سیانوژن در پی یکپارچه سازی کورتانا با اندروید است!

کمپانی مایکروسافت، غول بزرگ تجارت نرم افزار جهان، پس از مشاهده دستیارهای صوتی اپل و گوگل که سیری و گوگل ناو نام دارند، تصمیم گرفت دستیاری هوشمند برای سیستم عامل ویندوزفون توسعه دهد. این دستیار صوتی، کورتانا نام گرفت و در آپدیت ویندوز 8.1، به تمامی دستگاه‌های وینفونی افزوده شد. حالا مایکروسافت، دستیار صوتی خود را در قالب برنامه‌ای برای سیستم عامل اندروید نیز عرضه کرد. اما استفاده از این دستیار صوتی، برای انجام تمامی‌ کارهای مورد نظر شما با گوشی اندرویدیتان، (درست مثل دستیار صوتی گوگل) نیاز به یکپارچه سازی و ادغام بسیار عمیقی با سیستم عامل دارد. کاری که سیانوژن، به شدت در حال تلاش برای انجام آن است. سیانوژن، یک کمپانی نوپا است که رام‌های اندروید را مستقل از گوگل توسعه می‌دهد و میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد. رام‌های کم نقص توسعه داده شده توسط سیانوژن، دارای آپشن‌های بیشتری بوده و برای کاربران سطح بالا و حرفه‌ای بسیار مناسب هستند. این رام‌ها، آن‌قدر پیشرفت کرده‌اند که سال گذشته، نسخه‌ای از آن‌ها به عنوان سیستم عامل پیش‌فرض گوشی وان پلاس وان، بر روی آن نصب شده بود!

1429628560287018922کمپانی سیانوژن، همکاری و روابط دوستانه‌ای نیز با مایکروسافت دارد. از جمله ثمرات این دوستی، می‌توان به وجود نسخه اندروید بسته نرم افزاری آفیس به صورت پیش‌فرض بر روی رام‌های سیانوژن اشاره کرد. حال به تازگی اخباری منتشر شده است مبنی بر این که سیانوژن قصد دارد این همکاری را به وسیله یکپارچه کردن دستیار صوتی کورتانا با سیستم عامل خود، تحکیم بخشد.
مدیر عامل سیانوژن در این مورد گفته است: “وقتی اپل، سرویس اپل میوزیک را در کنفرانس WWDC معرفی کرد، از یکپارچه‌سازی سیری با سرویس موسیقی خود نیز خبر داد. اما همان طور که همه شما می‌دانید، سیری نمی‌تواند با سرویس موسیقی اسپاتی‌فای ارتباط برقرار کرده و با آن به تعامل بپردازد. این جاست که ما می‌توانیم همین شیوه را با یکپارچه سازی کورتانا و سیستم عامل خودمان در پیش گیریم، و به راحتی اسپاتی‌فای و سایر سرویس‌ها را با کورتانا تعامل دهیم.”
او همچنین می‌گوید که سیری، گرچه دستیاری بسیار هوشمند و زبل است، اما اگر از سرویس‌های اپل استفاده نکنید، شما را محدود می‌کند. کنترل صوتی بر روی اسپاتی‌فای از طریق کورتانا، می‌تواند به آن قدرتی دوباره بخشیده و سرویس موسیقی اپل را با چالش‌های بزرگی روبرو کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH