ناسا ارسال انسان به مریخ توسط کپسول را به تعویق انداخت!

روز گذشته ناسا یک کنفرانس خبری را برگزار کرد که در جریان آن یکی از تیم‌های این سازمان اعلام کردند سفر انسان از طریق کپسول به فضا ممکن است تا سال 2023 به تعویق بی‌افتد (پیش از این گفته شده بود که در سال 2021 شاهد تست EM-2 خواهیم بود). آغاز به کار پروژه کپسول از زمان جورج واشنگتن صورت گرفته بود و در زمان بوش نیز شاهد برنامه صورت فلکی بودیم که یکی از چند پروژه‌‌ای است که بعد از به قدرت رسیدن اوباما همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

Mars-Capsule

بعد از اتمام دوره تست‌ها، محققین اعلام کردند که لازم است وزن این کپسول کاهش یابد. در طرح EM-2 کپسول می‌تواند خدمه را به مدت 4 روز به مدار قمری بفرستد و سپس به زمین باز گرداند. فعلا هدف تیم توسعه دهنده این محصول امکان ادامه پروژه مذکور در دوره ریاست جمهوری بعدی آمریکا است و گفته می‌شود که امکان دستیابی به مریخ در اوایل سال 2030 وجود دارد. EM-2 اولین پروژه بعد از آپولو 17 در سال 1972 است که باعث شد انسان بتواند به خارج از مدار زمین سفر کند.

البته این زمان بندی جدید نیز به صورت محافظه کارانه اعلام شده و ممکن است EM-2 پیش از این زمان مورد استفاده قرار بگیرد اما اگر روند فعلی ادامه یابد، انتظار می‌رود که در آوریل سال 2023 شاهد ارسال این کپسول باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH