آی‌پد پرو افزایش یافته و هم‌چنین، قلم اپل بسیار پاسخگو باشد. بنابراین کار با نمایشگر 12.9 اینچی آی‌پد پرو با انگشتان دست بسیار مناسب خواهد بود. به‌علاوه، چنین فناوری باعث می‌شود تا تاخیر قلم اپل در هنگام استفاده، تقریبا غیرقابل تشخیص باشد.

مداد اپل، دارای یک باتری قابل‌شارژ داخلی است که می‌تواند با یک‌بار شارژ، به‌مدت 12 ساعت قابل استفاده باشد. اما چیز جالب دیگری که در این قلم به‌چشم می‌خورد، توانایی “ماندگاری” آن به‌مدت 30 دقیقه با 15 ثانیه شارژ است. در انتهای این قلم، یک کلاه مغناطیسی وجود دارد که پورت Lightning اپل Pencil را مخفی نگه‌داشته است. می‌توانید برای شارژ آن، این قلم را به تبلت آی‌پد پروی خود متصل نمایید.

اپل Pencil در نوامبر (آبان) همراه با صفحه کلید هوشمند تبلت آی‌پرو، به قیمت 99 دلار عرضه خواهد شد. در حالی‌که اپل اعلام‌کرده است که این قلم با آی‌پرو سازگاری خواهد داشت، بسیاری منتظر هستند تا عملکرد این قلم را با تبلت‌های قدیمی‌تر اپل بررسی نمایند.

7 در مورد “قلم جدید اپل را بیشتر بشناسید!”

  1. سلام و عرض خسته نباشید خدمت عوامل سایت یک سوال دارم آیا با آیفون هشت پلاس میشه ازین قلم استفاده کرد؟ یا اصلا آیفون هشت پلاس از قلم پشتیبانی میکنه و میشه با قلم های خوب و دقیق روی موبایلی که ذکر کردم چیزی نوشت و با انها کار کرد؟ لطفا پاسخ بدید چون هیچ اطلاعی دراین باره ندارم و خیلی مشتاقم که بدونم پیشاپیش از لطف و همکاری عزیزان تشکر میکنم یاحق

  2. تمام دیوایس های اپل این رو پشتیبانی میکنن؟
    من ایفون هفت پلاس دارم پشتیبانی میکنه؟
    ممنون میشم راهنمایی شم

    1. مثل همیشه اپل فقط به فکر پوله این اشغال اصلا به قلم های نوت نمیرسه بعد احتما گم شدنش هم هست

      1. خیلی مونده تا بجز اینکه پولت به خرید محصولات اپل برسه،درکت هم به تکنولوژی برسه و بفهمی اون استالوس مسخره سامسونگ فقط ۱ زاویه و ۱ فشار رو تشخیص میده که عملا با قلم خدا بیامرز p800 سونی اریکسون دوره قاجار یکی هست
        البته هرچند بحث کردن با سامسونگی هایی که هنوز گند نوت ۷ رو نتونستن جمع کنن مث شنا کردن تو استخر خالی میمونه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH