کاهش فروش برای سامسونگ و افزایش در فروش برای آی‌فون!

با توجه به گزارش‌های دریافتی جدید از کره جنوبی، شرکت سرمایه گذاری Shinhan تخمین زده است که سامسونگ در سال 2015 نسبت به کمپانی اپل پس‌رفت‌هایی داشته است. تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند که اپل در سال 2015 در قیاس با سال گذشته با افزایش فروش 19 درصدی محصولات روبرو شده باشد؛ در حالی که در مورد سامسونگ پیش بینی می‌شود در بهترین حالت این کمپانی بتواند به فروشی همانند سال گذشته خود دست پیدا کند.

samsung-sign-bgr

تازه‌ترین تخمین‌ها در خصوص فروش محصولات سامسونگ نشان می‌دهد که این کمپانی بتواند حدود 318 میلیون اسمارت‌فون را تا پایان سال جاری میلادی به فروش برساند؛ یعنی در قیاس با سال 2014 میلادی تنها افزایشی 0.95 درصدی! این عدد به هیچ وجه رشد چشمگیر این کمپانی در سال‌های گذشته را توجیه نمی‌کند. در سال 2012 اسمارت فون‌های سامسونگ با رشدی 131 درصدی نسبت به سال قبل مواجه شد، اما سال بعد این درصد به 44.4 در سال 2013 رسید و نهایتا در سال 2014 این روند رو به رشد متوقف شد.

شاید هیچ شرکتی نتواند همانند سامسونگ ناگهان به این چنین فروش عجیبی دست پیدا کند، اما حفظ این موقعیت خوب به مراتب از رسیدن به آن سخت‌تر است و سامسونگ باید تفنگ‌های خود را برای جنگیدن و حفظ این رتبه آماده سازد. در سال 2015 سامسونگ با تغییراتی اساسی در طراحی و بدنه محصولاتش خصوصا سری Galaxy S و Galaxy Note نشان داد که برنامه‌های زیادی برای حفظ این موقعیت دارد. در واقع پس از سال‌ها انتقاد از محصولات پلاستیکی و شکننده این کمپانی، سامسونگ تصمیم گرفت که از پلاستیک به سوی فلز کوچ کند. به همین دلیل آخرین کهکشان خود و سری نوت را با بهره گیری از طراحی جدید و بدنه‌ای فلزی روانه بازارهای جهانی کرد. در واقع سامسونگ با عرضه پرچم‌دارانش بین شیشه و فلز، کاری کرد که هوادارانش کمی از انتقادهای خود در مورد جنس بدنه محصولات بکاهند.

rumor-apple-to-introduce-the-iphone-6-on-september-9-01-960x640

از سوی دیگر، سامسونگ در خصوص پردازنده محصولاتش نیز به سراغ چیپست‌های سریع و قدرتمند ساخت خود رفت و توانست با Exynos 7420 نشان دهد که در این حوزه نیز بی‌نیاز از کمپانی‌های تولید کننده پردازنده شده است. استفاده از فناوری UFS 2.0 در حافظه داخلی نسبت به فناوری قدیمی eMMC 5.0 نیز از دیگر اقدامات قابل توجه این کمپانی در جهت بهبود محصولاتش بود.

این روزها که سامسونگ با عرضه اسمارت فون‌هایی با صفحه نمایش خمیده در بازار جولان می‌دهد، در نظر دارد تا به زودی یک گوشی با صفحه نمایش منعطف و تاشو را نیز به بازار عرضه کند.

در بازارهای جهانی، پس از حضور موفق برندهای چینی در حوزه اسمارت فون‌ها و تولید آی‌فون‌های جدید و بزرگ برای هواداران اپل، سامسونگ کار سختی برای حفظ بازار در پیش رو دارد. شاید این شرایط کار را برای این کمپانی کره‌ای در حفظ فروش سالانه خود و احتمالا رسیدن به درصد بالاتر در سال‌های آینده کمی سخت کند. از سوی دیگر اپل با معرفی آی‌فون‌های جدید، پیش فروش آن‌ها را نیز آغاز کرده است و طبق پیش بینی‌های خود منتظر است تا رکورد فروش آی‌فون 6 را بشکند.

3 در مورد “کاهش فروش برای سامسونگ و افزایش در فروش برای آی‌فون!”

  1. واقعا وقتی که گلکسی اس 6 و نوت 5 یا قیمت خیلی بهتر و حتی به نظر من بهتر و جزاب تر هست چرا باید این همه پول برای یک محصول تکراری داد؟
    هر کمپانی دیگه ای بود مردم صداشون در میومد از تکراری بودن باطری هم پیشرفت نکرده مثل زندان هم میمونه تازه بخترین هم نیست نواوری هم نداشته (فورس تاچ و سلفی فلش رو قبلا هواوی داشته) پس چه ارزش خریدی داره
    اه اه فقط بخاطر برندش اخه چه کاریه
    چند وقت پیش آیفون 6 دو و پوصدی خالم رو با هواوی پی 8 یکو چهارصدی کل امداختم دوربینشو و نمایشگرش رو هیچ حرفی برای گفتن نداشت حتی خود خالم هم گفت چقدر دوربین اصلی و دوربین جلوش خوبه
    پس اپل واقعا شده برند این هم توحین نیست چون اگه کسی کارایی واقعی بخواد برای چی باید بره سراغ اپل؟
    تا وقتی سامسونگو ال جیو هواوی و سونی هست معلومه که از اپل خرید نمیکنم باز جلوی اچ تی سی یکم جای فکر کردن هست
    شاید از سونی و حاشیه هاش و دوربین با رنگهای قلیظ و قیمتش خوشم نیاد ولی قظعا از محثولات اپل بهتره
    این اواخر هم شنیدم زد 5 پرمیوم در اکثر حالت ها فول اچ دیه که امیدوار کنندس و از 6 اس پلاس هم قطعا بهتره میت لس هم فورس تاچ داره سریع ترین و دقیق ترین اسکنرم داره نوت 5 هم خیلی خوبه و لس پن داره و گوشی رویایی نسبت به نوت 4 هست جی 4 هم که قیمتش بختر شده دوربینشم عالیه پس اینا رو قطعا انتخواب میکنم
    فقط حیف که مردم بخواطر برندش میخرن اگه یک بار نخرن و فروشش مثل گلکسی اس 5 بیاد پایین تو نسل بعدی ایفون ها مثل گلکسی اس 6 شاهد چیزی که میخوایم خواهیم بود واقعا این مردم اپل رو تنبل کردن و این حقیقته که اپل آفتابه هوشمندم بزنه فروشش ملیاردی خواهد شد 🙂

    1. نظرات شما به کل مغرضانه و غلطه.
      اولا مه قیمت آیفون ۶ با گلکسی اس ۶ تقریبا برابره،حالا اگه تو ایران به دلیل وجود واسطه و دلالها و تفاوت نمایندگی قیمت آیفون خیلی بالاتره،این ملاک نیست!
      دوم که از نظر دوربین اگه برید مقایسه های تخصصی رو ببینید،متوجه میشید که دروبین آیفون ۶ از بهترین و با کیفیت ترین دوربینهاست و دوربین گلکسی اس ۶ که اونم خیلی عالیه در رقابت با آیفون ۶ در حد یکسان هست.مگاپیکسل بالاتر یا پر رنگ تر بودن عکسها روی صفحه amoled نسبت به ips که نشد بهتر بودن کیفیت عکس.
      در ضمن از نظر کیفیت اپلیکیشنها،هنوز اپلیکیشنهای ios برتری چشمگیری نسبت به اندروید داره.
      سیستم ios بسیار روانتر کار میکنه،اندروید بهیچ وجه با سخت افزار بهینه نشده و برای همین مقدار زیادتری رم و cou مصرف میکنه یا به عبارت بهتر هدر میده،برای همینه که آیفون با 1 گیگ مموری روانتر و بهتر از یک گوشی اندرویدی با ٣ گیگ رم عملکرد داره.
      در آخر اینکه من از هر دو برند گلکسی و آیفون استفاده میکنم و با اینکه برای مثال صفحه گلکسی رو ترجیح میدم،هرگز نمیتونم برتریهای آیفون رو هم انکار کنم.این نظر شما که بخاطر برند و اسم فروش میکنه ساده لوحانست،تو سراسر دنیا اتفاقا اکثر افراد فنی تر و geek ها که خوره این مسایل هستن ترجیحا از آیفون استفاده میکنن تا اندروید.در ضمن آیفون ۵ که شما تست کردی،خیلی وقته از رده خارجه.شما برو ۶ و ۶ پلاس رو مقایسه کن.مطمئن باش بیدلیل ٧٧ میلیون آیفون ۶ فروش نرفته.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH