بازی داغ: بررسی Angry Birds: Star Wars

چند روزی از انتشار نسخه جدیدی از نام تکراری اما معروف دنیای موبایل یعنی Angry Birds می گذرد و ما بر آن شدیم تا این قسمت جدید را مانند سابق که بازی‌های روز و محبوب را بررسی می‌کردیم، مورد تحلیل قرار دهیم. از این پس سعی می کنیم در پایان هر نقد و بررسی نمره‌ای هم بنا بر نظر شخصی خودمان به بازی‌ها بدهیم (مانند آنچه که در مورد بازی‌های کنسول‌ها و PC اتفاق می‌افتد). با ما و نقد “پرندگان خشمگین: جنگ ستارگان” همراه باشید.

گیم‌پلی

قبل از هر صحبتی باید به این مورد اشاره کنیم که تغییرات این نسخه کمی متفاوت و اندکی بیشتر از نسخه‌های قبلی است. البته اساس کار و مکانیزم‌ها همان است که بوده اما تغییرات صورت گرفته می‌تواند به این بازی روحی تازه بدمد. تمام شخصیت‌ها این بار از نو طراحی شده‌اند و به این موضوع قبلا هم در آی‌تی‌رسان و در مقاله “نقش هر پرنده خشمگین، در بازی جنگ ستارگان” اشاره شده است. همان‌طور که می‌دانید پرنده قرمز کوچک در نقش شخصیت Luke Skywalker قرار گرفته است، پرنده سیاه Obi-Wan Kenobi، پرنده زرد Han Solo، پرنده قرمز غول‌پیکر Chewbacca، پرنده سفید C-3PO، پرنده صورتی Princess Leia، پرنده آبی کوچک Wedge Antilles و پرنده جدید R2D2 قرار است خشمگین‌های این قسمت باشند! خوک‌ها نیز به طبع شخصیت‌های حکومتی امپراتوری هستند!

نکته حایز اهمیت در این بخش، این است که در نسخه کنونی ما با پرنس لیا ملاقاتی نداشتیم! همچنین پرنده سفید و پرنده جدید این نسخه در مراحل عادی نیستند و در پک مراحل ویژه قابل بازی هستند.

از آنجایی که شخصیت‌ها کاملا از نو طراحی شده‌اند و الهام گرفته از جنگ ستارگان هستند، قابلیت هر پرنده نیز از نو طراحی شده است. توانایی‌هایی که با یک اشاره ساده به صفحه نمایش گوشی فعال می‌شود. تعدادی از این قابلیت‌های جدید عبارتند از شمشیر لیزری، قابلیت پرتاب اجسام به اطراف با ایجاد ورزش باد شدید (و یا جادوی عجیب!)، قابلیت شلیک لیزر و توانایی ایجاد الکتریسته.

شمشیر پرنده قرمز کوچک قدرت تخریب بالایی دارد و تقریبا همه چیز را در شعاع چرخش خودش نابود می‌کند (البته این شعاع چرخش محدود و کوچک است). قابلیت شلیک لیزری پرنده زرد هم کارامد است و با اشاره به نقطه مورد نظر پرنده سه شلیک لیزری انجام می‌دهد که قدرت تخریب نسبتا خوبی دارند و البته در صورت برخود به موانع فلزی، تیرها با زاویه منطقی برمی‌گردند (با استفاده از این قابلیت می‌توانید به جاهای دور از دسترس پرندگان نیز حمله کنید). وزش باد (یا همون جادو) نیز قدرت تخریب بالایی دارد و شعاع عمل آن هم بیشتر از شمشیر لیزری پرنده قرمز می‌باشد و به راحتی چوب و شیشه‌ها را تا مسافت دوری پرتاب می کند. البته این توانایی با توجه به صحنه آهسته شدن بازی در هنگام اجرا، تا حدودی کاربر را به یاد صحنه‌هایی از فیلم ماتریکس می‌اندازد! قابلیت ایجاد الکتریسیته نیز از آن پرنده جدید یعنی R2D2 است که در مراحل ویژه قابل استفاده بوده و خوک‌های اطراف را با ایجاد جریان الکتریسته نابود می‌کند.

البته این‌بار خوک‌ها نیز صرفا تماشاچی نیستند و اسلحه‌های لیزری دارند که با شلیک‌های پیاپی و در یک جهت خاص و از پیش تعیین شده، قصد دارند مانع از ورود پرندگان خشمگین به قلمروشان شوند. البته با کمی زیرکی و دقت می‌توانید از این اسلحه بر علیه خود آن‌ها نیز استفاده کنید.

در پایان هر مرحله همچنان مانند سابق بر اساس عملکرد شما از 1 تا 3 ستاره به شما داده می‌شود که با رسیدن ستاره‌ها به تعداد معین شما 5 بار قابلیت حمله با سفینه‌ فضایی را پیدا می‌کنید که این قابلیت چیزی شبیه به Mighty Eagle در نسخه‌های iOS و یا همان احضار اژدهای خودمان در نسخه Season و بخش Year of Dragon است! سفینه به‌طور کلی منطقه را با تیر‌های لیزری نابود می‌کند و بنا بر درصد تخریب در پایان مرحله به شما مدال داده می‌شود. البته این سفینه‌ها در حالت عادی محدود هستند اما Rovio با قرار دادن پک‌های قابل خرید امکان استفاده بدون محدودیت آن را به شما می‌دهد (این Rovio پول دوست!).

لوکیشن‌های بازی نیز ترکیبی هستند و بعضی مراحل ابتدایی روی زمین و با فیزیک نسخه‌های کلاسیک اتفاق می‌افتد و برخی مراحل در فضا و با فیزیک نسخه Space است. در اصل بازی در این قسمت ترکیبی از 2 نسخه Classic و Space بوده که با توجه به شخصیت‌ها و قابلیت‌های جدیدی که در این محیط ترکیبی قرار گرفته‌اند و در ابتدای متن اشاره کردیم سبب شده‌اند تا تفاوت‌های این عنوان متفاوت و بیشتر از نسخه‌های قبل باشد.

گرافیک و صداگذاری

همه چیز امن و امان است، آسوده بازی کنید! حالت کلی گرافیک بازی دقیقا همان است که بوده اما این‌بار به واسطه قابلیت‌های پرندگان و لوکیشن‌های ترکیبی بازی، فیزیک آن اجبارا تغییراتی داشته است که البته تغییرات قابل قبول و نسبتا بدون ایراد هستند. صدا‌گذاری نیز با رعایت همان اصول قبلی اما در چهارچوب فضای جدید صورت گرفته است. در کل این قسمت غیر از تغییرات اجباری مربوط به جنگ ستارگانی بودن و گیم‌پلی، تغییری به خود ندیده است.

در نهایت باید گفت این نسخه، بازی تقریبا قابل قبولی بود. اگر طرفدار دو آتشه سری پرندگان خشمگین هستید حتما این نسخه را امتحان کنید. اگر قبلا به خاطر تکرای شدن این مجموعه را کنار گذاشته‌اید، پیشنهاد می‌کنم این نسخه را نصب کنید شاید نظرتان عوض شد و توانستید از آن لذت ببرید. در صورتی هم که کلا از این سری بیزار هستید، این نسخه چیز فوق تصوری برای شما ندارد و می‌توانید با آسودگی از خیرش بگذرید!

Big Smile لبخند

شخصیت‌های جدید هراه با قابلیت‌های تازه

ترکیبی شدن اتمسفر بازی

تغییرات نسبتا قابل قبول در گیم‌پلی

Unhappy اشک

بعضی از امکانات و مراحل با پرداخت هزینه اضافی فعال می‌شوند ( البته بسته به نسخه مورد استفاده شما و کرک آن دارد!)

اساس و پایه این بازی همانند نسخه‌های قدیمی‌تر بوده و ممکن است بعد از مدتی خسته کننده شود.

نمره آی‌تی‌رسان: ۷ از ۱۰

دانلود نسخه کرک شده برای انگری بردز، نسخه جنگ ستارگان برای آی‌فون و آی‌پاد

لینک دانلود اول

لینک دانلود دوم

 

[divide style=”2″]

با شرکت در مسابقه بزرگ آی‌تی رسان، شانس خود را برای بردن دو گوشی هوشمند امتحان کنید: شرکت در مسابقه

همچنین می‌توانید نخستین شماره از مجله الکترونیکی آی‌تی‌رسان را به طور مستقیم و رایگان از لینک زیر دریافت کنید.

[download id=”15″]

3 در مورد “بازی داغ: بررسی Angry Birds: Star Wars”

  1. جناب سروش لطفا مغالطه نکنین اون تورنمنت Angry Birds Star Wars هست که هر هفته مراحل جدیدی از اون سر فیسبوک میاد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH