مدل 16 گیگابایتی آی‌فون 6s چه مقدار فیلم 4K ضبط می‌کند؟

آی‌فون‌های جدید اپل، مدتی پیش معرفی شدند و حالا آماده سفارش هستند. این گوشی‌ها از چند روز دیگر به خریداران مشتاق تحویل داده می‌شوند.
مثل چند سال گذشته، اپل تصمیم گرفته که آی‌فون‌هایش را با حداقل حافظه 16 گیگابایت عرضه کند. گرچه گفته می‌شود که iOS 9 سبک‌تر و کم حجم‌تر از نسخه‌های قبلی این سیستم عامل است، اما به هر حال انتظار نمی‌رود که تمام 16 گیگابایت حافظه داخلی آی‌فون در دسترس کاربر باشد. این میزان، در بهترین حالت چیزی حدود 12 گیگابایت خواهد بود. آیا به نظر شما 12 گیگابایت حافظه داخلی، برای فیلم‌برداری 4K کافی است؟

iphone-6s7ممکن است مقدار زیادی از این 12 گیگابایت نیز توسط برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه شما اشغال شود. پس حجمی که برای فیلم‌برداری 4K باقی می‌ماند، کمتر و کمتر می‌شود. ما کنجکاو شدیم که ببینیم اگر حافظه یک آی‌فون 16 گیگابایتی کاملا خالی باشد و در واقع 12 گیگابایت مفید را در اختیار داشته باشیم، چند دقیقه می‌توانیم به فیلم‌برداری با این آی‌فون بپردازیم.
برای یافتن پاسخ این سوال، ابتدا اطلاعاتی در مورد حجم کلیپ‌های 1 دقیقه‌ای تهیه شده با دوربین آی‌فون 6s در کیفیت‌های مختلف را جمع آوری کردیم. حجم هر دقیقه فیلم‌برداری به شرح زیر است:
در فیلم‌برداری با کیفیت 720p یا HD با نرخ 30 فریم بر ثانیه: 60 مگابایت
در فیلم‌برداری با کیفیت 1080p یا Full HD با نرخ 30 فریم بر ثانیه: 130 مگابایت
در فیلم‌برداری با کیفیت 1080pیا Full HD با نرخ 60 فریم بر ثانیه: 200 مگابایت
در فیلم‌برداری با کیفیت 2160p یا 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه: 375 مگابایت
همان طور که گفتیم، از 16 گیگابایت حافظه داخلی یک آی‌فون، نهایتا 12 گیگابایت آن در دسترس است، و با یک محاسبه ساده می‌توان فهمید که این مقدار، گنجایش چند دقیقه فیلم‌برداری با کیفیت‌های مختلف را دارد. نتایج زیر را ببینید:
فیلم‌برداری با کیفیت اچ‌دی: 200 دقیقه
فیلم‌برداری با کیفیت فول اچ‌دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه: 92 دقیقه
فیلم‌برداری با کیفیت فول اچ‌دی با نرخ 60 فریم بر ثانیه: 60 دقیقه
فیلم‌برداری با کیفیت 4K: تنها 32 دقیقه!
آمار گویای همه چیز است! حتی اگر هیچ برنامه، موسیقی، عکس و کلیپی بر روی آی‌فون 16 گیگابایتی و جدید خود نداشته باشید، تنها حدود نیم ساعت می‌توانید به ضبط ویدیو با کیفیت 4K با آن بپردازید! پس به حقیقتی شگرف در مورد فیلم‌برداری 4K پی بردیم و آن هم این است که فیلم‌برداری با این کیفیت بالا، حافظه داخلی آی‌فون شما را مثل کوسه می‌بلعد! حال اگر چند بازی و موسیقی هم بر روی گوشی خود داشته باشید که دیگر تکلیفتان معلوم است. با چند دقیقه فیلم‌برداری، پیغام “حافظه کافی نیست” را در مقابل خود خواهید دید. چنین مشکلی، آن هم در سال 2015 خیلی آزار دهنده است؛ این طور نیست؟

2 در مورد “مدل 16 گیگابایتی آی‌فون 6s چه مقدار فیلم 4K ضبط می‌کند؟”

  1. اپل باید در آیفون های 16 گیگ 6s درگاه حافظه خارجی قرار میداد حالا که اینکار را نکرده ارزش خریدش را حداقل درمورد دوربین خیلی میاره پایین یا باید ملاک خرید دوربین نباشه یا اگرملاک خرید دوربین هست باید یه 64 گیگ باید خرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH